Faculty of Health Sciences | Факультет наук про здоров’я

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/32

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 17
  • Thumbnail Image
    Item
    Теорії педагогіки праці в контексті розвитку людського капіталу: досвід Польщі
    (КЛА Національного авіаційного університету, 2017) Когут, Світлана
    У статті розглянуто окремі теорії, які знаходять своє застосування в педагогіці праці. Вказано, що особливістю польської науки й освіти є вирізнення паралельно функціонуючих підходів до визначення змісту навчання упродовж життя. Розглянуто ключові проблемно-структурні одиниці неперервної освіти дорослих, якими оперує педагогіка праці. Зазначено, що з теорією навчання дорослих тісно пов’язана теорія професійної орієнтації, порадництва і консультування. Ці процеси розглядаються як такі, що доповнюють один одного, відповідаючи різним періодам професійного розвитку й професійної активності сучасної людини.
  • Thumbnail Image
    Item
    Досвід "педагогіки праці" Республіки Польща: наукове і практичне значення для України
    (Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, 2017) Когут, Світлана
    Акцентовано на вагомості дослідження становлення й розвитку педагогіки праці Республіки Польща. Зазначено, що теоретико-практичний досвід цієї субдисципліни, результати наукових досліджень мають безпосередній вплив на формування змісту підготовки фахівця нового покоління. Аналітичний огляд наукових праць з проблем педагогіки праці засвідчує перспективність досліджень у цій науковій площині з огляду пошуку відповідей на запитання щодо формування єдиного європейського простору професійної освіти, глобального ринку праці.
  • Thumbnail Image
    Item
    Становлення та розвиток Інституту професійної освіти Польщі як середовища формування теоретико-методологічних засад педагогіки праці
    (Чернігівський національний педагогічний університет імені Т.Г. Шевченка, 2017) Когут, Світлана
    Висвітлено історію становлення й розвитку Інституту професійної освіти Польщі. Особливу увагу зосереджено на розвитку наукових напрямів досліджень працівників інституту у площині розроблення теоретико-методологічних засад педагогіки праці. Акцентовано на вагомості діяльності Тадеуша Новацького як засновника й директора інституту. Зауважено вагоме значення діяльності Загальнопольського семінару педагогіки праці для розвитку педагогіки праці й професійної освіти Польщі. Розглянуто тематичні секції семінару, зазначено провідних науковців педагогіки праці, чиї дослідження визначають майбутній розвиток субдисципліни «педагогіка праці».
  • Thumbnail Image
    Item
    Стан дослідження проблеми професійної освіти Польщі в педагогічній теорії України
    (Класичний приватний університет (м. Запоріжжя), 2016) Когут, Світлана; Kohut, Svitlana
    Сучасний стан розвитку професійної освіти України можна визначити як перманентно пошуковий, що підштовхує науковців-практиків перебувати у постійному пошуку технологічного інструментарію, який би відповідав на запити професійного ринку праці. У статті висвітлено результати аналізу наукових праць з проблематики досліджень професійної освіти Польщі в педагогічній теорії дослідниками України. Вказано на актуальність дослідження теоретико-методологічного підґрунтя професійної педагогічної освіти. Обґрунтовано вагомість дослідження розвитку теорії й практики педагогіки праці Польщі як педагогічної субдисципліни, що дала поштовх до розвитку наук про працю у світовому контексті.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження становлення педагогіки праці в Республіці Польща: аналіз базових понять
    (Київський університет імені Бориса Грінченка, Благодійний фонд імені Антона Макаренка, 2016) Когут, Світлана; Kohut, Svitlana
    Педагогіка праці у Республіці Польща – це відносно самостійна педагогічна субдисципліна, обґрунтована з позиції потреб педагогічної теорії і практики. Вона має чітке теоретико-методологічне підґрунтя, свій категоріальний апарат, є науковою основою педагогічної спеціальності «педагогіка праці»; реалізує міждисциплінарні зв’язки із психологією праці, філософією та медициною праці, антропологією, політичними й економічними науками. Педагогіка праці позиціонує себе як наука, як педагогічна дисципліна і як сфера практичної діяльності. Проаналізовано базові поняття педагогіки праці як педагогічної субдисципліни. Акцентовано на важливості вивчення досвіду польських науковців з огляду на формування спільного поля наукових досліджень, освітньої проектної діяльності в умовах входження України у європейський простір комунікації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ukraiński Katolicki Uniwersytet: między tradycją i alternatywą
    (2016) Когут, Світлана
    Autor przedstawia podejścia tworzący środowisko edukacyjne prywatnej uczelni wyższej na przykladzie Ukraińskiego Katolickiego Uniwersytetu we Lwowie. Uniwersytetu, który jest platformą do dyskusji naukowej z punktu widzenia świeckiego i religijnego światopoglądów. Scharakteryzowano program edukacyjny szkolenia studentów w zakresie działań społeczno-pedagogicznych na poziomie bakalawra і magistra. Ukazano na kategorie, które są pozycjonowane w treści, formach i metodach nauczania jako tradycja i alternatywa. Uwaga zorientowana na opisanie „Portfolio studenta” jako programy stworzonych możliwośći nabywania studentamy dodatkowych kompetencij zawodowych. Zaproponowanie takiej programy jako alternatywy do tradycyjnych zajęć fakultatywnych — promowanie jakości kształcenia, orientację na procesy percepcji, które występują wśród dzieci i młodzieży, poszerzenie wizję i zrozumienie psychologicznych, społecznych i edukacyjnych działań pedagoga w roznych placuwkach oswiatowo-edukacijnych. Ukazano na trudności i pozytywy wprowadzenia programy dodatkowych kompetencij zawodowych.
  • Thumbnail Image
    Item
    Педагогіка як система наук про виховання людини. Методи науково-педагогічного дослідження.
    (Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009) Kohut, Svitlana; Когут, Світлана
  • Thumbnail Image
    Item
    Основи психології та педагогіки
    (Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2009) Kohut, Svitlana; Когут, Світлана; Ковальчук, Орися
    У посібнику систематизовано на засадах інтегративного підходу психолого-педагогічні аспекти розвитку та формування особистості, сутність психічних процесів, станів, властивостей особистості, теорії навчання, освіти і виховання; визначено та висвітлено змістовий компонент кожної теми; зазначено види самостійної роботи студентів; розроблено дидактичні матеріали до вивчення окремих тем; запропоновано діагностичний блок для здійснення контролю і само¬контролю знань, умінь та навичок студентів, особистісних і професійних якостей тощо. Матеріали цього випуску сприятимуть осмисленню студентами предмета, завдань і змісту навчальної дисципліни “Основи психології та педагогіки”. Посібник може бути використаний викладачами, магістрантами і студентами педагогічних спеціальностей вищих навчальних закладів різних рівнів акредитації
  • Thumbnail Image
    Item
    Тадеуш Новацький і його педагогіка праці
    (Львівський державний університет безпеки життєдіяльності, 2015) Kohut, Svitlana; Когут, Світлана
  • Thumbnail Image
    Item
    Професійна педагогічна освіта у дослідженнях вчених України
    (Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2014) Kohut, Svitlana; Когут, Світлана
    Здійснено аналіз освітніх документів України, зокрема Державної національної програми “Освіта” (“Україна ХХІ століттяˮ), “Національної доктрини розвитку освіти України”; праць вчених України (І. Зязюна, В. Кременя, Н. Ничкало, Л. Пуховської, Г. Дудки, В. Онищенка) щодо проблем професійної педагогічної освіти, педагогіки праці. Представлено авторське визначення поняття “педагогіка праціˮ, яке тлумачиться як творче використання спеціалістом сукупності науково-теоретичних знань, умінь і навичок, здобутих впродовж професійної підготовки і практики, адаптацію до професійної діяльності й удосконалення професійних компетенцій в руслі сучасних вимог ринку праці. Виокремлено принципи професійної педагогіки і педагогіки праці, до яких віднесли: випереджальний характер професійної підготовки; неперервність; фундаменталізацію; інтеграцію професійної освіти, науки і виробництва; рівний доступ до здобуття якісної професійної освіти різними категоріями населення; диверсифікацію; регіоналізацію професійної освіти; єдність професійного навчання і виховання, екологізацію, варіативність, індивідуалізацію і диференціацію тощо. Розкрито новітні вимоги до професійної підготовки фахівців педагогічної галузі.