Knowledge: Life-Giving or Death-Bringing? Divine and Human Knowing in Genesis 2–3

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Dubianetskaya, Iryna
dc.date.accessioned 2022-09-26T12:27:02Z
dc.date.available 2022-09-26T12:27:02Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Dubianetskaya I. Knowledge: Life-Giving or Death-Bringing? Divine and Human Knowing in Genesis 2–3 // Наукові записки УКУ. – Львів, 2020. – Число XIV. Серія «Богослов’я». – Вип. 7, С. 11–26. uk
dc.identifier.uri https://er.ucu.edu.ua/handle/1/3313
dc.description.abstract У статті досліджено поняття пізнання (yadaʿ) і знання (daʿat) у Бут 2-3. Історія про сад – комплексна й багатовимірна, її сенси часто неоднозначні та невловимі. Пізнання є одним із найтонших і найбагатших понять, навколо якого зосереджена ціла історія, і підкреслює її найглибші сенси та поєднує всіх її дійових осіб. І Бог, і людські персонажі цієї історії мають свої множинні стосунки зі знанням, чи то володіючи ним, чи прагнучи його, чи набуваючи. Однак ідея пізнання проявляється в тексті по-різному для різних задіяних сторін. Мовні та стилістичні особливості тексту вказують на глибинні зв’язки між персонажами та їхній стосунок до знання. Визнання текстуального зв’яку між деревом пізнання добра і зла й деревом життя приводить до питання про зв’язок між пізнанням і смертю. Багатовимірні зв’язки між цими різними і водночас спорідненими поняттями визначають значення і зміст, які знання має для Бога і для людини. Складне поєднання неясних намірів Бога в наративі стає космічною мудрістю, тимчасом як сум’яття і сором людської пари виявляються знанням про те, що означає бути людиною, включно зі статевою диференціацією та дітородженням як джерелом і смертності, і безсмертя. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Український Католицький Університет uk
dc.subject Adam and Eve uk
dc.subject Bible and culture uk
dc.subject divine knowledge uk
dc.subject garden of Eden uk
dc.subject gender uk
dc.subject Genesis 2–3 uk
dc.subject God uk
dc.subject Hebrew Bible uk
dc.subject human knowledge uk
dc.subject immortality uk
dc.subject mortality uk
dc.subject tree of knowledge of good and bad uk
dc.subject tree of life uk
dc.subject man uk
dc.subject serpent uk
dc.subject woman uk
dc.subject Yahweh Elohim uk
dc.subject Адам і Єва uk
dc.subject Біблія і культура uk
dc.subject божественне знання uk
dc.subject Едемський сад uk
dc.subject рід uk
dc.subject Бут 2-3 uk
dc.subject Бог uk
dc.subject єврейська Біблія uk
dc.subject людське знання uk
dc.subject безсмертя uk
dc.subject смертність uk
dc.subject дерево пізнання добра і зла uk
dc.subject дерево життя uk
dc.subject чоловік uk
dc.subject змій uk
dc.subject жінка uk
dc.subject Ягве Елогім uk
dc.title Knowledge: Life-Giving or Death-Bringing? Divine and Human Knowing in Genesis 2–3 uk
dc.title.alternative Знання: життєдайне чи смертоносне? Боже і людське пізнання у книзі Буття 2–3 uk
dc.type Article uk
dc.status Опублікований і розповсюджений раніше uk
dc.identifier.doi 10.47632/2075-4817-2020-7-11-26
dc.description.abstracten This paper explores the concept of knowing (yadaʿ) and knowledge (daʿat) in Genesis 2–3. The story of the garden of Eden is complex and multidimensional, its meanings often ambiguous and elusive. Here, knowledge is one of the richest and most sublime notions that stands at the center of the whole story, highlights its deepest meanings and connects all its characters. Both divine and human actors have their multiple relationships with knowledge, whether they possess it, desire or acquire it. Yet the facets of the idea of knowing are different for different parties involved. Linguistic and stylistic peculiarities of the text mark the connections between the characters and their association with knowledge. The recognition of the textual relationship between the tree of knowledge of good and bad and the tree of life leads to the question about the relationship between knowledge and death. The web of connections between these dissimilar yet cognate concepts establishes meanings of knowledge for God and for human beings. A difficult mix of God’s unclear intentions within the narrative becomes the cosmic wisdom, while confusion and shame of the human couple turns into the knowledge of the condition of being human, which includes gender differentiation and childbearing as the source of both mortality and immortality. uk
dc.relation.source Наукові записки УКУ. – Львів, 2020. – Число XIV. Серія «Богослов’я». – Вип. 7. uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

  • 2020 (вип. 7) [31]
    Наукові записки УКУ. - 2020. - Ч. 14 : Богослов’я, вип. 7.

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис