2024

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/4632

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Thumbnail Image
    Item
    Український плакат часу російсько-української війни. Символи та образи
    (2024) Загартовська, Юстина
    У цій бакалаврській роботі розглянуто воєнні плакати часу російсько- української війни з колекції проєкту «Sunseed Art», зображені на них образи та символи. Проведено семіотичний аналіз плакатів на основі теорій Ф. де Соссюра, С.Пірса, Р.Барта та архетипному аналізу за К.Г.Юнгом. Виявлено образи, що зустрічаються найчастіше і їхні закодовані повідомлення. Досліджено загальне поле плакатів в Україні та плакати часу ОУН та УПА авторства Ніла Хасевича і завдяки порівнянню з зображеннями на сучасних воєнних плакатах, виявлено образи та символи, що з’явились з часу повномасштабного вторгнення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Перформативність фотографії: «розширення поля» на прикладі проєкту Юрка Дячишина Slavik’s Fashion
    (2024) Туровцій, Анна-Марія
    Перформативність фотографії – спроба продемонструвати об'єднання елементів медіумів перформансу та фотографії в рамках структурної моделі «розширеного поля» Джорджа Бейкера. На прикладі проєкту львівського фотографа Юрка Дячишина Slavik's Fashion продемонстровано співіснування статичности камери та живої дії вистави шляхом наявности притаманних двом медіумам аспектів та їхнього подальшого перехрещення. Результатом сполучення виникає окремий прояв фотографії, який посідає чільне місце серед незалежних засобів збереження інформації. У першому розділі аналізується модель розширеного поля фотографії, взаємодія фотографії з перформансом та пропонується зіставлення теорій у рамках положення перформативности фотографії на розширеному полі. У другому розділі деталізується історія становлення Slavik’s Fashion та пропонується класифікація у вигляді трьох хвиль розвитку проєкту. Третій розділ демонструє аналіз фотографій із погляду семіотичних теорій взаємодії зображення та глядача, наявности певних елементів перформативности проєкту та його положення серед моделі розширеного поля фотографії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив експозиційного простору на сприйняття мистецьких об’єктів на прикладі артцентру “Дзиґа”
    (2024) Цаценко, Євгенія
    Ця дипломна робота розповідає про еволюцію та ідеологічні функції одного з найважливіших агентів мистецтва на шляху його трансформації в XX столітті — простір галереї. Робота аналізує, як експозиційні майданчики впливають на сприйняття артоб’єктів, обґрунтовують їхнє існування та формують їхню цінність, а також порівнює практики конвенційних («білий куб») і неконвенційних виставкових просторів. Крім того, робота містить кейс-стаді львівського артцентру «Дзиґа» — теоретичні напрацювання дослідників перенесено на три інсталяції, що відбувалися в інституції в 2010-х роках.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування успішного українського бренду одягу у мережевому суспільстві
    (2024) Струс, Вероніка
    У даній роботі досліджено фактори формування успішного українського бренду одягу в контексті сучасної мережевої індустрії моди. У праці розглянуто та охарактеризовано поняття «успішного бренду одягу» на основі аналізу трьох українських брендів, які впізнавані як на теренах країни, так і закордоном. Досліджено, як сучасним українським дизайнерам одягу вдається сформувати вдалий бренд, вийти на міжнародний ринок та скооперуватися зі світовими зірками. Дослідження демонструє, як бренди створюють навколо себе спільноти людей, які розділяють їхні цінності. Також проаналізовано важливість комунікації брендів з покупцями завдяки соціальним медіа.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правовий нігілізм в сфері культури на прикладі діяльності Українського культурного фонду
    (2024) Шерстяк, Христина
    В роботі досліджується питання правового нігілізму на прикладі діяльності Українського культурного фонду. Інституції, яка було покликана для регулювання фінансування проєктів в культурній індустрії. Робота містить огляд теоретичних праць, які стали валідним грунтом для розуміння терміну “правовий нігілізм” авторами та авторками, яких є: О. Скакун,, Гладкий С.О. Г. Клімова, І.В. Осика Швачка В.Ю., Макарова О.В. Дослідження включило в себе аналіз основних положень Закону “Про Український культурний фонд”, а також їх порушення Наглядовою радою УКФ. В результаті аналізу виявів правового нігілізму на прикладі діяльності Українського культурного фонду, вдалося визначити, що недосконалість законодавства є великим недоліком, однак не є основною причиною виникнення правового нігілізму. Недостатній рівень правової культури та правосвідомості є ядром проблем.
  • Thumbnail Image
    Item
    Переосмислення архітектурної спадщини тоталітарних режимів: аналіз публічного дискурсу
    (2024) Селезньова, Ія
    Ця робота розкриває можливості та підводні камені у питанні переосмислення радянської тоталітарної архітектурної спадщини в сучасних українських містах. Дослідження включає визначення понять культурної спадщини, тоталітарної спадщини, ролі ідеології у визначенні цих понять. Також, дослідження має специфічний фокус, адже аналізує «ставлення» до такої спадщини через призму публічного дискурсу. У роботі наведено приклад наративу в царині переосмислення, що можна визначити як проблематичний, але також проаналізовано приклади, що ілюструють можливості переосмислення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розгерметизація арт-ринку в Україні: доцільність, особливості, кращі практики
    (2024) Рудоквас, Дарина
    Ця дипломна робота досліджує особливості арт-ринку в Україні та порушує проблему його герметичності: культурної та економічної незрозумілості для покупців, юридичної несприятливості та нерозвинутої інфраструктури. Робота аналізує кращі практики, які мають елементи розгерметизації. Крім того, робота містить опитування щодо причин некупівлі мистецтва в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Шипіт: місце, практики, спільноти
    (2024) Рандмаа, Рута Анна
    У цій роботі, вперше в академічному середовищі, розглядається походження фестивалю Шипіт як феномену, а також — характерні для нього структури. Дослідниця виводить локальне для України явище зі світових контркультурних явищ, серед яких — Rainbow Gathering (Веселка), що виникло на теренах Сполучених Штатів Америки під час контркультурної революції 1960-их. Використовуючи метод автоетнографії, авторка інтегруватиме у дослідження власний досвід як учасниці на Шипоті. Завдяки інтерв'ю з іншими учасниками й учасницями Шипоту, дослідниця проаналізує, як на практики, спільноти й місця фестивалю накладаються соціологічні й антропологічні терміни, як-от: комунітас, трайб, колективне піднесення, соціальний світ й домовлений порядок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Спільне та окреме в культурному досвіді українців і кримських татар. Питання реінтеграції Криму в Україну
    (2024) Прилипко, Валерія
    У цій бакалаврській роботі проаналізовано поняття культурного досвіду та культурної ідентичності та їх застосування до кримськотатарського та українського народів 21 ст. у контексті повтореної травматичної колоніальності, а також загрози знищення. Систематизовано принципові відмінності та спільності двох народів. Проведено та проаналізовано інтерв’ю з українськими істориками/инями, представниками кримськотатарського народу, українками в Криму. Також детально розглянуто доступні джерела, продуковані українською державою, що стосуються кримських татар. Відповідаючи на дослідницьке питання роботи, було критично прочитано та зроблено контент-аналіз роману Анастасії Левкової “За Перекопом є земля” (2023).
  • Thumbnail Image
    Item
    Рецепція російсько-української війни у практиці українського театру: постдокументальний ракурс (2022-2023 рр.)»
    (2024) Прокопів, Дарія
    У цій дослідницькій праці викладено дослідження рецепції російсько-української війни 2014 року у практиці українського театру крізь оптику постдокументального жанру. В її основі закладено вивчення постдокументального театру та його ознак, а також аналіз тематично-проблемного спектру вистав, які були представлені на українських театральних сценах від 90-х років XX ст. до 20-х років XXI століття, фокусуючись на виставах, що були створені в часі повномасштабного вторгнення українськими театрами «Нафта», «Варта» та Львівським академічним драматичним театром імені Лесі Українки.