Ефективність моделі суспільно орієнтованого навчання клінічних психологів (на прикладі проекту «Порадня» кафедри психології та психотерапії Українського Католицького Університету)

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кечур, Роман
dc.contributor.author Семків, Ірина
dc.contributor.author Тимків, Тетяна
dc.contributor.author Kechur, Roman
dc.contributor.author Semkiv, Iryna
dc.contributor.author Tymkiv, Tetiana
dc.date.accessioned 2022-11-09T19:21:40Z
dc.date.available 2022-11-09T19:21:40Z
dc.date.issued 2022-09
dc.identifier.citation Кечур Р. В., Семків І. І., Тимків Т. Ефективність моделі суспільно орієнтованого навчання клінічних психологів (на прикладі проекту “Порадня” кафедри психології та психотерапії Українського католицького університету. Габітус, 39, 273–280 uk
dc.identifier.uri https://er.ucu.edu.ua/handle/1/3425
dc.description.abstract У статті представлено результати теоретичного аналізу процесу імплементації суспільно орієнтованого навчання у систему Української освіти. Висвітлюється актуальність проблеми дослідження, яка полягає у розділенoсті теоретичної та прикладної складової психології з одного боку та розділеності між соціальними запитами до психологів та розвиненими протягом академічного навчання у них компетенціями – з іншого. Суспільно орієнтоване навчання визначено як систему навчання, яка включає поряд з аудиторним, навчання “біля ліжка пацієнта”, що формує практичні навички здобувачів освіти так само, як і пізнання реальних соціальних проблем, що потребують вирішення через розвиток конкретних професійних компетенцій. Особлива увага звертається на практики впровадження суспільно орієнтованого навчання у сфері академічної підготовки клінічних психологів. Представлено результати роботи авторського проекту суспільно орієнтованого навчання «Порадня» розробленого командою кафедри психології та психотерапії Українського католицького університету. Проект створено з метою підготовки магістрів програми «Клінічна психологія з основами психодинамічної терапії». Теоретичним підґрунтям діяльності «Порадні» є концепція менталізації П.Фонагі. Ефективність вибору цієї концепції, як центральної для роботи з запитами відвідувачів «Порадні» підтверджено результатами емпіричного дослідження, що пропонує стаття. Представлено емпіричні докази ефективності суспільно орієнтованого навчання у вирішенні соціальних та психологічних запитів і потреб населення (відвідувачів «Порадні») так і для розвитку професійних компетенцій клінічних психологів (волонтерів «Порадні»). Наголошено на важливій ролі «Порадні» у дестигматизації порушень у сфері психічного здоров’я та популяризації психологічного супроводу з метою профілактики та підтримання психічного здоров’я. uk
dc.language.iso uk uk
dc.publisher Габітус uk
dc.subject Mentalization, effectiveness of psychotherapy, psychological counseling, evidence-based psychotherapy, service learning uk
dc.subject менталізація
dc.subject суспільно орієнтоване навчання
dc.subject ефективність психотерапії
dc.subject психологічне консультування
dc.subject доказова психотерапія
dc.subject.ddc 10.32843/2663-5208. 2022.39.49
dc.title Ефективність моделі суспільно орієнтованого навчання клінічних психологів (на прикладі проекту «Порадня» кафедри психології та психотерапії Українського Католицького Університету) uk
dc.title.alternative Effectiveness of Service Learning Model of Clinical Psychologists' Academic Education (Case of “Poradnya” – Project of Psychology and Psychotherapy Department of Ukrainian Catholic University) uk
dc.type Article uk
dc.status Опублікований і розповсюджений раніше uk
dc.subject.udc 159.9:613.8:37.06
dc.description.abstracten The results of theoretical and empirical research of the implementation of the Service Learning into the Ukrainian higher education is presented in the article. Split between theoretical and applied branches of psychology in educational system is the central point of research problem, as well as split between psycho-social requests to psychologists and the competencies developed during their academic learning. Service Learning is defined as a system of education that includes, along with the academic education, education "at the patient's bedside," which forms the practical skills of the students, as well as the awareness of real psychological problems of the person's mental health, which need to be solved through the development of specific professional competencies of students. Close attention is paid to the practice of implementation of Service Learning into the academic training of clinical psychologists. The article presents the results of the author's project of Service Learning – "Poradnya," developed by the team of the Department of Psychology and Psychotherapy of the Ukrainian Catholic University, created for training masters in the program "Clinical Psychology with the Fundamentals of Psychodynamic Therapy." The theoretical basis of the activities of "Poradnya" is the P. Fonagy`s concept of mentalization. The effectiveness of choosing this concept as the central one for working with visitors' requests is confirmed by the empirical research proposed in the article. Here is presented the empirical evidences of the effectiveness of Service Learning in solving social requests and needs of the population (visitors of "Poradnya") and for the development of professional competencies of clinical psychologists (volunteers of "Poradnya"). The critical role of "Poradna" in destigmatizing violations in the mental health field and popularizing psychological support for prevention and maintenance of mental health. uk
dc.relation.source Габітус, 39, 273–280 uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис