Гуманітарний факультет

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1300

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Український плакат часу російсько-української війни. Символи та образи
    (2024) Загартовська, Юстина
    У цій бакалаврській роботі розглянуто воєнні плакати часу російсько- української війни з колекції проєкту «Sunseed Art», зображені на них образи та символи. Проведено семіотичний аналіз плакатів на основі теорій Ф. де Соссюра, С.Пірса, Р.Барта та архетипному аналізу за К.Г.Юнгом. Виявлено образи, що зустрічаються найчастіше і їхні закодовані повідомлення. Досліджено загальне поле плакатів в Україні та плакати часу ОУН та УПА авторства Ніла Хасевича і завдяки порівнянню з зображеннями на сучасних воєнних плакатах, виявлено образи та символи, що з’явились з часу повномасштабного вторгнення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Комунікація про українську ідентичність в щоденному одязі (після 2021 р.)
    (2024) Хмуренко, Маргарита
    У бакалаврській роботі розглядається траєкторія змін у комунікації про українську ідентичність після 2021 р. в щоденному одязі. В основу дослідження покладено концепцію Ролана Барта – моди як мовної системи, а також семіотичний підхід пошуку конотативних та денотативних зв’язків. В межах системи моди, вбрання та тіло можуть набувати текстуальності та перформативності, на чому зосереджено перший розділ роботи. У другому розділі встановлено зв’язок між індивідуальною й національною ідентичністю та комунікацію про них через візуальні прояви в одязі. Третій розділ зосереджується на детальному аналізі фешн-блогу Street Style Hunter, колекцій українських брендів повсякденного одягу, інтерв’ю та медіа-ресурсів, задля встановлення кореляції між геополітичними, економічними та соціокультурними чинниками та комунікацією про національну ідентичність. Таким чином, за допомогою аналізу фешн-блогу, медійних ресурсів, колекцій українських брендів щоденного одягу та проведених інтерв’ю, дослідження встановлює цінність моди як засобу комунікації та виразу ідентичності, а також вплив геополітичних, економічних та соціокультурних чинників на цю комунікацію.
  • Thumbnail Image
    Item
    Візуальний аналіз зовнішньої реклами на вулиці Руській у культурному ландшафті м. Тернопіль
    (2022) Чорна, Юліана
    Головне завдання дослідження – «відчитати» закодовані повідомлення ландшафту як семіотичної системи та зрозуміти, про що свідчить зовнішня реклама як основний елемент цієї системи. Теоретична рамка роботи містить інформацію про такі поняття як зовнішня реклама, візуальне забруднення, культурний ландшафт; розглядається важливість візуального аспекту культури в останні десятиріччя. Для аналізу використовується методика контент-аналізу, що передбачає вимірювання кількісних показників, а також інтерпретація якісних значень у цьому випадку через семіотичний аналіз. Основним матеріалом є фотографії будинків на обраному відтинку вулиці Руської в Тернополі. Виявлене надмірне використання зовнішньої реклами не лише впливає на культурний ландшафт і візуальний образ вулиці чи міста, а й свідчить про культурні особливості місцевого населення Результати дослідження вказують на особливості постсоціалістичного суспільства, економічний устрій, аудиторію, на яку розрахована реклама, ставлення до культурної спадщини, відсутність регулювань реклами. Розглядаються практики вирішення проблеми візуального забруднення через впровадження дизайн-коду для міст.