Качмар, Марія2019-05-212019-05-212018Качмар М. Особливості знаку-поспівки «паук» у кулизмяному та лінійному ірмологіонах кінця XVI cт. (на прикладі ірмосів) / Марія Качмар // Калофонія: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. - 2018. - Ч. 9. - C. 33-40.https://hdl.handle.net/20.500.14570/1506Сучасне прочитання давньої музичної нотації відбувається через її семіографічну систему, що передає мелодичні особливості тією мовою, яка була актуальна для певної епохи. Важливим феноменом є передавання звуку на письмі, який відтворювався усно: чи окремі кроки вгору-вниз, чи цілі поспівки, які були добре знані як мелодичні формули. Перед дослідником сакральної монодії продовжують виникати нові завдання у прочитанні її текстів, пошуку інтерпретацій, у цілісному осягненні як музичного явища. Тож важливим завданням є прочитання цієї спадщини на основі джерельних, палеографічних і текстологічних студій. Сьогодні, коли роз- роблені різні методи прочитання давніх нотацій, є можливість поглиблювати дослідницькі пошуки, залучаючи значно ширше коло джерел.ukкулизмяний ірмологіонлінійний ірмологіонірмосОсобливості знаку-поспівки «паук» у кулизмяному та лінійному ірмологіонах кінця XVI cт. (на прикладі ірмосів)Article