Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32
Browse
Item A Brief Evaluation to Identify Level of Satisfaction of Art Therapy with Undergraduate Ukrainian Students(Springer, 2017-05-17) Van Lith, Theresa; Bullock, Lindsay; Horbal, Iryna; Lvov, AlexanderA particular political and social mindset toward mental health support has impacted how and why people seek counseling and therapy in Ukraine. Although a relatively small and developing field, art therapy is beginning to provide a means for assisting cultural and identity development for young adult Ukrainians during a time of civil and political unrest. Cross culturally, art therapy has been found to assist young people in developing a healthy self-concept by providing them with a realistic and less defensive view of themselves and their environment. This paper evaluates the development of art therapy in Ukraine, and examines the practice of art therapy with undergraduate Ukrainian students. First, it details findings from a questionnaire with university students to determine their perception of art therapy. Analysis of these findings resulted in identifying their level of satisfaction toward art therapy, and common reasons why art therapy was sought. Second, the article provides a brief vignette to demonstrate how art therapy was used with undergraduate university students to assist with processing negative memories associated with living under the Soviet era. Finally, the article concludes with a discussion about how to tailor art therapy so that instead of being perceived as a cure it promotes self-care, thereby helping overcome the stigma associated with seeking therapeutic services.Item A model of service-learning implementation: case of Ukrainian Catholic University(2021) Kleban, Yuliya; Kokoyachuk, Yuliya; Krynytska, Iryna; Kleban, YuliyaItem Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs(2016-12) Kobel, IhorВ даній презентації стверджується, що діти із особливими потребами не можуть вповні скористатися новими можливостями в освіті, що їх може надати інклюзивна форма навчання, і продовжити свою післяшкільну освіту через брак єдиного розуміння інклюзивної форми навчання, узгодженої термінології та фінансового забезпечення галузі. Україна намагається дотримуватись європейських норм у створенні занодавчої бази стосовно рівних можливостей в освіті, проте механізм імплементації законів є малоефективним. Автор також пов’язує полегшення доступу до вищої освіти для осіб із інвалідністю із успіхами у запровадженні широкої інклюзії у середній школі.Item Analysis of language needs for effective ESP syllabus development(Państwo i Społeczeństwo. - Kraków: Oficyna wydawnicza AFM 2016, 2016) Palka, Oleksandra; Палка, ОлександраУ статті йдеться про необхідність створення курсу англійської мови з професійною метою для магістрантів спеціальності "Соціальна педагогіка" УКУ. Наголошується на ретельному аналізі потреб студентів та використанні найновіших автентичних матеріалів у даній галузі.Item Comparative Analysis of Modern Methods of Psychotherapy for Patients with Borderline Personality Disorder(2018) Avramchuk, Olexandr; Hlyvanska, OksanaItem The connection of subjective well-being and material state indicators of the pensioners(Видавництво "Апріорі", 2016) Horbal, Iryna; Горбаль, ІринаItem Cooperation of educational and social institutions in solving problems of the contemporary family(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Kohut, Svitlana; Kohut, SvitlanaItem Disabled Students in Secondary and Higher Education(2016-12) Kobel, IhorАвтор досліджує нові можливості для навчання студентів із особливими потребами та інвалідністю розвинуті українським урядом та деякими університетами за останні роки. Розвиток громадянського суспільства, зростаюча орієнтація на європейські цінності та зростаючий міжнародний обмін спричинили ратифікацію Конвенції з прав людей із інвалідністю українським урядом в 2009 році. Хоча вдосконалення доступу до вищої школи для осіб із інвалідністю було проголошено пріоритетом, офіційні дані про кількість студентів у вищій школі показують, що категорія людей із особливими проблемами та/або інвалідністю дуже слабо представлена у цій сфері. Лише декілька державних університетів отримують фінансову підтримку для супроводу студентів із інвалідністю. Автор робить висновок, що лише Міжнародний відкритий університет Україна забезпечує повний не обхід супровід для студентів із особливими потребами у своїх філіалах по всій країніItem An Ecological Approach to Spirituality and Mental Health Among Deaf and Hard of Hearing People(2012) Barclay, David; Dombo, Eileen; Кобель, ІгорВ даній статті використовується екологічна перспектива для розуміння духовного розвитку та духовного благополуччя та вплив цих факторів на психічне здоров’я глухих та слабочуючих людей. Аналізуються індивідуальні, сімейні та групові теми мезо рівня у порівняні із макрорелігійними темами у тій мірі, наскільки вони стосуються духовного розвитку. Концепції сформульовано таким чином, щоб візуально визначити проблеми у розвитку, що були досліджені і виявлені при аналізі літератури. Крім того, аналізується практика використання інструментарію FICA (Faith, Importance, Community, Address) для оцінювання духовності та шляхи його модифікації для використання фахівцями, що займаються психічним здоров’ям, для оцінювання факторів духовності у глухих та слабочуючих осіб. Виокремлено кілька найважливіших тем включаючи такі категорії як: інвалідность/неповносправность, метод спілкування, динаміка родини, макро доступність та репрезентативність,тобто, ті фактори, які повинні постійно братися до уваги фахівцями, що безпосередньо займаються проблемами психічного здоров’я даної категорії населення.Item Electoral protests in Ukraine in 2004(2013) Kashchuk, MyroslavItem Happy and healthy: The hypothesis of correlation between subjective well-being and psychological health and its role in late adulthood(Uniwersytet Wroclawski, 2013) Horbal, Iryna; Горбаль, ІринаСуб'єктивне благополуччя - це емоційно-когнітивна оцінка людиною життя, та є важливим аспектом психологічного здоров'я та позитивного функціонування в цілому. У роботі запропоновано гіпотезу зв'язку суб'єктивного благополуччя, психологічного благополуччя та психологічного здоров'я. Ця кореляція дуже важлива у пізній зрілості для забезпечення щасливої старості, але має деякі особливості відповідно до вікових та особистісних особливостей. Суб'єктивне благополуччя є підгрунтям ефективної внутрішньої роботи (А. Лідерс) для підсумування попередніх етапів життя людини, що є основним завданням літнього віку.Item Happy Pensioners: Psychological Model of Subjective Well-Being in Late Adulthood(2016) Horbal, Iryna; Горбаль, ІринаItem Konstruált közös emlékezet. Felejtés és az emlékezés Doneck emlékműveinek példáján(2009) Mikheieva, Oksana; Mihejeva, OkszanaItem Linguistic and Psychometric Validation of the Ukrainian Translation of the Inventory of Personality Organization-Revised (IPO-R-UKR)(East European Journal of Psycholinguistics, 2022) Turetska, Khrystyna; Семків, Ірина; Kechur, Roman; Кривенко, ІринаАнотація. Культурна адаптація психодіагностичного опитувальника передбачає здійснення двостороннього “сліпого” перекладу із подальшою лінгвістичною валідацією, коли при перекладі враховуються як мовні відмінності, так і символізм авторських тверджень. Далі на основі даних опитування респондентів здійснюється перевірка різних психометричних показників отриманої мовної версії методики. Створення україномовних опитувальників у психодинамічній парадигмі є надважливим завданням для створення належної науково- доказової бази терапевтичних методів, що ґрунтуються на ній, так само як і для психотерапевтичної практики задля “озброєння” фахівців надійним діагностичним інструментарієм. Метою дослідження є здійснення фахового перекладу психологічного тесту «The Inventory of Personality Organization-Revised (IPO-R)» українською мовою, з подальшою перевіркою лінгвістичної валідності та психометричних показників тесту. Опитувальник продемонстрував високі психометричні показники у повній (IPO; Lenzenweger et al., 2001) та скороченій (IPO-R; Smits et al., 2009) версіях, а також в іншомовних адаптаціях. Він широко застосовується у психологічних дослідженнях, теоретико-методологічну основу яких складає психоаналітична концепція, зокрема, теорія О. Кернберга (Kernberg, 1986) про різні рівні структурної організації особистості, що лягає в основу вибору психоаналітиком стратегії роботи з клієнтом. Створений тестовий варіант опитувальника IPO-R-UKR пройшов етапи подвійного двостороннього “сліпого” перекладу та узгоджений групою філологів та психологів. Базуючись на результатах опитування 1152 учасників емпіричного дослідження, було доведено ідентичну оригінальній двофакторну структуру IPO-R-UKR, а також хорошу внутрішню узгодженість шкал, конструктну, конвергентну та критеріальну валідності. Отже, методику IPO-R-UKR можна використовувати у практичній психологічній діяльності, та наукових дослідженнях, спрямованих на виявлення критеріїв структурної організації особистості, як тестування реальності, дифузність ідентичності, механізми психологічного захисту, та для скринінгової діагностики рівня структури організації особистості за О.Кернбергом (1986)Item Ludzie w sytuacji granicznej - casus Donbasu. Między niebem a ziemią…(Wydaw. Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji, 2015) Bocharova, Olena; Giza, TeresaSkala sytuacji granicznych, z którymi muszą zmierzyć się mieszkańcy Donbasu oraz uchodźcy, a wraz z nimi cała Ukraina, jest trudny do usystematyzowania. Nagromadzenie problemów społecznych powoduje, że trudno je ująć zarówno z perspektywy poznawczej, jak i praktycznej. W artykule wskazano przykłady teorii wyjaśniających zachowania ludzi w sytuacjach granicznych, obszary diagnozy, próby działań wspierających oraz perspektywy rozwiązania problemów. Czas trwania konfliktu i jego dynamika powodują, że na Ukrainie dopiero teraz powstają pierwsze próby socjologicznych i psychologicznych analiz tych zdarzeń oraz ich konsekwencji, z perspektywy zmiany społecznej i jednostkowych losów ludziItem Narrativization of religious conversion experience in the environment of Evangelical Protestantism in Ukraine(Katedra Socjologii Polityki i Moralności IS UŁ, 2015) Myronovych, Dmytro; Миронович, ДмитроВ статті в перспективі інтерпретативного підходу розглядаються можливості соціологічного аналізу досвіду релігійної конверсії. На прикладі спільнот Євангельського Протестантизму, що діють в Україні, автором аналізуються особливості побудови і структурування конверсійних наративів, стратегії репрезентації релігійного досвіду, лінгвістичні засоби та інструменти, що використовуються в цьому процесі. Релігійна конверсія розглядається як особлива дискурсивна практика або релігійна комунікація, пов'язана з виробленням наративу в якому, з одного боку відображаються зміни, що відбуваються з особою, яка мала досвід навернення, а з іншого - сам наратив через адаптацію канонічного мови релігійної групи впливає на ці зміни.Item Parental Insights: A survey of the challenges of raising young children with hearing loss in Ukraine(2015) Kobel, Ihor; Russell, DebraВ статті аналузуються результати масштабного дослідження щодо функціонування чуючих родинв Україні, в яких народжуються і виховуються глухі або слабочуючі діти. Це перша спроба аналізу існуючої системи діагностики дітей раннього віку із підозрою на можливі вади слуху, системи ранньої підтримки та супроводу нечуючих дітей та їх родин, можливостей для раннього інституалізованого виховання та навчання дітей через призму думок, поглядів, проблем, тривог та переживань батьків. В дослідженні взяли участь 325 родин, чиї діти вперше переступили поріг спеціальних шкіл-інтернатів для глухих та слабочуючих дітей. Застосовано комбінований метод дослідження-поєднання стандартизованих запитальників адаптованих для українських реалій та структурованого інтерв’ю. Встановлено, що ключовими факторами для успішного функціонування чуючих сімей із нечуючою дитиною є наявність доступу до інформації стосовно наслідків глухоти та можливостей для успішного розвитку дитини. Підтверджено доцільність використання української жестової мови з раннього дитинства нечуючих дітей. Результати дослідження майже повністю співпадають із світовими тенденціями у фері виховання та навчання глухих та слабочуючих дітей, тому обстоюють необхідність вивчення і запозичення найкращого світового досвіду для налагодження системи рвнньої діагностики та програм підтримки дітей і батьків на ранньому етапі виявлення проблем із слухом у маленьких дітей.Item Poль мотивації у розвитку здібностей обдарованих учнів(ДВНЗ „ДонНТУ”, 2015) Бочарова, Олена; Bocharova, OlenaУ статті розкрито сутність поняття «мотивація» та розглянуто її роль у розвитку здібностей обдарованих учнів. Встановлено, що мотивація є одним із найважливіших компонентів процесу підтримки розвитку здібностей обдарованих учнів. Вона є складником всіх теоретичних концепцій обдарованості і розуміється як прагнення до самоствердження або зростання значимості власної особистості. Оскільки обдаровані учні працюють швидше, більше, виконують найскладніші завдання, ніж їх однолітки, то у такому випадку мотивація є рушійною силою і умовою у досягненні успіху. Основними мотиваторами є: батьки, школа, вчителі, однолітки, знайомі та сама особа, як суб'єкт своїх дій. Найбільш важливим найсприятливим середовищем для розвитку здібностей є домашня атмосфера. Спеціально розроблені індивідуальні навчальні програми і діяльність школи мають другорядного значення.Item Professional competences of a social teacher in the context of cooperation without borders(Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2015) Shved, Marija; Швед, МаріяItem Prospołeczność jako wymiar modelu życia rodzinnego(Wydawnictwo Universytetu Rzeszowskiego, 2017-12) Boyko, OlhaВ статті висвітлюється концепція просоціальності сім’ї як моделі сімейного життя та обґрунтувується її потенціал у соціально-педагогічній та соціальній роботі з сім’ями. Зокрема, авторка аналізує поняття просоціальності сім’ї; описує вплив просоціальності на внутрішнє функціонування та суспільне благополуччя сім'ї; демонструє потенціал просоціальності сім’ї як одного з вимірів проекту сімейного життя у контексті превентивної соціальної чи соціально-педагогічної роботи із сім’єю.