Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Kobel, Ihor
dc.date.accessioned 2016-12-25T14:05:47Z
dc.date.available 2016-12-25T14:05:47Z
dc.date.issued 2016-12
dc.identifier.citation Kobel I. Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs : [presentation] / Ihor Kobel. – Дата показу: грудень 2016 р.
dc.identifier.uri http://er.ucu.edu.ua/handle/1/1003
dc.description.abstract В даній презентації стверджується, що діти із особливими потребами не можуть вповні скористатися новими можливостями в освіті, що їх може надати інклюзивна форма навчання, і продовжити свою післяшкільну освіту через брак єдиного розуміння інклюзивної форми навчання, узгодженої термінології та фінансового забезпечення галузі. Україна намагається дотримуватись європейських норм у створенні занодавчої бази стосовно рівних можливостей в освіті, проте механізм імплементації законів є малоефективним. Автор також пов’язує полегшення доступу до вищої освіти для осіб із інвалідністю із успіхами у запровадженні широкої інклюзії у середній школі. uk
dc.language.iso en uk
dc.subject special education en
dc.subject individuals with special needs en
dc.subject students with disabilities en
dc.subject спеціальна педагогіка uk
dc.subject особи з особливими потребами uk
dc.subject студенти із інвалідністю uk
dc.title Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs en
dc.type Proceeding uk
dc.status Публікується вперше uk
dc.description.abstracten This author argues that Ukrainian children with special educational needs are not benefiting from the new education policies on inclusion and cannot proceed with postsecondary education because of lack of concerted definitions, terminology, and financial support in the field. Even though Ukraine continues in its efforts to conform to European disability law, the mechanisms to implement and enforce this law are largely ineffective. To reform the special education system and make inclusion a reality, the law has to be economically sustained and have community support. Success in implementing inclusive policies at the secondary education level is almost a pre-condition for the achievement of positive change in the system of post-secondary education of individuals with disabilities and/or special needs. uk
dc.relation.source http://ridru.artsrn.ualberta.ca/2016/11/29/ridru-symposium-on-higher-education-reform-in-ukraine-december-8-9-2016/ uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу

Пошук


Перегляд

Мій обліковий запис