Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 21
  • Thumbnail Image
    Item
    Інклюзивність в католицьких університетах
    (2019) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Дослідження, в якому взяли участь 103 католицькі універси- тети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів світу, ана- лізує рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчан- ня. Проаналізовано доступність фінансової підтримки, наявність академіч- ного, соціокультурного супроводу та допомоги в повсякденному житті на кампусі, а також дотримання вимог архітектурної безбар’єрністі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Політика інклюзивності в католицьких університетах світу
    (2019-03-30) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті висвітлено результати дослідження стосовно навчання студентів із інвалідністю в католицьких університетах. Це дослідження світового масштабу, в якому взяли участь 103 католицькі університети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів на різних континентах, проведене способом опитування різних груп в навчальних закладах-адміністраторів, працівників, викладачів та студентів з інвалідністю. Дослідження дало змогу оцінити рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчання. Аналізувалися фінансова підтримка (наскільки створено умови для максимально незалежного проживання у фінансовому відношенні), академічна (наскільки пристосування в навчальному процесі полегшують навчання та забезпечують доступ до необхідних джерел у доступному форматі, а також допомога викладачів та особистих тьюторів), соціокультурна (наскільки студентам із інвалідністю легко налагоджувати дружні стосунки та брати участь в житті на кампусі в позалекційний час), допомога в повсякденному житті (допомога волонтерів та/або спеціально нанятого допоміжного персоналу), архітектурна безбар’єрність. За результатми дослідження всі університети були згруповані за рівнем досягнутих успіхів у сфері забезпечення прав осіб із інвалідністю на навчання у вищій школі і втіленні концепції універсального дизайну. Вироблено рекомендації для університетів щодо інтенсифікації зусиль щодо забезпечення прав осіб із інвалідністю на здобуття вищої освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Як духовність та релігійність можуть впливати на психічне здоров'я нечуючих людей: огляд зарубіжної літератури
    (2017-04-26) Kobel, Ihor
    Останнім часом зростає використання поняття «духовність» як в оцінюванні, так і в стратегіях втручання та підтримки в консультативній роботі психологів та фахівців, які працюють з людбми, що мають особливі потреби. В даній статті аналізуються публікації в міжнародних наукових фахових журналах та опубліковані дисертації, що стосуються проблеми духовності та релігійності серед глухих та слабочуючих людей. Виокремлено кілька найважливіших тем включаючи такі категорії як: інвалідність/неповносправність, метод спілкування, динаміка родини, макро доступність та репрезентативність, тобто, ті фактори, які повинні постійно братися до уваги фахівцями, що безпосередньо займаються проблемами психічного здоров’я даної категорії населення, а також враховуватися у методиці досліджень стосовно духовності глухих та слабочуючих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Disabled Students in Secondary and Higher Education
    (2016-12) Kobel, Ihor
    Автор досліджує нові можливості для навчання студентів із особливими потребами та інвалідністю розвинуті українським урядом та деякими університетами за останні роки. Розвиток громадянського суспільства, зростаюча орієнтація на європейські цінності та зростаючий міжнародний обмін спричинили ратифікацію Конвенції з прав людей із інвалідністю українським урядом в 2009 році. Хоча вдосконалення доступу до вищої школи для осіб із інвалідністю було проголошено пріоритетом, офіційні дані про кількість студентів у вищій школі показують, що категорія людей із особливими проблемами та/або інвалідністю дуже слабо представлена у цій сфері. Лише декілька державних університетів отримують фінансову підтримку для супроводу студентів із інвалідністю. Автор робить висновок, що лише Міжнародний відкритий університет Україна забезпечує повний не обхід супровід для студентів із особливими потребами у своїх філіалах по всій країні
  • Thumbnail Image
    Item
    Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs
    (2016-12) Kobel, Ihor
    В даній презентації стверджується, що діти із особливими потребами не можуть вповні скористатися новими можливостями в освіті, що їх може надати інклюзивна форма навчання, і продовжити свою післяшкільну освіту через брак єдиного розуміння інклюзивної форми навчання, узгодженої термінології та фінансового забезпечення галузі. Україна намагається дотримуватись європейських норм у створенні занодавчої бази стосовно рівних можливостей в освіті, проте механізм імплементації законів є малоефективним. Автор також пов’язує полегшення доступу до вищої освіти для осіб із інвалідністю із успіхами у запровадженні широкої інклюзії у середній школі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виховання глухого дошкільника: Рефлексії батьків
    (2016-11) Kobel, Ihor; Кобель, Ігор
    В дослідженні проаналізувано досвід групи українських чуючих батьків, які виховують дітей із вадами слуху, а також їх погляди та відношення щодо послуг в існуючій системі корекційно-педагогічної, соціальної та медичної підтримки родини та її дитини з особливими потребами в Україні та їх взаємовідносин із фахівцями, що надають ці послуги і підтримку. Було проаналізовано ступінь висвітлення досліджуваної проблеми у загальній і спеціальній психолого-педагогічній літературі; виявити та вперше описано та досліджено характеристики чуючих батьків та їхдітей з вадами слуху, які навчаються в перших класах шкіл для глухих та слабочуючих; досліджено в ретроспективному плані почуття, поведінку, поступки та думки українських чуючих батьків в період до, під час і після діагнозу глухоти, а також впродовж процесу виховання їх глухої дитини до часу вступу на навчання у школу для глухих; досліджено думки батьків щодо ефективності їх спілкування з дитиною та ставлення батьків до жестової мови; виявлено фактори, які на думку батьків, мають найбільший вплив на процес виховання малолітньої глухої дитинита її розвиток.
  • Thumbnail Image
    Item
    До питання про існування в спільноті глухих двох мов і двох культур
    (2007) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті досліджено шлях становлення і розвитку жестових мов та їх важливість для успішного функціонування спільнот глухих. Жестова мова показана як найважливіша складова культури глухих. Автор пропагує двомовність (білінгвістичний підхід) як запоруку успішного навчання дітей із вадами слуху.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інклюзивне навчання глухих: зарубіжний досвід
    (2006) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття знайомить із сучасною практикою навчання глухих у світі. Аналізуються сучасні тенденції інклюзивної форми навчання та впливи, які вони можуть мати на рівень грамотності у випускників шкіл для глухих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система кодування осіб із обмеженими можливостями та особливими потребами в Північній Америці
    (2007) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття знайомить українського читача із системою кодування (маркування) особливих потреб і різних видів неповносправностей, яка прийнята в Північній Америці. Аналізується різниця між українським та північноамериканським підходом у трактуванні особливих потреб та неповносправностей, які необхідно враховувати у системі освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Українська глуха дитина в чуючій родині
    (2010) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Стаття є коротким викладом дослідження про життя та проблеми чуючих батьків в Україні, які виховували нечуючих дітей від народження до вступу у перший клас спеціальної школи для глухих або слабочуючих.