Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32
Browse
228 results
Search Results
Item Конструювання соціальних проблем через методи драми та гри(2017) Криницька, ІринаСтаття присвячена соціологічному вивченню соціальних проблем. Автором подано термін «соціальна проблема»; окреслено її стадії. В основі теоретичного підґрунтя статті – конструктивістські теорії інтерпретації соціальних проблем. Для дослідження особливостей їхнього конструювання запропоновано застосовувати методи гри і драматизації, які дозволяють здійснити діагностику соціальної оцінки проблеми через досвід особистості та визначити її інтерпретацію.Item Планування і організація соціальної роботи з марґіналізованими групами(2019) Криницька, ІринаРозкрито потенційні можливості освіти дорослих як ресурсу соціальної роботи. На основі короткої історичної ретроспективи висвітлено досвід використання освіти дорослих як превентивного засобу вирішення соціальних проблем. Розкрито зміст соціальних функцій освіти дорослих (адаптаційна, інформаційна, розвивальна, компенсаторна). На їх основі охарактеризовано види й форми освіти дорослих (додаткова або розвиваюча, компенсаторна, адаптуюча, випереджаюча; постбазова, модернізуюча, оновлююча, відновлююча). Конкретизовано й охарактеризовано сфери реалізації соціальних функцій освіти дорослих, представлений дайджест окремих діючих в Україні на даний момент освітніх пропозицій для дорослого населення.Item Ukrainian and Polish Postgraduate Physiotherapy Educational Programs – A Comparative Analysis Based on the Examples of Poznan University of Medical Sciences and Lviv’s Ukrainian Catholic University(Issues of Rehabilitation, Orthopaedics, Neurophysiology and Sport Promotion, 2019-06-17) Svitlana, Stelmakh; Oleh, Bilyanskiy; Marcin, Cybulski; Bogusław, Stelcer; Przemysław, LisińskiDuring the last few years, Ukraine has started to create modern physiotherapy and rehabilitation system actively. The western part of Ukraine plays an essential role in this process. In August 2016, a reformed system of classification of professions was officially introduced in Ukraine. It defines the scope of competence of an ‘occupational therapist’, ‘physiotherapist’ and ‘physician of rehabilitation or physical medicine’ professions. The theoretical basis for the divergence of responsibilities and particular qualifications was authorized by the Minister of Health Care of Ukraine in The International Classification of Functioning, Disability and Health. The main aim of the study was to compare Ukrainian and Polish Postgraduate Physiotherapy Educational Programs at Poznan University of Medical Sciences (PUMS) and Ukrainian Catholic University (UCU) in the context of the opportunity to acquire the knowledge, skills and social competencies required by the modern concept of physiotherapy and rehabilitation. Additionally, some facts from the recent past of Ukrainian physiotherapy have been described. They are noticeable differences in the development of the discipline and organization of studies. Studies at PUMS are dominated by specialist subjects comparing with a higher number of introductory and general topics realized at UCU. The proportion of the number of hours devoted to the implementation of the program during the first and the second year of postgraduate studies is expressed by ratio 1980/2030 hours (PUMS) vs 1510/1810 (UCU). Significant disproportion also exists between the number of self-study hours for the first and second year (PUMS 480/615 hours vs UCU 1230/1520).Item Огляд психологічної допомоги при ускладненому горюванні базованої на когнітивно-поведінковій терапії(2019) Аврамчук, Олександр; Avramchuk, Olexandr; Avramchuk, OleksandrУ статті приділено увагу питанням ускладненого горювання, а саме методам психологічного та психотерапевтичного впливу. Огляд даної проблематики акцентовано на протоколах психологічної допомоги людям, які зазнали важкої втрати, що базовані на когнітивно-поведінковій терапії. Актуальність обраної теми обґрунтовується тим, що у певного відсотку людей (за рядом досліджень може сягати до 10-15%), які втратили близьку людину, спостерігається розвиток стану ускладненого горювання. Цей процес супроводжується складною сукупністю змін, які залучають процеси мислення, емоцій та поведінки, що відображають непродуктивне опанування травматичного досвіду втрати. Автор статті вказує, що складність адаптації та відновлення після втрати полягає в тому, що цей процес вимагає від людини та її оточення залучення ресурсів на подолання як актуальних життєвих викликів, так і інтеграцію попереднього життєвого досвіду. На основі вивчення сучасних наукових джерел встановлено, що основні проблеми пов’язані з ускладненим горюванням полягають у прогресуючій психосоціальній дезадаптації, маніфестації коморбідних психопатологічних станів у помірних й тяжких проявах та зростання ризику суїцидальної поведінки. Тому питання розробки і надання відповідної, ефективної та базованої на емпіричних доказах психологічної допомоги є важливим напрямком наукової та практичної діяльності фахівців сфери психічного здоров’я. Автором зазначається, що когнітивно-поведінкова модель ускладненого горювання вказує на три основні процеси, що заважають людині на шляху її відновлення: неуспішна інтегрованість втрати як життєвого факту у автобіографічну пам'ять; надмірно узагальнені негативні переконання і катастрофічна інтерпретація симптомів горювання та ролі власної особистості у цьому процесі; уникнення тривожних спогадів про втрату близької людини з поступовим уникненням соціальної, професійної та розважальної активності пов’язаної з нею. З цією метою автором статті запропоновано огляд протоколів (керівництв) психологічної та психотерапевтичної допомоги базованих на моделі когнітивно-поведінкого напрямку. Розглянуті керівництва емпірично засвідчили зменшення клінічних симптомів ускладненого горювання й інших коморбідних станів (рівень депресії, тривоги, симптомів румінації й уникнення, вживання психоактивних речовин) та покращення психосоціальної адаптації до нових умов життя. Запропонований у статті огляд та погляди на феномен ускладненого горювання може бути цікавим для практикуючих фахівців сфери психічного здоров’я, а також може бути використаний для розробки мультидисциплінарних керівництв чи методичних рекомендацій по роботі з людьми, які зазнали важкої втрати та тривало горюють.Item Психологічні особливості сепарації в дочірньо-материнських стосунках(2011) Shyroka, Anastasiіa; Широка, АнастасіяItem Психологічні особливості сепарації в дочірньо-материнських стосунках(2011) Shyroka, Anastasiіa; Широка, АнастасіяItem Ідентичність як арт-проект або підходи в опрацюванні проблеми особистісної інтеграції(2018) Широка, Анастасія; Shyroka, AnastasiіaКласичне визначення ідентичності передбачає наявність у людини чогось постійного, тотожного та спадкоємного. Але сучасне бачення ідентичності дає можливості вийти в складніший та цікавіший світ Я людини. І це сповнює новими рефлексіми та психотерапевтичними можливостями.Item Роль інформаційної бесіди у полегшенні болю дітей під час медичних процедур(2017) Shyroka, Anastasiіa; Широка, Анастасія; Корж, Лариса; Korzh, LarysaМедичний супровід будь-якої дитини передбачає болючі медичні процедури. Найтиповіші з них - забір крові на аналізи, щеплення та стоматологічне лікування. Здавалося б, звичайні медичні заходи, але для дітей - це може бути найстрашніше з того, що відбувається у поліклініці. Проблема болю під час медичних процедур залишається актуальною і потребує різних підходів у вирішенні. Дане дослідження мало на меті з'ясувати, який вплив буде мати коротка (до 15 хв) інформаційна бесіда на поведінку та переживання дітей 14-15 років до, під час та після процедури забору крові на аналізи з вени. В експериментальній групі дітей проводилася бесіда (N=36) контрольна група дітей проходита процедуру у звиклий спосіб без попередньої підготовки (N=35). Було виявлено, що після бесіди діти статистично рідше чинили фізичний та словесний опір, рідше повідомляли про страх та біль, задавали менше запитань лаборантам, а після процедури відзначили нижчий рівень пережитого болю. Обговорюється доцільність проведення інформаційних бесід перед болючими медичними процедурами.Item Особливості інтелекту безпритульних та бездоглядних дітей(Інститут психології імені Г.С.Костюка НАПН України, 2015) Shyroka, Anastasiіa; Широка, АнастасіяІнтелект дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, що часто супроводжується досвідом безпритульності та бездоглядності, є контроверсійним питанням. У даному дослідженні порівнювався інтелект дітей віком 10-16 років, які потрапили до Львівського притулку для дітей (N=28), з інтелектом учнів ЗОШ 8-го (13-14 років) та 5-го (10-11 років) класів (N=52). Інтелектуальні здібності оцінювалися протягом 45 хв за допомогою дитячого варіанту тесту Векслера, коректурної проби Афімової та методики запам'ятай 10 слів для оцінки об'єму короткочасної пам'яті. Отримані результати дозволяють говорити, що серед дітей притулку існує дві відмінних групи дітей: з нормальним інтелектом (36%) та зниженим рівнем інтелекту (64%). У порівнянні з дітьми ЗОШ особливо зниженими виявилися показники робочої пам'яті та здатності до логічних умовисновків. В групі дітей зі зниженим рівнем інтелекту спостерігалося зниження більше за два стандартних відхилення за двома та більше шкалами інтелекту у порівнянні з однолітками з ЗОШ. Обговорюється проблема навчання та повернення до формальної системи освіти таких дітей.Item Колективні судження, як інструмент передбачення та конструювання майбутнього(2015) Широка, Анастасія; Shyroka, AnastasiіaКолективні судження у 80-90% випадків можуть бути ефективнішими за індивідуальні. Описано умови, від яких залежить ефективність колективних суджень. Наведено результати експериментального дослідження колективних суджень у відповіді на два запитання щодо майбутнього: скільки монет у банці; яка футбольна команда переможе у Лізі Європи і хто буде її суперником. Обговорюються переваги та обмеження використання такого інструменту як "колективний розум" у прогнозуванні майбутніх подій.