Культурологія. Бакалаврські роботи
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/2820
Browse
Item Нова капіталістична духовність: практики “mindfulness” (на прикладі пострадянського середнього класу)(2021) Пендрак, АнастасіяНаскрізне питання дослідницької роботи звучить наступним чином: “Чому люди хочуть займатися практиками медитації та самозаглибленого спостереження?”. Саме воно стало визначальним для нас у даній роботі і допомагало зосередити увагу на головній проблемі та актуальних завданнях, а також дозволило йти вглиб задля пошуку відповідей, які були пов’язані з методологічною та етимологічною рамками наступних понять: капіталізм, нова епоха, нова духовність, нова ідентичність, секулярна доба, глобальний буддизм та буддизм в епоху глобалізації тощо.Item Вілла "Качиний діл" у Львові: genius loci (проект ревіталізації)(2021) Трильовська, СтефаніяМетою цієї випускної бакалаврської роботи є проект проекту: як можна ревіталізувати простір окремої історичної вілли, пов’язаної з функціонуванням легендарної школи Олекси Новаківського, реконструюючи львівський контекст діяльності учнів школи О. Новаківського та залучаючи сучасних культурних дієвців до створення нового культурного місця на карті Львова. Проект націлений на відновлення художньо-мистецького середовища, що буде нагадувати про малознаних в Україні художників, скульпторів та поетів. А також на те, щоб створити простір для реалізації нових ідей та рішень приватно-громадського партнерства щодо культурного середовища Львова.Item Репрезентація архетипу «селянина» у творчості виконавців хіп-хопу Кургана й Агрегата(2021) Мусієвський, ВладиславЦя робота є радше невеликим дослідженням та аналізом творчості гурту Курган і Агрегат, а також спробою дати пояснення тому, яке саме місце в музичні індустрії він займаєItem Роль монтажу та кліпового мислення у формуванні спрощеного сприйняття реальності (на прикладі відео з Тік Ток)(2021) Якимович, АнастасіяОсновним дослідницьким питанням у роботі є: як кліпове мислення , використовуючи монтаж, впливає на сприйняття візуального контенту? Додатковими питаннями, які авторка ставить є такі: яка роль кліпового мислення в епоху перевантаження інформацією? Які цілі переслідує кліпове мислення та кліпова реальність?Item Травматичні аспекти дитинства та дорослішання у Запоріжжі 1960–1980 рр.: особисті досвіди та офіційні наративи (проєкт виставки)(2021) Левішко, ПолінаМетою цієї роботи було співставлення офіційних радянських наративів стосовно дитячого та підліткового виховання та відповідей респондентів про їхній досвід зростання в таких умовах. Для цього у роботі розглядалися методики виховання відомих педагогів Радянського Союзу (Макаренко, Печернікова, Новікова), праця дослідника історії дитинства Філіппа Ар’єса, а також спостереження американського науковця Урі Бронфенбреннера за доглядом дітей в СРСР (які він виклав у книзі «Два світи дитинства»).Item Практики автентичного народного співу в аматорських середовищах сучасної України (на прикладі Львова)(2021) Шимків, СофіяЗа останні п’ять років традиційна культура, зокрема музика, набуває інтересу серед широкого загалу. Все більшу увагу людей зацікавлюють майстер-класи з українського автентичного співу, відповідно з’являється більше середовищ та спільнот, які займаються їхньою популяризацією. Чому це відбувається саме зараз? Яких принципів дотримуються засновники різних спільнот при роботі з традиційною піснею та на що орієнтуються? Яка мотивація долучитися до спільнот та вивчати давні пісні?Item Вплив філософії свідомого споживання на практики доглядом за тілом та роботи над зовнішністю(2021) Чабан, СофіяГоловним питанням роботи є те, як філософія свідомого споживання стає частиною життя людини та як на нього впливає. Гіпотеза авторки полягає в тому, що, як і будь-яка життєва філософія, філософія свідомого споживання впливає не тільки на мислення та світогляд людини, але і на її щоденні практики, у нашому випадку – на практики догляду за тілом та роботи над зовнішністю.Item Радянська індоктринація у діяльності Львівського обласного центру народної творчості і культурно-освітньої роботи в 1970-х – 1980-х роках(2021) Мочула, ОлександрВ даному дослідженні автор розглянув діяльність інституції, покликаної координувати народну творчість, як інструмент радянської індоктринації. Для цього була ужита теоретична база, яка дозволяє інтерпретувати формування національної ідентичності, феномени колоніалізму, культурного імперіалізму та конструювання радянської ідентичності. Дослідник визначив для себе основні сфери впливу на ідентичність через народну творчість, такі, як святково-обрядовий календар, сфери танців, музики та конструювання образу українця в них.Item Роль міжкультурної взаємодії в інтеграції кримських татар — внутрішніх переселенців в Україні після анексії півострова Крим(2021) Ільченко, ОльгаМетою даного дослідження є виявити і розкрити роль культури в інтеграції кримських татар. Дослідницьке питання авторки: як і які культурні ініціативи проблематизують і привертають увагу до кримськотатарської теми в Україні? Відповідно, гіпотеза дослідниці: культура та її інструменти мають значний вплив на адаптаційні процеси в українському суспільстві зокрема.Item Проблема внутрішнього орієнталізму в Україні на прикладі новорічної промови президента Зеленського та її рецепції(2021) Стеценко, Ксеня-НаталяУ цій роботі було проаналізовано проблему внутрішнього орієнталізму на прикладі новорічної промови В.Зеленського та її рецепції з акцентом на іншувальному аспекті орієнталізму і комунікативній невдачі посилу Президента України до своїх співгромадян - і тих, які його підтримують, і тих, які його засуджують, а також тих, яким все одно.Item Дискурс про "складну" та експериментальну академічну музику в пострадянському Львові(2021) Бундзяк, КсеніяУ роботі авторка досліджує та описує те, як розуміються і використовуються поняття складності та експериментальності в академічній музиці представниками головних сучасних музичних інституцій міста. Об’єктом дослідження є дискурс про експериментальну академічну музику, її риси, розвиток, значення, а також про поняття складності і процес формування судження про мистецький твір. Предметом дослідження є висловлювання Тараса Демка, Богдана Сегіна та Остапа Мануляка — представників активних та важливих музичних інституцій і проектів Львова (Львівський будинок камерної та органної музики, Львівська національна філармонія імені Мирослава Скорика, фестивалі «Контрасти», «VOX ELECTRONICA», ансамбль сучасної музики «ConstantY»). Джерело їх висловлювань — інтерв’ю, що проводились особисто при зустрічі та в онлайн-форматі. Розмови зафіксовані та збережені в аудіо форматі.Item Техніка минулого в культурних практиках сучасності: аматорська аналогова фотографія (український контекст)(2021) Тимошенко, ВікторіяШляхом аналізу теоретичних матеріалів та результатів опитування, проведених в рамках написання даної роботи, вдалося перевірити власні гіпотези: а) через потребу у матеріальних доказах плинності часу (мати фізичний предмет, артефакт, що відсилає до спогаду) аналогова фотографія набула популярності серед молоді в Україні; б) ностальгія є однією з рушійних сил реновації практики аналогової фотографії.Item Колективні травми та їхня репрезентація (на прикладі мистецьких ініціатив внутрішніх мігрантів у Львові після 2014)(2021) Ходор, ВікторіяУ роботі авторка досліджує мистецькі ініціативи, які репрезентують колективні травми, а саме – дві театральні постановки: “Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи” Рози Саркісян та “Горизонт 200”. Дослідниця осягнула наступні наукові завдання: виробила теоретичну рамку, на матеріалах інтерв’ю поєднала концепт з контекстом, проаналізувала вистави за схемою для опрацьовування театральних творів Патріса Паві. Авторці також вдалось з’ясувати, яким чином режисери використовують постдраматичний театр як місце для репрезентації новоутворених колективних травм, як вербалізується травма на сцені та формується новий вид мистецьких творів.Item Музика для кіно: сценарії взаємодії на прикладі сучасних кінокомпозиторів(2022) Вуїв, ДаріяДипломна робота базується на аналізі різних аспектів використання музики в кінематографі. Використовуючи такі методи дослідження як історичний метод, аналіз, синтез, порівняння та індукцію, досліджено різні сценарії взаємодії кінорежисера та композитора під час творення музики для кіно. Зокрема, було проаналізовано генеалогію кіномузики від початку ХХ ст. до сьогодення, роль саундтреків у перекладі візуальної мови німого кіно на мову сучасності, як конкурують творчі підходи до кіномузики на прикладах альтернативних саундтреків, як відбувається діалог західної та східної культур крізь призму тематичних саундтреків, наскільки органічною є використання класичної музики в кіно, а також значення кіномузики у емоційному сприйнятті фільмів та романтизації ідеалів.Item Фільм «Божественні» як маніфест прямого кіна в українській документалістиці(2022) Петрівська, ОлександраУ цьому дослідженні я аналізую документальний фільм «Божественні» режисера Романа Бордуна, який називають «калейдоскопічним портретом сучасної України». Було визначено основні підходи, які використовує режисер, на чому фокусується, чим для нього є документальні медіа і як глядачі сприймають повідомлення, які він вкладає у сюжет фільму. Теоретична рамка дослідження базується на поняттях «пряме кіно» та «сінема веріте», їх характеристику я визначаю через праці Джеремі Хікса «Дзига Вертов, визначення документального фільму» та Кейт Бетті «Документальні екрани: неігрове кіно та телебачення», які допомагають краще зрозуміти підходи режисера. Також у своєму аналізі опираюся на теорію Стюарта Холла про «Кодування\декодування», яка допомагає розрізнити як аудиторія декодує символи та конотації повідомлень. У результаті проведеного дослідження мною встановлено, що фільм «Божественні» знятий технікою «прямого кіна» та визначено основні її ознаки, зокрема: режисер не провокує людей до дій, а тільки спостерігає за ними; сюжет фільму не готувався завчасно; життя українців показано без цензури; відсутність нав'язування режисерської думки щодо моральних принципів. В результаті аналізу глядацьких відгуків на фільм, розміщених на платформі «Modern times review» та сайті режисера, зауважено різницю між категоріями глядачів з різних країн, що пояснюється культурними відмінностями та складністю для іноземного глядача декодувати повідомлення.Item Інтерпретація модерної української ідентичності у вітчизняних художньо-історичних кінофільмах 2014–2021 років(2022) Воловодівська, МартаМета роботи – це дослідження модерної української національної ідентичності в кінематографі 2014–2021 років.Item Феномен рейву в культурологічному дискурсі(2022) Ступницька, СофіяУ цій роботі досліджується контраверсійний у культурному дискурсі феномен сучасності – рейв-культура. Шляхом аналізу різноманітних підходів та теорій, в основному спираючись на підхід Чиказької школи та Бірмінгемського центру Culture Studies, описано явище субкультури у наукових дискурсах ХХ століття, її функції та ознаки. Субкультурна теорія виступає підґрунтям в подальшому дослідженні феномену рейву, а саме поєднанні в цьому явищі протилежних за ідеологією аспектів контркультури та комерціалізації. Відтак, в роботі аргументовано визначення рейву як унікального феномену, який розпочинає свій шлях як субкультура, але з часом, через поширення технологій, електронної музики та через появу масової культури, подекуди з маргінальної стає популярною і навіть комерціалізованою практикою. Попри комерційні складові та суперечливі для такого поняття риси, рейв все ж досі залишається субкультурою, адже є простором об’єднання молоді з власною системою цінностей та символів, і відмінними від решти суспільства практиками та ідеями, які є шляхами самовираження. Таким чином рейв виділяється і на фоні інших молодіжних культур як гібрид комерційного – культурної індустрії, – та субкультурного, і на фоні культури загалом. За допомогою методів аналізу наявних праць та медіа публікацій, відеоматеріалів, а також власних спостережень, досліджено український рейв та його трансформацію під час Революції Гідності в Україні. На прикладі Києва, проаналізовано зміни у досвіді проживання рейву, наділення його альтернативними функціями та вплив ізольованості від світу в перші роки війни на рейв-культуру в Україні.Item Документальна фотографія: оптитка Олександра Глядєлова(2022) Дідула, АннаУ ц й робот розглянуто теорію фотографії («Коротка стор я фотографії» Вальтера Беньяміна, «Про фотографію» Сьюзен Зонтаг, «Camera Lucida» Ролана Барта), зокрема – документальної («Тягар репрезентац ї: есеї про множинн сть фотографії та історії» Джона Теґґа, «Інтерв’ю та Розмови 1951—1998» Картьє-Брессона Анр ). Дослі джено біографічну характеристику українського документаліста Олександра Глядєлова. На приклад однієї фотографії, за схемою анал зу в зуального зображення Джилл ан Роуз, проанал зовано фотопроєкт О. Глядєлова «Зайв ». Відкриття фотографії Глядєлова є значущим для соціальної та мистецької сфер, дискурс аналі зу є відкритим для подальших пошуків.Item Культурна дипломатія УРСР на прикладі діяльності ансамблю імені П. Вірського(2022) Бобровська, КатеринаУ цій роботі я дослідила явище культурної дипломатії УРСР та СРСР загалом на прикладі ансамблю народного танцю імені Павла Вірського. Я взяла до уваги праці американських істориків, дослідників радянського періоду та мистецтва танцю. Робота складається з теоретичної бази, де описані культурні та міжнародні відносини США та СРСР, танець як інструмент впливу та ансамбль Вірського від заснування до сьогодні. Окрім того, робота описує появу культурної дипломатії в період Холодної війни, як вона розвивалася між супердержавами того часу та як артисти ставали дипломатами. Також в роботі висвітлюється діяльність ансамблю Вірського, його вплив на міжнародну аудиторію та як нині колектив долучається до «культурної передової». На останок, я приводжу певні висновки про те, що ансамбль є пережитком радянського наративу й кітчової традиції, ігнорування цього може вкорінити уявлення про український танець як про щось, що застрягло в минулому, неукраїнському.Item Формування медіа-образу інфлюенсера на інтернет-платформах та в соціальних мережах (на прикладі Аліни Паш і Макса Барських)(2022) Стецик, АнастасіяРобота досліджує вплив поширення цінностей інфлюенсерами у соціальних мережах на їхній образ та сприйняття аудиторією. Розглядається теорія споживання, соціальної присутності, багатства медіа, аудиторії та партисипативного дизайну, щоб виокремити особливості соціальних мереж та інфлюенсерів як окремих медіа. Аудиторія як активний учасник процесу комунікації має багато інструментів та важелів впливу, що дозволяє їй брати участь у формуванні образу інфлюенсерів, проте найбільше вона зацікавлена у цінностях, які поширюють лідери думок. Зміна медіа до більш демократичних пришвидшила зміну потоку впливу у нових медіа, що дозволило аудиторії ділитися власними ініціативами у простіший спосіб. На прикладі двох кейсів - Аліна Паш та Макс Барских - проаналізовано особливості формування медіа-образу у часі війни та активну роль аудиторії у таких процесах. Пояснено потребу у присутності сенсів у соціальних мережах, особливо після повномасштабного вторгнення.