Містерія Великої Суботи в риторичних інтерпретаціях української барокової літератури

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Fedorak, Nazar
dc.contributor.author Федорак, Назар
dc.date.accessioned 2020-12-18T19:52:36Z
dc.date.available 2020-12-18T19:52:36Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Федорак Н. Містерія Великої Суботи в риторичних інтерпретаціях української барокової літератури / Назар Федорак // Наукові записки УКУ. – 2020. – Філологія, вип. 1. – С. 131–142. uk
dc.identifier.uri https://er.ucu.edu.ua/handle/1/2417
dc.description.abstract Євангельську та літургійну лакуну подієвої наповненості Великої Суботи здавна заповнював апокрифічний матеріал. Його основою є насамперед розповідь неканонічного «Никодимового євангелія» про сходження Ісуса Христа до аду (пекла) для визволення праведників (другий варіант – геть усіх). Українські проповідники від Кирила Турівського (ХІІІ ст.) до Василя Липківського (ХХ ст.), звертаючись до цього ризикованого сюжету, рідко робили його провідним у своїх гомілетичних текстах. Натомість у барокових драматургії («Слово о збуренню пекла») та поезії («Сад божественних пѣсней» Григорія Сковороди) цей сюжет здобув розгорнуту літературно-філософську та риторичну обробку. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject Велика Субота uk
dc.subject the Great Saturday uk
dc.subject ад (пекло) uk
dc.subject Ad (hell) uk
dc.subject апокриф uk
dc.subject apocrypha uk
dc.subject містерія uk
dc.subject mystery uk
dc.subject барокова інтерпретація uk
dc.subject Baroque interpretation uk
dc.subject воля – свобода uk
dc.subject will - freedom uk
dc.title Містерія Великої Суботи в риторичних інтерпретаціях української барокової літератури uk
dc.title.alternative A Mystery of the Great Saturday in Rhetorical Interpretations of the Ukrainian Baroque Literature uk
dc.type Article uk
dc.status Публікується вперше uk
dc.description.abstracten Apocryphal material since olden times filled the evangelic and liturgical lacuna of event fill of the Great Saturday. The basis of this material is above all things a recital of acanonical Gospel by Nykodym of Jesus Christs ascent into the Ad (hell) for liberation of righteous men (the second variant - all away). The Ukrainian preachers from Kyrylo Turivs’kyy (the 13th century) to Vasyl Lypkivs’kyy (the 20th century) speaking to this risky subject rarely did it lead in their homiletic texts. But this subject got unfolded literary-philosophical and rhetorical treatment in Baroque dramaturgy (The Word of Perturbation of Hell [Slovo o zbourennyou pekla]) and poetry (The Garden of Divine Songs [Sad bozhestvennych pisney] by Hryhoriy Skovoroda). uk
dc.relation.source Наукові записки УКУ. – 2020. – Філологія, вип. 1. uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис