Abstract:
В статті подано короткий аналіз історії та сучасної ситуації із
навчанням глухих в США та Україні та інтеграції в чуюче середовище.
Висвітлено два протилежні підходи у навчанні, що віддавна конкурують
між собою у світовій практиці, а також пагубний вплив рішень
Міланського конгресу 1880 року на навчання глухих. Автори
розкривають необхідність особливих підходів при інтегапції та/або
інклюзії глухих дітей та молоді в чуючий навчальний простір та чуюче
суспільство через унікальність цієї категорії дітей, чиї особливі потреби
вимагають створення доступного їм мовного середовища із підтримкою
рідної для них жестової мови. Особлива увага в статті приділена
питанню жестової мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі
навчання глухих не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як
мова навчання поряд із словесною мовою, так як це має місце у США, де
збережена система спеціальних шкіл-інтернатів та денних шкіл для
глухих та слабкочуючих дітей та молоді.