2024
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/4632
Browse
Item Формування успішного українського бренду одягу у мережевому суспільстві(2024) Струс, ВеронікаУ даній роботі досліджено фактори формування успішного українського бренду одягу в контексті сучасної мережевої індустрії моди. У праці розглянуто та охарактеризовано поняття «успішного бренду одягу» на основі аналізу трьох українських брендів, які впізнавані як на теренах країни, так і закордоном. Досліджено, як сучасним українським дизайнерам одягу вдається сформувати вдалий бренд, вийти на міжнародний ринок та скооперуватися зі світовими зірками. Дослідження демонструє, як бренди створюють навколо себе спільноти людей, які розділяють їхні цінності. Також проаналізовано важливість комунікації брендів з покупцями завдяки соціальним медіа.Item Розгерметизація арт-ринку в Україні: доцільність, особливості, кращі практики(2024) Рудоквас, ДаринаЦя дипломна робота досліджує особливості арт-ринку в Україні та порушує проблему його герметичності: культурної та економічної незрозумілості для покупців, юридичної несприятливості та нерозвинутої інфраструктури. Робота аналізує кращі практики, які мають елементи розгерметизації. Крім того, робота містить опитування щодо причин некупівлі мистецтва в Україні.Item Переосмислення архітектурної спадщини тоталітарних режимів: аналіз публічного дискурсу(2024) Селезньова, ІяЦя робота розкриває можливості та підводні камені у питанні переосмислення радянської тоталітарної архітектурної спадщини в сучасних українських містах. Дослідження включає визначення понять культурної спадщини, тоталітарної спадщини, ролі ідеології у визначенні цих понять. Також, дослідження має специфічний фокус, адже аналізує «ставлення» до такої спадщини через призму публічного дискурсу. У роботі наведено приклад наративу в царині переосмислення, що можна визначити як проблематичний, але також проаналізовано приклади, що ілюструють можливості переосмислення.Item Кримотатарські танці як спосіб збереження національної ідентичності(2024) Григоренко, ОлександраУ цій кваліфікаційній роботі проаналізовано вплив кримськотатарських народних танців на збереження національної ідентичності. Описано, як розвивались народні танці кримських татар, який вплив на цей розвиток мала професіоналізація і поява народно- сценічного танцю. На основі прочитаних джерел описані вплетені в народний танець символи. Проведені інтерв’ю з представниками кримськотатарського народу, проаналізовано сучасну діяльність та вплив народних ансамблів кримськотатарських танців.Item Конструювання «музейного тіла» в умовах катастрофи (на прикладі Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького)(2024) Павленко, АнастасіяЗастосовуючи інструменти антропології, це дослідження розширює поле музейних студій і пропонує взяти у фокус досвіди музейних працівни/ць. Для того, аби розширити спектр видимих досвідів у музеї, дослідниця вводить термін «музейне тіло», який базується на концептах «конституювання простору» Мартіни Льов, «акторно-мережева теорія» й «Ґая» Бруно Латура. Через розмови й учасницьке дослідження з музейними працівницями Національного музею у Львові імені Андрея Шептицького, ця робота визначає, що означає катастрофа для музею і які є ключові ресурси, що допомагають музейним працівни/цям її проживати, а саме — обмін любов'ю й турботою, особистий стосунок, який музейні працівни/ці формують з речами в колекції й робочому просторі.Item Способи конструювання національної ідентичності в колекціях українських дизайнерів після початку повномасштабного вторгнення(2024) Бойко, НаталіяДослідницька робота присвячена виділенню способів конструювання національної ідентичності у колекціях українських дизайнерів після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року. Метою роботи було прослідкувати, як модна колекція стає платформою для транслювання загроженої національної ідентичності дизайнера, незважаючи на її комерційний характер та продукування трендів. Моє дослідження фокусується на впливі повномасштабної війни на дизайнерські рішення в колекціях та способах відображення української ідентичності. Для цього детально проаналізовано образи з трьох сучасних колекцій українських дизайнерів, які переосмислюють власний досвід через дизайн одягу. Результати дослідження: підтвердження гіпотези щодо активної реакції дизайнерів на події війни у дизайні модних колекцій, яка стала майданчиком для вираження української ідентичності; виокремлення способів репрезентації національної ідентичності.Item Зображення насильства в українському мальописі під час російсько-української війни(2024) Колесник, СтефаніяУ дипломній роботі описані основні наукові підходи по роботі з коміксами. Описано соціально-політичні умови виникнення та розвитку коміксу на території України. Обґрунтовано вживання терміну «Мальопис», на позначення унікальності жанру послідовного мистецтва в Україні. Проаналізовано літературу вітчизняних та зарубіжних дослідників воєнного коміксу. Згідно з поставлених цілей проведено аналіз зображень із серії коміксів «Кіборги». Визначено послідовну трансформацію зображення жорстокості.Item Sense of Responsibility and Duty Towards the Country: The Experience of the Young Citizens of Ukraine(2024) Близнюк, ДаріяУ цій роботі розглянуто поколіннєві теорії Карла Маннгайма і Страуса-Хов (“Generational Change in Chinese Journalism: Developing Mannheim’s Theory of Generations for Contemporary Social Conditions” by Haiyan Wang та “The Strauss-Howe Generational Theory (From The Fourth Turning)” by Elizabeth Whitworth), а також опрацьована теоретична рамка поняття травми, опираючись на есей Кеті Карут (Unclaimed Experience: Trauma and the Possibility of History) та книгу співавторства Джефрі Александера (Cultural Trauma and Collective Identity by Jeffery C. Alexander, Ron Eyerman, Bernard Giesen, Neil J. Smelser and Piotr Sztompka). Досліджено поняття особистої відповідальності чотирьох молодих дорослих українців завдяки формуванню дискурс-аналізу на основі глибинних інтерв’ю та аналізу документального фільму “Прокачана молодість”. Виокремлено основні риси та артикульовано персональні назви покоління української молоді у війні на основі діалогу з мовцями, а також сформована спільна ціннісна рамка героїв дослідження. Дослідження молодого покоління українців є вагомим для культурної та соціальної сфер та залишається відкритим для подальших кроків.Item Творення візуальної ідентичності України через дизайн державної айдентики (2014 - 2023 р.)”(2024) Павлусик, ОленаВ цій роботі досліджується айдентика державних структур, їх проєктів та система цих айдентик. Оскільки, айдентика досліджується в контексті бренду країни, в роботі представлено визначення бренду, бренду країни, айдентики (дизайну) в їх контексті. Дослідження включає розгляд практики брендування та створення айдентики серед українських державних структур, конкретно міністерств та їх діяльності. Часовими рамками теми є 2013 - 2023, тож в роботі також аналізується як змінилися підходи до створення айдентик брендів та загалом їх комунікації з громадськістю. Робота має на меті визначити причини відсутності єдиної системи айдентик державних структур і визначити можливі кроки вирішення проблеми, що розглянуто в другому розділі роботи.Item Комунікація про українську ідентичність в щоденному одязі (після 2021 р.)(2024) Хмуренко, МаргаритаУ бакалаврській роботі розглядається траєкторія змін у комунікації про українську ідентичність після 2021 р. в щоденному одязі. В основу дослідження покладено концепцію Ролана Барта – моди як мовної системи, а також семіотичний підхід пошуку конотативних та денотативних зв’язків. В межах системи моди, вбрання та тіло можуть набувати текстуальності та перформативності, на чому зосереджено перший розділ роботи. У другому розділі встановлено зв’язок між індивідуальною й національною ідентичністю та комунікацію про них через візуальні прояви в одязі. Третій розділ зосереджується на детальному аналізі фешн-блогу Street Style Hunter, колекцій українських брендів повсякденного одягу, інтерв’ю та медіа-ресурсів, задля встановлення кореляції між геополітичними, економічними та соціокультурними чинниками та комунікацією про національну ідентичність. Таким чином, за допомогою аналізу фешн-блогу, медійних ресурсів, колекцій українських брендів щоденного одягу та проведених інтерв’ю, дослідження встановлює цінність моди як засобу комунікації та виразу ідентичності, а також вплив геополітичних, економічних та соціокультурних чинників на цю комунікацію.Item Рецепція російсько-української війни у практиці українського театру: постдокументальний ракурс (2022-2023 рр.)»(2024) Прокопів, ДаріяУ цій дослідницькій праці викладено дослідження рецепції російсько-української війни 2014 року у практиці українського театру крізь оптику постдокументального жанру. В її основі закладено вивчення постдокументального театру та його ознак, а також аналіз тематично-проблемного спектру вистав, які були представлені на українських театральних сценах від 90-х років XX ст. до 20-х років XXI століття, фокусуючись на виставах, що були створені в часі повномасштабного вторгнення українськими театрами «Нафта», «Варта» та Львівським академічним драматичним театром імені Лесі Українки.Item Дифузія (пост)конфліктних культур та пошук спільних контекстів між Україною та Південною Кореєю: Hallyu, політика та k-pop(2024) Демич, ОксанаHallyu, або Корейська хвиля – термін, що описує явище стрімкої популярності південнокорейської культури у світі, зокрема поширення музики k-pop та корейських серіалів. Корейська хвиля проникла в Україну на початку 2010-х здебільшого через російськомовний простір. З того часу відбувається дифузія (проникання) корейської культури в українську через так звані «пара-Hallyu послуги та продукти». На ментальних мапах світу українських фанатів Корея знаходиться ближче до України, ніж географічно. Українські шанувальники, переосмислюючи свій досвід в часі повномасштабного вторгнення Росії, чіткіше бачать і розуміють постколоніальні процеси, що відбуваються всередині індустрії корейської популярної культури. Дослідниця вважає, що глибшій дифузії сприяють ці спільні (пост)конфліктні контексти між культурами: досвід окупації, асиміляції, колонізації, питання національної безпеки та оборони, консолідації суспільства, процеси деколонізації та декомунізації. Ці теми можуть стати «мостами» між Україною та Республікою Кореї для розбудови культурної взаємодії.Item Спільне та окреме в культурному досвіді українців і кримських татар. Питання реінтеграції Криму в Україну(2024) Прилипко, ВалеріяУ цій бакалаврській роботі проаналізовано поняття культурного досвіду та культурної ідентичності та їх застосування до кримськотатарського та українського народів 21 ст. у контексті повтореної травматичної колоніальності, а також загрози знищення. Систематизовано принципові відмінності та спільності двох народів. Проведено та проаналізовано інтерв’ю з українськими істориками/инями, представниками кримськотатарського народу, українками в Криму. Також детально розглянуто доступні джерела, продуковані українською державою, що стосуються кримських татар. Відповідаючи на дослідницьке питання роботи, було критично прочитано та зроблено контент-аналіз роману Анастасії Левкової “За Перекопом є земля” (2023).Item Філософські і теологічні пошуки призначення в житті (на прикладі фільму «Призначення», 2014 року)»(2024) Мороз, ТетянаРобота присвячена дослідженню концепту призначення. Перший розділ сконцентрований на аналізі концепту призначення з призми філософії. Опрацьовані праці Карла Густава Юнга, Ганса Ульріха Гумбрехта та інших теоретиків. Другий розділ розкриває концепт призначення з теологічної оптики, представленій у працях Антоніо Джирланди та Річарда Суінберна. Ісус Христос розглянутий як метафора втіленого покликання, а також наведені аргументи на користь раціональності позиції існування Божого задуму щодо світу й конкретної людини. У третьому розділі була здійснена спроба інтерпретації фільму «Призначення», 2014 року з порівняльним аналізом виведених із попередніх розділів метафор, пов’язаних із концептом призначення, з їхньою репрезентацією в кіно. Також зосереджувалась увага на рефлексії конфлікту Божого задуму й міри свободи волі людини. Це дослідження може бути використане як відправна точка глибших пошуків інтерпретації концепту покликання; довідка з основними метафорами, пов’язаними з ним, що стане помічною для аналізу творів мистецтва як текстів культури; і як джерело супутніх запитань, пов’язаних із концептом.Item Перформативність фотографії: «розширення поля» на прикладі проєкту Юрка Дячишина Slavik’s Fashion(2024) Туровцій, Анна-МаріяПерформативність фотографії – спроба продемонструвати об'єднання елементів медіумів перформансу та фотографії в рамках структурної моделі «розширеного поля» Джорджа Бейкера. На прикладі проєкту львівського фотографа Юрка Дячишина Slavik's Fashion продемонстровано співіснування статичности камери та живої дії вистави шляхом наявности притаманних двом медіумам аспектів та їхнього подальшого перехрещення. Результатом сполучення виникає окремий прояв фотографії, який посідає чільне місце серед незалежних засобів збереження інформації. У першому розділі аналізується модель розширеного поля фотографії, взаємодія фотографії з перформансом та пропонується зіставлення теорій у рамках положення перформативности фотографії на розширеному полі. У другому розділі деталізується історія становлення Slavik’s Fashion та пропонується класифікація у вигляді трьох хвиль розвитку проєкту. Третій розділ демонструє аналіз фотографій із погляду семіотичних теорій взаємодії зображення та глядача, наявности певних елементів перформативности проєкту та його положення серед моделі розширеного поля фотографії.Item Перформативні практики як інструмент роботи з травмою (на прикладі нових жіночих спільнот Львова після 24.02.2022)(2024) Кошевко, ЄваРобота поділяється дві теоретичні частини та емпіричну. Одна з теоретичних частин пов’язана з перформансом і перформативними практиками, друга — зі спільнотами та травмою. Спочатку розглянуто перехід від пам’яті тіла до перформативності пам’яті, також окресленні такі поняття як «перформативний поворот», «перформанс» та «перформативні практики». Спільноти розглядаються через призму поняття «комунітас» Віктора Тернера — відчуття спільної людяності та накладаються на концепцію колективної травми. Гіпотеза будується на тому, що перформанси, які відбуваються у лімінальних просторах, у яких утворюються комунітас формуюють спільність, де з’являється можливість відчути спільність та підтримку, які сприяють трансформації і наближають до процесу зцілення. Дослідницею було проведено два глибинні інтерв’ю з перформерками-ініціаторками спільнот — Наталією Рибкою-Пархоменко та Вікторією Миронюк та аналіз їх проєктів таких як «Співочі сніданки» та «Клініка зцілення зламаного серця».Item Фото автопортрет як жест конструювання жіночого погляду у другій половині XX століття(2024) Мрозек, ОксанаУ цьому дослідженні аналізуються способи та підходи, які Франческа Вудман, Вівʼєн Маєр та Діана Арбус використовують у фотографічних автопортретах для репрезентації своїх ідентичностей. У роботі досліджується яким є жіночий погляд та як він конструюється через автопортрети трьох фотографинь. У першому розділі описано теоретичні рамки дослідження: автопортрет як жанр фотографії, погляд як елемент контролю, а також здійснюється аналіз чинників, що впливали на конструювання міфу про образ жінки у суспільстві. Другий розділ емпіричного характеру: дослідження біографій фотографинь, розгляд жестів на фото автопортретах та здійснення семіотичного аналізу. У третьому розділіу аналізуються наступні теми: оголеність у фотографії та її вплив на сприйняття тіла, зокрема жіночого, самооʼєктивація як вибір та розгляд відмінних та схожих рис чоловічого та жіночого погляду.Item Український плакат часу російсько-української війни. Символи та образи(2024) Загартовська, ЮстинаУ цій бакалаврській роботі розглянуто воєнні плакати часу російсько- української війни з колекції проєкту «Sunseed Art», зображені на них образи та символи. Проведено семіотичний аналіз плакатів на основі теорій Ф. де Соссюра, С.Пірса, Р.Барта та архетипному аналізу за К.Г.Юнгом. Виявлено образи, що зустрічаються найчастіше і їхні закодовані повідомлення. Досліджено загальне поле плакатів в Україні та плакати часу ОУН та УПА авторства Ніла Хасевича і завдяки порівнянню з зображеннями на сучасних воєнних плакатах, виявлено образи та символи, що з’явились з часу повномасштабного вторгнення.Item Шипіт: місце, практики, спільноти(2024) Рандмаа, Рута АннаУ цій роботі, вперше в академічному середовищі, розглядається походження фестивалю Шипіт як феномену, а також — характерні для нього структури. Дослідниця виводить локальне для України явище зі світових контркультурних явищ, серед яких — Rainbow Gathering (Веселка), що виникло на теренах Сполучених Штатів Америки під час контркультурної революції 1960-их. Використовуючи метод автоетнографії, авторка інтегруватиме у дослідження власний досвід як учасниці на Шипоті. Завдяки інтерв'ю з іншими учасниками й учасницями Шипоту, дослідниця проаналізує, як на практики, спільноти й місця фестивалю накладаються соціологічні й антропологічні терміни, як-от: комунітас, трайб, колективне піднесення, соціальний світ й домовлений порядок.Item Правовий нігілізм в сфері культури на прикладі діяльності Українського культурного фонду(2024) Шерстяк, ХристинаВ роботі досліджується питання правового нігілізму на прикладі діяльності Українського культурного фонду. Інституції, яка було покликана для регулювання фінансування проєктів в культурній індустрії. Робота містить огляд теоретичних праць, які стали валідним грунтом для розуміння терміну “правовий нігілізм” авторами та авторками, яких є: О. Скакун,, Гладкий С.О. Г. Клімова, І.В. Осика Швачка В.Ю., Макарова О.В. Дослідження включило в себе аналіз основних положень Закону “Про Український культурний фонд”, а також їх порушення Наглядовою радою УКФ. В результаті аналізу виявів правового нігілізму на прикладі діяльності Українського культурного фонду, вдалося визначити, що недосконалість законодавства є великим недоліком, однак не є основною причиною виникнення правового нігілізму. Недостатній рівень правової культури та правосвідомості є ядром проблем.