Альмес, Іван2019-05-212019-05-212018Альмес І. «Drogi klejnocie naroda ruskiego»: Духовна пісня середини XVIII століття на честь ікони Божої Матері Віцинського василіянського монастиря / Іван Альмес // Калофонія: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії. - 2018. - Ч. 9. - C. 265-277.https://hdl.handle.net/20.500.14570/1509Духовна пісня є важливим елементом культурних, релігійних практик в чернечих осередках ранньомодерного часу. Вплив західних ідей, католицьких практик в руському (українському) релігійному середовищі XVII–XVIII ст. особливо відчутний у василіянських чернечих осередках – в літургійних обрядах (богослужбових і позабогослужбових), книжковій культурі, мистецтві тощо. Власне духовні пісні, які побутували у василіянських монастирях (особливо ті, які були створені ченцями-василіянами), були проявом таких змін. Відповідно, вивчення пісенної традиції дозволяє реконструювати окремі аспекти духовності східного чернецтва на теренах Речі Посполитої. З іншого боку, церковні пісні (богослужбові чи паралітургійні) є однією з форм проповідництва і місіонерства. Як зазначав протестантський теолог XVI ст. Йоган Бренц, віра залежить від проповіді, а форм проповіді є три: виголошення з амвону, читання книг, спів духовних пісень1. Отже, дослідження пісенних творів важливе і в контексті поширення Слова Божого, катехизації. Аналіз змісту цих творів також проливає світло на конфесійну ідентичність їх авторів.ukдуховна пісняВіцинський василіянський монастирРіч Посполита«Drogi klejnocie naroda ruskiego»: Духовна пісня середини XVIII століття на честь ікони Божої Матері Віцинського василіянського монастиряArticle