Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Політика інклюзивності в католицьких університетах світу
    (2019-03-30) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті висвітлено результати дослідження стосовно навчання студентів із інвалідністю в католицьких університетах. Це дослідження світового масштабу, в якому взяли участь 103 католицькі університети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів на різних континентах, проведене способом опитування різних груп в навчальних закладах-адміністраторів, працівників, викладачів та студентів з інвалідністю. Дослідження дало змогу оцінити рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчання. Аналізувалися фінансова підтримка (наскільки створено умови для максимально незалежного проживання у фінансовому відношенні), академічна (наскільки пристосування в навчальному процесі полегшують навчання та забезпечують доступ до необхідних джерел у доступному форматі, а також допомога викладачів та особистих тьюторів), соціокультурна (наскільки студентам із інвалідністю легко налагоджувати дружні стосунки та брати участь в житті на кампусі в позалекційний час), допомога в повсякденному житті (допомога волонтерів та/або спеціально нанятого допоміжного персоналу), архітектурна безбар’єрність. За результатми дослідження всі університети були згруповані за рівнем досягнутих успіхів у сфері забезпечення прав осіб із інвалідністю на навчання у вищій школі і втіленні концепції універсального дизайну. Вироблено рекомендації для університетів щодо інтенсифікації зусиль щодо забезпечення прав осіб із інвалідністю на здобуття вищої освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Виховання глухого дошкільника: Рефлексії батьків
    (2016-11) Kobel, Ihor; Кобель, Ігор
    В дослідженні проаналізувано досвід групи українських чуючих батьків, які виховують дітей із вадами слуху, а також їх погляди та відношення щодо послуг в існуючій системі корекційно-педагогічної, соціальної та медичної підтримки родини та її дитини з особливими потребами в Україні та їх взаємовідносин із фахівцями, що надають ці послуги і підтримку. Було проаналізовано ступінь висвітлення досліджуваної проблеми у загальній і спеціальній психолого-педагогічній літературі; виявити та вперше описано та досліджено характеристики чуючих батьків та їхдітей з вадами слуху, які навчаються в перших класах шкіл для глухих та слабочуючих; досліджено в ретроспективному плані почуття, поведінку, поступки та думки українських чуючих батьків в період до, під час і після діагнозу глухоти, а також впродовж процесу виховання їх глухої дитини до часу вступу на навчання у школу для глухих; досліджено думки батьків щодо ефективності їх спілкування з дитиною та ставлення батьків до жестової мови; виявлено фактори, які на думку батьків, мають найбільший вплив на процес виховання малолітньої глухої дитинита її розвиток.
  • Thumbnail Image
    Item
    До питання про існування в спільноті глухих двох мов і двох культур
    (2007) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті досліджено шлях становлення і розвитку жестових мов та їх важливість для успішного функціонування спільнот глухих. Жестова мова показана як найважливіша складова культури глухих. Автор пропагує двомовність (білінгвістичний підхід) як запоруку успішного навчання дітей із вадами слуху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Навчання глухих та інклюзія: мовний виклик. Україна і міжнародний досвід
    (2010) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor; Кобель, Мирослава
    В статті подано аналіз світових тенденцій у навчанні глухих та слабочуючих дітей на зламі тисячоліття. Висвітлено різні підходи у сурдопедагогіці, що віддавна конкурують між собою у світовій практиці. Автор детально розкриває тему інтегрованого та інклюзивного навчання глухих дітей, розповідає про міжнародний досвід, посилаючись на ХХ Міжнародний конгрес із навчання глухих. Також автор обстоює думку, що глухі діти – це особлива група серед всіх інших категорій дітей, що мають особливі потреби, бо в них своя особлива мова. Особлива увага в статті приділена питанням жестовї мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі навчання глухих, не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як мова навчання поряд із українською мовою.
  • Thumbnail Image
    Item
    Навчання та соціалізація глухих в США: від епохи колонізації до епохи інклюзії анотація
    (2012) Kobel, Ihor; Кобель, Ігор
    В статті розглядається шлях, який пройшла система навчання та соціалізації глухих в США від епохи колонізації до епохи технократичної держави. Описано позитивні та негативні сторони кожного з існуючих підходів до навчання глухих та слабочуючих, а також цілеспрямована політика держави та недержавних організації стосовно підвищення рівня грамотності у нечуючих здобувачів освіти різного віку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціалізація глухих та слабочуючих дітей із труднощами у навчанні в інклюзивному освітньому середовищі
    (2012) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті розглядається шлях соціалізації для глухих та слабочуючих дітей із труднощами у навчанні через залучення до навчання в загальноосвітніх інклюзивних школах із чуючими однолітками (на прикладі США та Канади). Автор розглядає положення законодавства стосовно прав таких дітей на інклюзивне навчання, висвітлює підходи до класифікації особливостей та потреб даної категорії дітей, а також аналізує наукову літературу, що вивчає методику ідентифікації, тестування та навчання. Не дивлячись на те, що часом у освітян, що навчають глухих дітей і спеціалістів, що вивчають труднощі у навчанні, виникають протиріччя, спільними зусиллями вдається перебороти труднощі і протиріччя і знаходити ключі до успіху.
  • Thumbnail Image
    Item
    An Ecological Approach to Spirituality and Mental Health Among Deaf and Hard of Hearing People
    (2012) Barclay, David; Dombo, Eileen; Кобель, Ігор
    В даній статті використовується екологічна перспектива для розуміння духовного розвитку та духовного благополуччя та вплив цих факторів на психічне здоров’я глухих та слабочуючих людей. Аналізуються індивідуальні, сімейні та групові теми мезо рівня у порівняні із макрорелігійними темами у тій мірі, наскільки вони стосуються духовного розвитку. Концепції сформульовано таким чином, щоб візуально визначити проблеми у розвитку, що були досліджені і виявлені при аналізі літератури. Крім того, аналізується практика використання інструментарію FICA (Faith, Importance, Community, Address) для оцінювання духовності та шляхи його модифікації для використання фахівцями, що займаються психічним здоров’ям, для оцінювання факторів духовності у глухих та слабочуючих осіб. Виокремлено кілька найважливіших тем включаючи такі категорії як: інвалідность/неповносправность, метод спілкування, динаміка родини, макро доступність та репрезентативність,тобто, ті фактори, які повинні постійно братися до уваги фахівцями, що безпосередньо займаються проблемами психічного здоров’я даної категорії населення.