Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Thumbnail Image
    Item
    Інклюзивність в католицьких університетах
    (2019) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Дослідження, в якому взяли участь 103 католицькі універси- тети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів світу, ана- лізує рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчан- ня. Проаналізовано доступність фінансової підтримки, наявність академіч- ного, соціокультурного супроводу та допомоги в повсякденному житті на кампусі, а також дотримання вимог архітектурної безбар’єрністі.
  • Item
    Що таке жестова мова і яке значення вона має в житті глухих
    (2019-02-26) Кобель, Ігор
    Інтерв'ю про роль і місце жестової мови в житті української спільноти глухих. Про історію заборон жестової мови в навчально-виховному процесі в Радянському Союзі та першому десятилітті незалежної України. Про спільні дії громадських організацій, освітян та Українського товариства глухих в боротьбі за відміну заборони та легалізацію української жестової мови. Про спільні табори "Українська жестова мова та культура глухих", які проводять УКУ та Українсько-канадський альянс для глухих та слабкочуючих
  • Thumbnail Image
    Item
    Політика інклюзивності в католицьких університетах світу
    (2019-03-30) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті висвітлено результати дослідження стосовно навчання студентів із інвалідністю в католицьких університетах. Це дослідження світового масштабу, в якому взяли участь 103 католицькі університети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів на різних континентах, проведене способом опитування різних груп в навчальних закладах-адміністраторів, працівників, викладачів та студентів з інвалідністю. Дослідження дало змогу оцінити рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчання. Аналізувалися фінансова підтримка (наскільки створено умови для максимально незалежного проживання у фінансовому відношенні), академічна (наскільки пристосування в навчальному процесі полегшують навчання та забезпечують доступ до необхідних джерел у доступному форматі, а також допомога викладачів та особистих тьюторів), соціокультурна (наскільки студентам із інвалідністю легко налагоджувати дружні стосунки та брати участь в житті на кампусі в позалекційний час), допомога в повсякденному житті (допомога волонтерів та/або спеціально нанятого допоміжного персоналу), архітектурна безбар’єрність. За результатми дослідження всі університети були згруповані за рівнем досягнутих успіхів у сфері забезпечення прав осіб із інвалідністю на навчання у вищій школі і втіленні концепції універсального дизайну. Вироблено рекомендації для університетів щодо інтенсифікації зусиль щодо забезпечення прав осіб із інвалідністю на здобуття вищої освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделі інклюзії для глухих: погляд із США
    (2018-09-01) Кобель, Ігор; Dickinson, Jennifer
    В статті подано короткий аналіз історії та сучасної ситуації із навчанням глухих в США та Україні та інтеграції в чуюче середовище. Висвітлено два протилежні підходи у навчанні, що віддавна конкурують між собою у світовій практиці, а також пагубний вплив рішень Міланського конгресу 1880 року на навчання глухих. Автори розкривають необхідність особливих підходів при інтегапції та/або інклюзії глухих дітей та молоді в чуючий навчальний простір та чуюче суспільство через унікальність цієї категорії дітей, чиї особливі потреби вимагають створення доступного їм мовного середовища із підтримкою рідної для них жестової мови. Особлива увага в статті приділена питанню жестової мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі навчання глухих не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як мова навчання поряд із словесною мовою, так як це має місце у США, де збережена система спеціальних шкіл-інтернатів та денних шкіл для глухих та слабкочуючих дітей та молоді.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виховання глухого дошкільника: Рефлексії батьків
    (2016-11) Kobel, Ihor; Кобель, Ігор
    В дослідженні проаналізувано досвід групи українських чуючих батьків, які виховують дітей із вадами слуху, а також їх погляди та відношення щодо послуг в існуючій системі корекційно-педагогічної, соціальної та медичної підтримки родини та її дитини з особливими потребами в Україні та їх взаємовідносин із фахівцями, що надають ці послуги і підтримку. Було проаналізовано ступінь висвітлення досліджуваної проблеми у загальній і спеціальній психолого-педагогічній літературі; виявити та вперше описано та досліджено характеристики чуючих батьків та їхдітей з вадами слуху, які навчаються в перших класах шкіл для глухих та слабочуючих; досліджено в ретроспективному плані почуття, поведінку, поступки та думки українських чуючих батьків в період до, під час і після діагнозу глухоти, а також впродовж процесу виховання їх глухої дитини до часу вступу на навчання у школу для глухих; досліджено думки батьків щодо ефективності їх спілкування з дитиною та ставлення батьків до жестової мови; виявлено фактори, які на думку батьків, мають найбільший вплив на процес виховання малолітньої глухої дитинита її розвиток.
  • Thumbnail Image
    Item
    До питання про існування в спільноті глухих двох мов і двох культур
    (2007) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті досліджено шлях становлення і розвитку жестових мов та їх важливість для успішного функціонування спільнот глухих. Жестова мова показана як найважливіша складова культури глухих. Автор пропагує двомовність (білінгвістичний підхід) як запоруку успішного навчання дітей із вадами слуху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інклюзивне навчання глухих: зарубіжний досвід
    (2006) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття знайомить із сучасною практикою навчання глухих у світі. Аналізуються сучасні тенденції інклюзивної форми навчання та впливи, які вони можуть мати на рівень грамотності у випускників шкіл для глухих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система кодування осіб із обмеженими можливостями та особливими потребами в Північній Америці
    (2007) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття знайомить українського читача із системою кодування (маркування) особливих потреб і різних видів неповносправностей, яка прийнята в Північній Америці. Аналізується різниця між українським та північноамериканським підходом у трактуванні особливих потреб та неповносправностей, які необхідно враховувати у системі освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Українська глуха дитина в чуючій родині
    (2010) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття є коротким викладом дослідження про життя та проблеми чуючих батьків в Україні, які виховували нечуючих дітей від народження до вступу у перший клас спеціальної школи для глухих або слабочуючих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Навчання глухих та інклюзія: мовний виклик. Україна і міжнародний досвід
    (2010) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor; Кобель, Мирослава
    В статті подано аналіз світових тенденцій у навчанні глухих та слабочуючих дітей на зламі тисячоліття. Висвітлено різні підходи у сурдопедагогіці, що віддавна конкурують між собою у світовій практиці. Автор детально розкриває тему інтегрованого та інклюзивного навчання глухих дітей, розповідає про міжнародний досвід, посилаючись на ХХ Міжнародний конгрес із навчання глухих. Також автор обстоює думку, що глухі діти – це особлива група серед всіх інших категорій дітей, що мають особливі потреби, бо в них своя особлива мова. Особлива увага в статті приділена питанням жестовї мови, яка повинна зайняти достойне місце в системі навчання глухих, не лише як предмет для вивчення, але в першу чергу як мова навчання поряд із українською мовою.