2022

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/3346

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Візуальний аналіз зовнішньої реклами на вулиці Руській у культурному ландшафті м. Тернопіль
    (2022) Чорна, Юліана
    Головне завдання дослідження – «відчитати» закодовані повідомлення ландшафту як семіотичної системи та зрозуміти, про що свідчить зовнішня реклама як основний елемент цієї системи. Теоретична рамка роботи містить інформацію про такі поняття як зовнішня реклама, візуальне забруднення, культурний ландшафт; розглядається важливість візуального аспекту культури в останні десятиріччя. Для аналізу використовується методика контент-аналізу, що передбачає вимірювання кількісних показників, а також інтерпретація якісних значень у цьому випадку через семіотичний аналіз. Основним матеріалом є фотографії будинків на обраному відтинку вулиці Руської в Тернополі. Виявлене надмірне використання зовнішньої реклами не лише впливає на культурний ландшафт і візуальний образ вулиці чи міста, а й свідчить про культурні особливості місцевого населення Результати дослідження вказують на особливості постсоціалістичного суспільства, економічний устрій, аудиторію, на яку розрахована реклама, ставлення до культурної спадщини, відсутність регулювань реклами. Розглядаються практики вирішення проблеми візуального забруднення через впровадження дизайн-коду для міст.
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація образу українських автомобільних заправних станцій: з не-місць у місця
    (2022) Климук, Ольга
    У цій роботі я розгляну питання зміни та використання публічного простору на прикладі українських автозаправних комплексів у часових межах з 2003 до 2022 року. Також я спробую відповісти на питання: Як та чому відбувається трансформація образу публічного місця?; Що це може розповісти про особливості міста та його мешканців? У ході роботи над цією темою для мене було важливим зрозуміти, чому місця, які були створені під одну потребу, часто використовуються за іншим призначенням. Так АЗК за останні кілька років стали місцями відпочинку в окремих містах або їхніх районах. Для аналізу цього явища я керуюсь теоріями дослідників місця таких, як Гі Дебор, Анрі Лефевр, Марк Оже, Девід Гарві та інших. Також моє дослідження базується на особистих спостереженнях та двох опитуваннях вибірки користувачів АЗК у 2021 та 2022 роках. У роботі я розгляну такі аспекти, від яких залежить образ місця АЗК та процес його зміни, як контекст розміщення (розмір населеного пункту, дорога), візуальну мову та існування в Інтернет-культурі, користувачі та їхні потреби, трішки зачеплю ринок пального та війну в Україні.