Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32
Browse
13 results
Search Results
Item Перфекціонізм як соціально-психологічна властивість особистості: позитивний та негативний аспект(2016) Завада, ТетянаСтаття присвячена теоретичному аналізу перфекціонізму як психологічного феномену. Зокрема, аналізується проблема виокремлення позитивного та негативного (адаптивного/дезадаптивного; функціонального/дезфункціонального; здорового/патологічного) типів перфекціонізму, що пропонується науковцями в психологічній літературі. Виявлено, що трактування дослідниками терміну «позитивний перфекціонізм» часто збігається з поняттям самоактуалізації, що здійснює плутанину у диференціації даних понять. Проаналізовано критерії самоактуалізованої особистості (за А.Маслоу) та критерії «здорового» перфекціонізму, що виділяються психологами. В результаті, запропоновано відмовитися від поділу перфекціонізму на такі його форми як позитивний та негативний, натомість розглядати його як цілісне явище у якому завжди представлено дві сторони: позитивна (зовнішня оцінка оточення) та негативна (когнітивні, емоційні, поведінкові труднощі особистості). Позитивний аспект представлено значними досягненнями особистості, результативністю, високою продуктивністю, а негативний – незадоволенням власними результатами діяльності, постійними сумнівами у правильності дій, фіксацією на власних помилках й невдачах, самозвинуваченнях, боязню критики від оточення тощо. Також представлено, що реалізація власних досягнень може проявлятися як через перфекціонізм (досягнення надвисоких результатів діяльності, прагнення до досконалості, з одночасним, прагнення задовольнити очікування оточення, залежністю від схвалення та захоплення, важливості влади та соціального статусу і т.д.), так і через самоактуалізацію (вміння почути себе і свої бажання задля задоволення потреб, прояв креативності, незалежності та саморозуміння і т.д.).Item Особливості мотиваційної сфери студентів з різним рівнем перфекціонізму(2019) Завада, ТетянаСтаття присвячена висвітленню проблеми мотиваційних особливостей перфекціонізму студентів з різним рівнем його прояву. Описано, що мотиваційні процеси лежать в основі діяльності особистості, всього психічного функціонування, включаючи формування та розвиток схильності особистості до перфекціонізму. Виявлено відмінності серед осіб з високим, середнім та низьким рівнями перфекціонізму. Для осіб з високим рівнем перфекціонізму домінуючими виступають мотиви розвитку та активного здобуття соціального престижу та влади, що негативно відображається на самоставленні особистості. Для осіб з середнім рівнем перфекціонізму домінуючим є мотив спілкування. У студентів з низьким рівнем перфекціонізму виражене домінування споживацьких мотивів, зокрема збереження комфорту та підтримання життєзабезпечення. Потреба у взаєморозумінні, теплих соціальних контактах позитивно відображається на самопринятті.Item Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді(2016) Завада, ТетянаУ статті проаналізовано теоретичні підходи до вивчення мотиваційних чинників перфекціонізму особистості. Також представлено емпіричні результати дослідження мотиваційних факторів, що впливають на прояв перфекціонізму у студентської молоді.Item Автореферат: Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді(2017) Завада, Тетяна; Zavada, TetyanaУ дисертації представлено результати дослідження мотиваційних чинників перфекціонізму студентської молоді. Визначено перфекціонізм особистісною рисою, що одночасно поєднує екстрапсихічний та інтрапсихічний аcпекти, що виражається у прагненні до досконалості, що, з однієї сторони, культивується сучасним суспільством і передбачає соціальне заохочення та визнання, проте, з іншої – пов’язане з низкою дисфункціональних особливостей (когнітивних, емоційних, поведінкових). Представлено модифікований опитувальник перфекціонізму Н. Гаранян, А. Холмогорової, що розширений шкалами «самозвинувачення» та «залежність від оцінок оточення», завдяки чому останній дозволяє диференціювати перфекціонізм на різних його рівнях. Розроблено мотиваційну структуру перфекціонізму студентської молоді. Окреслено індивідуально-психологічні та соціокультурні чинники, що впливають на мотивацію перфекціонізму серед студентства.Item Мотиваційні чинники перфекціонізму студентської молоді(2017) Завада, Тетяна; Zavada, TetyanaItem Мотиваційний дискурс особистості: на шляху до соціальної психології мотивації(Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2015) Климчук, ВіталійУ монографії представлено результати досліджень мотиваційного дискурсу особистості. Мотиваційний вимір життєсвіту розглянуто із соціально-психологічної дискурсивної позицій, у результаті чого автором вибудовано проект соціальної психології мотивації. На основі даних емпіричних досліджень автор описує структуру мотиваційного дискурсу, його кількісні і якісні характеристики, а також практики його конструювання. Презентовані оригінальні результати вивчення мотиваційного дискурсу у різних інтеракційних просторах: рекламному просторі, просторі соціальних мереж, просторі партнерського діалогу та владно-підвладної взаємодії. Для науковців, викладачів, студентів психологічних спеціальностей, аспірантів та усіх, хто цікавиться проблемами сучасної соціальної психології особистості.Item Життєтворення у мотиваційно-дискурсивному вимірі(2016) Климчук, ВіталійПідрозділ монографії присвячено життєтворенню в мотиваційно-дискурсивному вимірі. Представлено погляд на мотивацію особисості як на соціальну лінгвістичну конструкцію та описано практики конструювання мотиваційного дискурсу. Проаналізовано наративно-ментативну структуру мотиваційного життєтворення. Виокремлено типові мотиваційні практики, що скеровують особистісне життєконструювання. З’ясовано принципи трансформації мотиваційного дискурсу та презентовано модель, що відображає рекурсивні процеси життєтворення між полюсами стабілізації і хаотизації життєсвіту.Item Тренинг внутренней мотивации(Речь, 2005) Климчук, ВиталийВ первом разделе представлены концепции внутренней мотивации, классические и современные исследования в этой сфере; обсуждаются прикладные аспекты теории внутренней мотивации — возможности ее использовании при разработке системы мотивирования персонала. Во втором разделе описаны общая структура Программы, использованные в Программе методы и методики (каузометрия, репертуарные решетки и терапия фиксированных ролей Джорджа Келли, возможности многомерного математического анализа полученных этими методами данных). В третьем разделе представлено детальное описание самой программы со всеми предлагаемыми в ней упражнениями и особенностями их использования. В четвертом разделе обсуждается анализ изменений, происходящих после завершения Программы. В приложении описан процесс проведения кластерного анализа оценочных решеток Дж. Келли в программе Statistica.Item Внутрішня мотивація учбової діяльності молоді: теорія, методика, програма розвитку(Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2014) Климчук, Віталій; Горбунова, ВікторіяМонографія присвячена аналізу проблеми внутрішньої мотивації учбової діяльності молоді. Представлені теоретичні засади досліджень внутрішньої мотивації, наводяться описи опитувальників, спрямованих на її діагностику, а також презентується авторська комплексна методика дослідження внутрішньої мотивації, яка охоплює ситуаційний, ситуаційно-ціннісний та суб'єктно-ціннісний рівня, і дає змогу вивчити кожен із рівнів сутнісно, максимально глибоко і широко. Розроблена методика дозволяє проаналізувати зміст різних рівнів внутрішньої мотивації, зрозуміти специфіку індивідуального розвитку внутрішньої мотивації, виявити проблемні моменти в її ґенезі і точки стимуляції її розвитку, а також робити прогноз поведінки особистості у різних життєвих ситуаціях. Також – дає змогу не лише вираховувати індекси розвитку внутрішньої мотивації, але й будувати її математичні моделі, в яких цілісно представляти картину мотиваційної сфери особистості. В якості основи цієї методики слугують: 1) аналіз життєвого шляху особистості та застосування до його вивчення процедур математичного моделювання; 2) "Методика вивчення динаміки здібностей" О.Л. Музики; 3) теорія самодетермінації Е. Дісі, Р. Раяна.Item Мотиваційний дискурс особистості в інтеракційному просторі(2015) Климчук, ВіталійУ дисертації представлено основні положення соціально-психологічного дискурсивного підходу до психології мотивації: розроблено концепцію мотиваційного дискурсу і його соціально-психологічного конструювання у інтеракційному просторі, а також розроблено комплекс методик методики мотиваційно-дискурсивної фасилітації та наведено результати впровадження його у практику психологічної допомоги. На основі отриманих у дослідженні даних встановлено, що мотиваційний вимір життєвого світу особистості має дискурсивну природу, концептуалізовану у поняття «мотиваційний дискурс», і джерелом його є процеси соціально-психологічного конструювання дійсності, які відбуваються в інтеракційному просторі особистості та вплетені у взаємодію соціокультурних та особистісних дискурсів.