Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32
Browse
Item Можливості постмодерністської методології в сучасній практиці психологічної допомоги(2001) Миколайчук, Мар’янаУ статті здійснено теоретичний аналіз впливу філософії постмодернізму на сучасний стан психологічної науки та практики. Розглянуто сучасні теоретичні напрямки та моделі психологічного консультування доби постмодернізму. Висвітлено нові можливості впливу постмодернізму на сучасну психологічну практику.Item Теоретико-методологічні підходи до компаративного аналізу системи підготовки соціального педагога в Україні і Польщі(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2003) Kohut, Svitlana; Когут, СвітланаПроаналізовано сучасну методологію компаративних досліджень. Визначено методологічну основу аналізу систем професійної підготовки соціального педагога в Україні і Польщі. Виділено складові елементи системи різнорівневої професійної підготовки для здійснення завдань наукового пошуку.Item Психологічні детермінанти розвитку внутрішньої мотивації студентів у навчальній діяльності(2004) Климчук, ВіталійУ дисертаційному дослідженні здійснюється експериментальне дослідження психологічних детермінант розвитку внутрішньої мотивації студентів у навчальній діяльності. В роботі на основі теоретичного аналізу підходів до вивчення внутрішньої мотивації розроблено рівневу модель її розвитку. Виділено три рівні розвитку внутрішньої мотивації: ситуативний, ситуативно-ціннісний та суб’єктно-ціннісний. Зі зростанням рівня розвитку внутрішньої мотивації відбувається зростання кількісного наповнення ціннісної сфери, виділення в ціннісно-мотиваційній сфері діяльнісних та моральнісних факторів, поява у межах виділених факторів груп цінностей внутрішньої мотивації: самодетермінації, компетентності та значущих міжособистісних стосунків. Встановлено етапи розвитку внутрішньої мотивації (етап диференціації та етап інтеграції). На основі виявлених особливостей внутрішньої мотивації розроблено тренінгову програму її розвитку.Item Кримінальна злочинність і боротьба з нею в Донбасі (1919-1929)(Східний видавничий дім, 2004) Mikheieva, Oksana; Міхеєва, ОксанаУ книзі на широкому фактичному матеріалі проаналізовано стан та динаміку розвитку кримінальної злочинності в Донбасі протягом першого радянського десятиріччя. Зазначене явище розглядається як специфічна складова системної трансформації, що мала місце в Україні у даний період. Крім загальних тенденцій злочинності, у книзі розглядаються окремі її види та дано соціально-демографічну характеристику злочинців цього часу. Досліджується також досвід подолання цього явища в умовах трансформаційних процесів 1920-х років, розглядається специфіка створення та діяльності надзвичайних і правоохоронних органів Донбасу і результативність їх роботи. Книга призначена для науковців, викладачів вузів, аспірантів, студентів та широкого кола читачів, які цікавляться зазначеною тематикою.Item Тренинг внутренней мотивации(Речь, 2005) Климчук, ВиталийВ первом разделе представлены концепции внутренней мотивации, классические и современные исследования в этой сфере; обсуждаются прикладные аспекты теории внутренней мотивации — возможности ее использовании при разработке системы мотивирования персонала. Во втором разделе описаны общая структура Программы, использованные в Программе методы и методики (каузометрия, репертуарные решетки и терапия фиксированных ролей Джорджа Келли, возможности многомерного математического анализа полученных этими методами данных). В третьем разделе представлено детальное описание самой программы со всеми предлагаемыми в ней упражнениями и особенностями их использования. В четвертом разделе обсуждается анализ изменений, происходящих после завершения Программы. В приложении описан процесс проведения кластерного анализа оценочных решеток Дж. Келли в программе Statistica.Item Система допрофесійної підготовки соціального педагога в загальноосвітній школі України(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2005) Kohut, Svitlana; Когут, СвітланаОбґрунтовано організацію системи допрофесійної підготовки соціального педагога у середовищі загальносвітньої школи. Запропоновано для використання у навчально-виховному процесі модель допрофесійної підготовки учнів середніх шкіл до діяльності соціально-педагогічного характеру.Item Інклюзивне навчання глухих: зарубіжний досвід(2006) Кобель, Ігор; Kobel, IhorСтаття знайомить із сучасною практикою навчання глухих у світі. Аналізуються сучасні тенденції інклюзивної форми навчання та впливи, які вони можуть мати на рівень грамотності у випускників шкіл для глухих.Item Державна ідеологія та конструювання спільної пам’яті про минуле: організоване забуття та феномен пригадування (на прикладі пам’ятників Донецька)(2006) Mikheieva, Oksana; Міхеєва, ОксанаУ статті розглядаються пам’ятники міста Донецька як матеріальне втілення певних ідеологічних конструктів. Аналізується специфіка закріплення цих конструктів у просторово-часових координатах міста. Завдяки урахуванню особливостей сприйняття пам’ятників мешканцями міста Донецька, історичного та соціокультурного контексту ХХ ст., цензурованого або природного характеру встановлення пам’ятників тощо, пам’ятники можна розглянути як рухливу складову міського життя, яка відгукується на виклики часу.Item Інтернет-залежність як предмет психологічного дослідження(ЛНУ ім.І.Франка, 2006) Турецька, ХристинаЗдійснено аналіз основних підходів до феномену Інтернет-аддикції. Розглянуто критерії та симптоми даного виду залежності. Виділено три групи чинників Інтернет-аддикції: характеристики соціальної ситуації, характеристики можливостей віртуального середовища, та психологічні особливості Інтернет-аддиктів.Item Не все так просто з тими українцями(2007) Mikheieva, Oksana; Михеева, ОксанаItem Сучасна система професійної орієнтації та консультування: досвід Польщі(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2007) Kohut, Svitlana; Когут, СвітланаРозглянуто сучасний стан і наведено понятійно-термінологічний апарат системи професійної орієнтації та консультування Польщі. Зазначено основні положення Проекту польської системи професійної орієнтації та консультування. Проаналізовано гімназійну навчальну програму з предмета “Професійна орієнтація”.Item До питання про існування в спільноті глухих двох мов і двох культур(2007) Кобель, Ігор; Kobel, IhorВ статті досліджено шлях становлення і розвитку жестових мов та їх важливість для успішного функціонування спільнот глухих. Жестова мова показана як найважливіша складова культури глухих. Автор пропагує двомовність (білінгвістичний підхід) як запоруку успішного навчання дітей із вадами слуху.Item Соціальний простір міста: можливості «причитування» та управління(2007) Mikheieva, Oksana; Міхеєва, ОксанаУ статті на основі аналізу наукової літератури розглядається поняття «місто», «пам'ять» та «пам’ятник», а також їх взаємопов’язаність в міському просторі. Крізь призму розуміння означених дефініцій подається бачення специфіки міського простору м. Донецька, населення якого є строкатим не тільки в національному, соціальному та віковому відношеннях, а й суттєво відрізняється за способом життя. В силу певних політичних процесів, як то перебудова, розпад Радянського Союзу, проголошення незалежності України, населення м. Донецька є носієм різних типів колективної та індивідуальної пам’яті про минуле, що виявляється як в електоральних волевиявленнях донеччан, так і у способі освоювання та «проживання» сучасного простору міста.Item Система кодування осіб із обмеженими можливостями та особливими потребами в Північній Америці(2007) Кобель, Ігор; Kobel, IhorСтаття знайомить українського читача із системою кодування (маркування) особливих потреб і різних видів неповносправностей, яка прийнята в Північній Америці. Аналізується різниця між українським та північноамериканським підходом у трактуванні особливих потреб та неповносправностей, які необхідно враховувати у системі освітиItem Основи психокорекційної допомоги братам та сестрам дітей з психофізичними вадами(2007) Миколайчук, Мар’янаУ статті розглянуто проблематику психоемоційних труднощів та розладів сиблінгів дітей з психофізичними вадами. Описано апробовану програму групової психокорекційної допомоги для братів та сестер дітей з психофізичними вадами та якісні і кількісні показники її ефективності.Item Використання WEB-ресурсів при вивченні англійської мови з професійною метою у ПТНЗ(2008) Palka, Oleksandra; Палка, ОлександраУ статті розглядається доцільність створення WEB-додатку до існуючих курсів у формі серії уроків чи вправ для самостійної роботи з використанням WEB-ресурсів при вивченні англійської мови у ПТНЗ.Item Зародження й розвиток наукової школи соціальної педагогіки Польщі(Львівський національний університет імені Івана Франка, 2008) Kohut, Svitlana; Когут, СвітланаРозглянуто питання зародження й розвитку наукових шкіл соціальної педагогіки Польщі. Виділено етапи у розвитку наукових шкіл соціальної педагогіки, визначено специфічні особливості кожного з них. Проаналізовано наукову діяльність найяскравіших персоналій шкіл соціальної педагогіки. Описано наукові осередки соціальної педагогіки Польщі.Item Регіональна ідентичність і політичний вибір (на прикладі Донецька)(2008) Mikheieva, Oksana; Міхеєва, ОксанаItem Проблема емпіричного дослідження особистісної ідентичності(Львівський національний університет, 2008-01) Турецька, ХристинаВиділено головні методологічні підходи до ідентичності в психоаналітичному, інтеракціоністському, когнітивному напрямі. Розглянуто особливості емпіричного дослідження ідентичності в російській та українській науці. Проаналізовано інтегративний підхід у дослідженні особистісної ідентичності. Розглянуто головні методичні прийоми емпіричного дослідження особистісної ідентичностіItem Konstruált közös emlékezet. Felejtés és az emlékezés Doneck emlékműveinek példáján(2009) Mikheieva, Oksana; Mihejeva, Okszana