2024
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/4632
Browse
Search Results
Item Шипіт: місце, практики, спільноти(2024) Рандмаа, Рута АннаУ цій роботі, вперше в академічному середовищі, розглядається походження фестивалю Шипіт як феномену, а також — характерні для нього структури. Дослідниця виводить локальне для України явище зі світових контркультурних явищ, серед яких — Rainbow Gathering (Веселка), що виникло на теренах Сполучених Штатів Америки під час контркультурної революції 1960-их. Використовуючи метод автоетнографії, авторка інтегруватиме у дослідження власний досвід як учасниці на Шипоті. Завдяки інтерв'ю з іншими учасниками й учасницями Шипоту, дослідниця проаналізує, як на практики, спільноти й місця фестивалю накладаються соціологічні й антропологічні терміни, як-от: комунітас, трайб, колективне піднесення, соціальний світ й домовлений порядок.Item Перформативні практики як інструмент роботи з травмою (на прикладі нових жіночих спільнот Львова після 24.02.2022)(2024) Кошевко, ЄваРобота поділяється дві теоретичні частини та емпіричну. Одна з теоретичних частин пов’язана з перформансом і перформативними практиками, друга — зі спільнотами та травмою. Спочатку розглянуто перехід від пам’яті тіла до перформативності пам’яті, також окресленні такі поняття як «перформативний поворот», «перформанс» та «перформативні практики». Спільноти розглядаються через призму поняття «комунітас» Віктора Тернера — відчуття спільної людяності та накладаються на концепцію колективної травми. Гіпотеза будується на тому, що перформанси, які відбуваються у лімінальних просторах, у яких утворюються комунітас формуюють спільність, де з’являється можливість відчути спільність та підтримку, які сприяють трансформації і наближають до процесу зцілення. Дослідницею було проведено два глибинні інтерв’ю з перформерками-ініціаторками спільнот — Наталією Рибкою-Пархоменко та Вікторією Миронюк та аналіз їх проєктів таких як «Співочі сніданки» та «Клініка зцілення зламаного серця».