Культурологія. Бакалаврські роботи

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/2820

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Комунікація про українську ідентичність в щоденному одязі (після 2021 р.)
    (2024) Хмуренко, Маргарита
    У бакалаврській роботі розглядається траєкторія змін у комунікації про українську ідентичність після 2021 р. в щоденному одязі. В основу дослідження покладено концепцію Ролана Барта – моди як мовної системи, а також семіотичний підхід пошуку конотативних та денотативних зв’язків. В межах системи моди, вбрання та тіло можуть набувати текстуальності та перформативності, на чому зосереджено перший розділ роботи. У другому розділі встановлено зв’язок між індивідуальною й національною ідентичністю та комунікацію про них через візуальні прояви в одязі. Третій розділ зосереджується на детальному аналізі фешн-блогу Street Style Hunter, колекцій українських брендів повсякденного одягу, інтерв’ю та медіа-ресурсів, задля встановлення кореляції між геополітичними, економічними та соціокультурними чинниками та комунікацією про національну ідентичність. Таким чином, за допомогою аналізу фешн-блогу, медійних ресурсів, колекцій українських брендів щоденного одягу та проведених інтерв’ю, дослідження встановлює цінність моди як засобу комунікації та виразу ідентичності, а також вплив геополітичних, економічних та соціокультурних чинників на цю комунікацію.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кримотатарські танці як спосіб збереження національної ідентичності
    (2024) Григоренко, Олександра
    У цій кваліфікаційній роботі проаналізовано вплив кримськотатарських народних танців на збереження національної ідентичності. Описано, як розвивались народні танці кримських татар, який вплив на цей розвиток мала професіоналізація і поява народно- сценічного танцю. На основі прочитаних джерел описані вплетені в народний танець символи. Проведені інтерв’ю з представниками кримськотатарського народу, проаналізовано сучасну діяльність та вплив народних ансамблів кримськотатарських танців.
  • Thumbnail Image
    Item
    Способи конструювання національної ідентичності в колекціях українських дизайнерів після початку повномасштабного вторгнення
    (2024) Бойко, Наталія
    Дослідницька робота присвячена виділенню способів конструювання національної ідентичності у колекціях українських дизайнерів після початку повномасштабного вторгнення 24 лютого 2022 року. Метою роботи було прослідкувати, як модна колекція стає платформою для транслювання загроженої національної ідентичності дизайнера, незважаючи на її комерційний характер та продукування трендів. Моє дослідження фокусується на впливі повномасштабної війни на дизайнерські рішення в колекціях та способах відображення української ідентичності. Для цього детально проаналізовано образи з трьох сучасних колекцій українських дизайнерів, які переосмислюють власний досвід через дизайн одягу. Результати дослідження: підтвердження гіпотези щодо активної реакції дизайнерів на події війни у дизайні модних колекцій, яка стала майданчиком для вираження української ідентичності; виокремлення способів репрезентації національної ідентичності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерпретація модерної української ідентичності у вітчизняних художньо-історичних кінофільмах 2014–2021 років
    (2022) Воловодівська, Марта
    Мета роботи – це дослідження модерної української національної ідентичності в кінематографі 2014–2021 років.
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація візуальних репрезентацій української гривні
    (2022) Бачинська, Анастасія
    У цьому дослідженні я розгляну трансформацію візуальних репрезентацій української гривні шляхом аналізу банкнот української революції (1917-1921) та банкнот незалежної України (1992 – 2019) Методологічною рамкою мого дослідження є теорія міфології Ролана Барта та теорія знаків Фердинанда де Соссюра. Мені важливо зрозуміти, як саме конструюються образи на банкнотах, що вони комунікують, та від чого залежать. За допомогою семіотичного аналізу, який запропонував шведський лінгвіст Фердинанд де Соссюр я буду порівнювати українські гривні двох різних епох. На основі цього аналізу, я намагатимусь зрозуміти причину зміни візуальних репрезентацій, зокрема, перевірю наявність національного міфу або ж причини його відсутності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Радянська індоктринація у діяльності Львівського обласного центру народної творчості і культурно-освітньої роботи в 1970-х – 1980-х роках
    (2021) Мочула, Олександр
    В даному дослідженні автор розглянув діяльність інституції, покликаної координувати народну творчість, як інструмент радянської індоктринації. Для цього була ужита теоретична база, яка дозволяє інтерпретувати формування національної ідентичності, феномени колоніалізму, культурного імперіалізму та конструювання радянської ідентичності. Дослідник визначив для себе основні сфери впливу на ідентичність через народну творчість, такі, як святково-обрядовий календар, сфери танців, музики та конструювання образу українця в них.