Гуманітарний факультет

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1300

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Перформативні практики як інструмент роботи з травмою (на прикладі нових жіночих спільнот Львова після 24.02.2022)
    (2024) Кошевко, Єва
    Робота поділяється дві теоретичні частини та емпіричну. Одна з теоретичних частин пов’язана з перформансом і перформативними практиками, друга — зі спільнотами та травмою. Спочатку розглянуто перехід від пам’яті тіла до перформативності пам’яті, також окресленні такі поняття як «перформативний поворот», «перформанс» та «перформативні практики». Спільноти розглядаються через призму поняття «комунітас» Віктора Тернера — відчуття спільної людяності та накладаються на концепцію колективної травми. Гіпотеза будується на тому, що перформанси, які відбуваються у лімінальних просторах, у яких утворюються комунітас формуюють спільність, де з’являється можливість відчути спільність та підтримку, які сприяють трансформації і наближають до процесу зцілення. Дослідницею було проведено два глибинні інтерв’ю з перформерками-ініціаторками спільнот — Наталією Рибкою-Пархоменко та Вікторією Миронюк та аналіз їх проєктів таких як «Співочі сніданки» та «Клініка зцілення зламаного серця».
  • Thumbnail Image
    Item
    Феномен рейву в культурологічному дискурсі
    (2022) Ступницька, Софія
    У цій роботі досліджується контраверсійний у культурному дискурсі феномен сучасності – рейв-культура. Шляхом аналізу різноманітних підходів та теорій, в основному спираючись на підхід Чиказької школи та Бірмінгемського центру Culture Studies, описано явище субкультури у наукових дискурсах ХХ століття, її функції та ознаки. Субкультурна теорія виступає підґрунтям в подальшому дослідженні феномену рейву, а саме поєднанні в цьому явищі протилежних за ідеологією аспектів контркультури та комерціалізації. Відтак, в роботі аргументовано визначення рейву як унікального феномену, який розпочинає свій шлях як субкультура, але з часом, через поширення технологій, електронної музики та через появу масової культури, подекуди з маргінальної стає популярною і навіть комерціалізованою практикою. Попри комерційні складові та суперечливі для такого поняття риси, рейв все ж досі залишається субкультурою, адже є простором об’єднання молоді з власною системою цінностей та символів, і відмінними від решти суспільства практиками та ідеями, які є шляхами самовираження. Таким чином рейв виділяється і на фоні інших молодіжних культур як гібрид комерційного – культурної індустрії, – та субкультурного, і на фоні культури загалом. За допомогою методів аналізу наявних праць та медіа публікацій, відеоматеріалів, а також власних спостережень, досліджено український рейв та його трансформацію під час Революції Гідності в Україні. На прикладі Києва, проаналізовано зміни у досвіді проживання рейву, наділення його альтернативними функціями та вплив ізольованості від світу в перші роки війни на рейв-культуру в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування техніки імпровізації в аматорських танцювальних середовищах Львова
    (2022) Кравчук, Анна
    У цій роботі проаналізовано поняття та теорії імпровізації, танцювальної імпровізації, а також опитування щодо ставлення до цих мистецьких та культурних технік у Львові. Тут застосовуються методи порівняльного аналізу, опитування учасників та викладачів танцю, а також метод включеного спостереження. Танцювальна імпровізація може містити в собі лімінальні (комунітас) та ліміноїдні (потік) риси за Віктором Тернером, а також знані та невідомі рухові практики за теоріями інших дослідників культури, танцю та руху. В роботі є розділ про теоретизацію танцювальної імпровізації, яка відкидає дуалізм тіла та розуму, категорії активності та пасивності та інструментальність тіла. Третій розділ базується на дослідженні танцювальної спільноти Львова, у якій з’являється більше можливостей щодо участі в курсах з сучасного танцю. Принципи сучасного танцю (демократичність, спонтанність, гуманізм тощо) впливають не тільки на рух, але й на життя та спільноту танцівників. Ключові
  • Thumbnail Image
    Item
    Процес та особливості сучасного сільського і міського спільнототворення на прикладі Нижнього Селища та Мукачева
    (2022) Дрогобецкі, Марина
    У цій роботі я спробую я проаналізую базові особливості між сілсським і міським спільнототворенням та розвитком, а також порівняю загальні переваги для учасників і середовища, де спільнота розвивається Потреба для проведення та написання цього дослідження це мала кількість комплексних досліджень про спільноти та їхні особливості в Україні, особливо у Закарпаттському регіоні і презентація цих досліджень публічно. Наслідком цього є непослідовний процес спільнототворення у новостворених інстиутціях, робочих просторах, сусідських спільнотах. Причиною проблеми є недостача довіри, яка розвинулася у радянський час в Україні і тенденція до ізоляція, замість пошуку спільних рішень у групі. Проте, протягом останніх 8 років, з’явилася велика кількість ініціатив та громасдьких організацій, і в міському, і в сільському просторі, що ілюструє потребу у побудові довіри і зв’язків. Наслідком недосліджених здібностей спільноти впливає прямо на лідера та учасників, хоча також непрямо це стосується близького і ширшого кола сім’ї, друзів, знайомих учасників спільноти, їхнії колег, а також економічних, політичних і громадських процесів села, міста та регіону. Для себе у цьому досліднні ставлю завдання проаналізувати обрані мною спільноти через призму загальних ідей та концепцій, які концентруються на означенні спільноти, та зрозуміти, яким чином вони впливають на учасників та оточення.