Культурологія. Бакалаврські роботи

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/2820

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Шипіт: місце, практики, спільноти
    (2024) Рандмаа, Рута Анна
    У цій роботі, вперше в академічному середовищі, розглядається походження фестивалю Шипіт як феномену, а також — характерні для нього структури. Дослідниця виводить локальне для України явище зі світових контркультурних явищ, серед яких — Rainbow Gathering (Веселка), що виникло на теренах Сполучених Штатів Америки під час контркультурної революції 1960-их. Використовуючи метод автоетнографії, авторка інтегруватиме у дослідження власний досвід як учасниці на Шипоті. Завдяки інтерв'ю з іншими учасниками й учасницями Шипоту, дослідниця проаналізує, як на практики, спільноти й місця фестивалю накладаються соціологічні й антропологічні терміни, як-от: комунітас, трайб, колективне піднесення, соціальний світ й домовлений порядок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Перформативні практики як інструмент роботи з травмою (на прикладі нових жіночих спільнот Львова після 24.02.2022)
    (2024) Кошевко, Єва
    Робота поділяється дві теоретичні частини та емпіричну. Одна з теоретичних частин пов’язана з перформансом і перформативними практиками, друга — зі спільнотами та травмою. Спочатку розглянуто перехід від пам’яті тіла до перформативності пам’яті, також окресленні такі поняття як «перформативний поворот», «перформанс» та «перформативні практики». Спільноти розглядаються через призму поняття «комунітас» Віктора Тернера — відчуття спільної людяності та накладаються на концепцію колективної травми. Гіпотеза будується на тому, що перформанси, які відбуваються у лімінальних просторах, у яких утворюються комунітас формуюють спільність, де з’являється можливість відчути спільність та підтримку, які сприяють трансформації і наближають до процесу зцілення. Дослідницею було проведено два глибинні інтерв’ю з перформерками-ініціаторками спільнот — Наталією Рибкою-Пархоменко та Вікторією Миронюк та аналіз їх проєктів таких як «Співочі сніданки» та «Клініка зцілення зламаного серця».
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування техніки імпровізації в аматорських танцювальних середовищах Львова
    (2022) Кравчук, Анна
    У цій роботі проаналізовано поняття та теорії імпровізації, танцювальної імпровізації, а також опитування щодо ставлення до цих мистецьких та культурних технік у Львові. Тут застосовуються методи порівняльного аналізу, опитування учасників та викладачів танцю, а також метод включеного спостереження. Танцювальна імпровізація може містити в собі лімінальні (комунітас) та ліміноїдні (потік) риси за Віктором Тернером, а також знані та невідомі рухові практики за теоріями інших дослідників культури, танцю та руху. В роботі є розділ про теоретизацію танцювальної імпровізації, яка відкидає дуалізм тіла та розуму, категорії активності та пасивності та інструментальність тіла. Третій розділ базується на дослідженні танцювальної спільноти Львова, у якій з’являється більше можливостей щодо участі в курсах з сучасного танцю. Принципи сучасного танцю (демократичність, спонтанність, гуманізм тощо) впливають не тільки на рух, але й на життя та спільноту танцівників. Ключові
  • Thumbnail Image
    Item
    Практики автентичного народного співу в аматорських середовищах сучасної України (на прикладі Львова)
    (2021) Шимків, Софія
    За останні п’ять років традиційна культура, зокрема музика, набуває інтересу серед широкого загалу. Все більшу увагу людей зацікавлюють майстер-класи з українського автентичного співу, відповідно з’являється більше середовищ та спільнот, які займаються їхньою популяризацією. Чому це відбувається саме зараз? Яких принципів дотримуються засновники різних спільнот при роботі з традиційною піснею та на що орієнтуються? Яка мотивація долучитися до спільнот та вивчати давні пісні?