2022

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/3346

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Феномен рейву в культурологічному дискурсі
    (2022) Ступницька, Софія
    У цій роботі досліджується контраверсійний у культурному дискурсі феномен сучасності – рейв-культура. Шляхом аналізу різноманітних підходів та теорій, в основному спираючись на підхід Чиказької школи та Бірмінгемського центру Culture Studies, описано явище субкультури у наукових дискурсах ХХ століття, її функції та ознаки. Субкультурна теорія виступає підґрунтям в подальшому дослідженні феномену рейву, а саме поєднанні в цьому явищі протилежних за ідеологією аспектів контркультури та комерціалізації. Відтак, в роботі аргументовано визначення рейву як унікального феномену, який розпочинає свій шлях як субкультура, але з часом, через поширення технологій, електронної музики та через появу масової культури, подекуди з маргінальної стає популярною і навіть комерціалізованою практикою. Попри комерційні складові та суперечливі для такого поняття риси, рейв все ж досі залишається субкультурою, адже є простором об’єднання молоді з власною системою цінностей та символів, і відмінними від решти суспільства практиками та ідеями, які є шляхами самовираження. Таким чином рейв виділяється і на фоні інших молодіжних культур як гібрид комерційного – культурної індустрії, – та субкультурного, і на фоні культури загалом. За допомогою методів аналізу наявних праць та медіа публікацій, відеоматеріалів, а також власних спостережень, досліджено український рейв та його трансформацію під час Революції Гідності в Україні. На прикладі Києва, проаналізовано зміни у досвіді проживання рейву, наділення його альтернативними функціями та вплив ізольованості від світу в перші роки війни на рейв-культуру в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування техніки імпровізації в аматорських танцювальних середовищах Львова
    (2022) Кравчук, Анна
    У цій роботі проаналізовано поняття та теорії імпровізації, танцювальної імпровізації, а також опитування щодо ставлення до цих мистецьких та культурних технік у Львові. Тут застосовуються методи порівняльного аналізу, опитування учасників та викладачів танцю, а також метод включеного спостереження. Танцювальна імпровізація може містити в собі лімінальні (комунітас) та ліміноїдні (потік) риси за Віктором Тернером, а також знані та невідомі рухові практики за теоріями інших дослідників культури, танцю та руху. В роботі є розділ про теоретизацію танцювальної імпровізації, яка відкидає дуалізм тіла та розуму, категорії активності та пасивності та інструментальність тіла. Третій розділ базується на дослідженні танцювальної спільноти Львова, у якій з’являється більше можливостей щодо участі в курсах з сучасного танцю. Принципи сучасного танцю (демократичність, спонтанність, гуманізм тощо) впливають не тільки на рух, але й на життя та спільноту танцівників. Ключові
  • Thumbnail Image
    Item
    Процес та особливості сучасного сільського і міського спільнототворення на прикладі Нижнього Селища та Мукачева
    (2022) Дрогобецкі, Марина
    У цій роботі я спробую я проаналізую базові особливості між сілсським і міським спільнототворенням та розвитком, а також порівняю загальні переваги для учасників і середовища, де спільнота розвивається Потреба для проведення та написання цього дослідження це мала кількість комплексних досліджень про спільноти та їхні особливості в Україні, особливо у Закарпаттському регіоні і презентація цих досліджень публічно. Наслідком цього є непослідовний процес спільнототворення у новостворених інстиутціях, робочих просторах, сусідських спільнотах. Причиною проблеми є недостача довіри, яка розвинулася у радянський час в Україні і тенденція до ізоляція, замість пошуку спільних рішень у групі. Проте, протягом останніх 8 років, з’явилася велика кількість ініціатив та громасдьких організацій, і в міському, і в сільському просторі, що ілюструє потребу у побудові довіри і зв’язків. Наслідком недосліджених здібностей спільноти впливає прямо на лідера та учасників, хоча також непрямо це стосується близького і ширшого кола сім’ї, друзів, знайомих учасників спільноти, їхнії колег, а також економічних, політичних і громадських процесів села, міста та регіону. Для себе у цьому досліднні ставлю завдання проаналізувати обрані мною спільноти через призму загальних ідей та концепцій, які концентруються на означенні спільноти, та зрозуміти, яким чином вони впливають на учасників та оточення.