Серія "Журналістика. Медіакомунікації"
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/321
Browse
Item Духовне навернення через американську телевізійну програму «Наш вибір»(2015) Длугий, Растіслав; Dluhý, RastislavДосліджено вплив євангелистських християнських медіа на глядачів, представлено результати дворічного вивчення американського католицького телевізійного каналу EWTN. Мета дослідження – виявити вплив на глядачів основного християнського євангельського послання (керигми), як його передає програма «Наш вибір» (Choices We Face). Автор намагається відповісти на запитання: «Наскільки передане таким чином послання може змінювати думки та дії глядача? Чи має воно силу спричинити навернення?»Item Етика в інтернеті(2015) ;Item Класичні історії кохання у нових соціокультурних умовах: ремейки радянських романтичних комедій у структурі пострадянської культури(2015) Дьоміна, Олена; Diomina, OlenaПострадянській культурі притаманна глибока ностальгія за радянськими часами. Проявом цієї ностальгії є постійна циркуляція радянської тематики у пострадянському медіапросторі. Класичні радянські романтичні комедії рік за роком традиційно демонструються на центральних телеканалах протягом державних свят. Ремейк сутнісно має інтерпретативну природу. У ремейку сталі радянські сюжети пристосовуються до сприйняття сучасним пострадянським поколінням. Ремейки, що інкорпорують і адаптують радянські патерни романтичних стосунків до нового культурного середовища, вказують на існування зв’язку із класичними радянськими історіями про кохання. Ремейки адаптують радянські історії про кохання до сучасної культури. Продюсери ремейків «Іронії долі, або З легким паром!» (1975) та «Службового роману» (1977) декларували наміри створити класику пострадянської культури. Але ремейки не змогли зайняти місця радянської класики, хоч сприйняття старої класики сучасною аудиторією ускладнене через брак зв’язку з радянським культурним контекстом.Item «Кінець пропаганди» та інші помилкові історії(2015) Потятиник, Борис; Potyatynyk, BorysУявлення про ґрунтовані на WWW постмодерні медіа як анігілятор пропаганди виявилися утопічними. Здобутки соціального інжинірингу, соціотехніки, зокрема у сфері комерційної реклами, дає змогу вести мову про суттєве підсилення маніпуляційних технік та ймовірний розквіт пропаганди в ХХІ столітті.Item Ласкаво просимо у світ, який створили політтехнологи : [рецензія](2015) Резніченко, Євгенія; Reznychenko, YevheniaItem Маніпулятивний механізм карґо-міфології, або ще раз про «конотацію»(2015) Лойко, Олександр; Loyko, AlexanderРозглянуто процес створення «міфу» в рекламному повідомленні, причому реклама представлена як міфологія споживання, що має на меті виробити віру в цінність і природність споживання. «Демонстративне споживання» (Веблен), притаманне капіталістичному світові, характеризується як аналог «потлачу» (Мосс). Досліджуються феномени «тотему» і «бренду» і робиться висновок, що «бренд» є ринковим аналогом «тотему», а структура спільноти споживачів і процес «шопінгу» копіюють, відповідно, структуру «тотемної сім’ї» і ритуал тотемного жертвоприношення. Маніпулятивним механізмом реклами є «конотація» (Барт), тобто вторинний «зміст», який визначає образ і сприйняття рекламованого явища, предмету чи процесу.Item Медійне представлення концепту «Новоросія». Аналіз медіаматеріалів про об’єднання «ДНР» та «ЛНР» у «конфедерацію Новоросія»(2015) Будівська, Галина; Budivska, HalynaЗвернено увагу на особливості медійного представлення концепту «Новоросія» під час висвітлення об’єднання самопроголошених республік «ДНР» та «ЛНР». Розглянуто основні напрями російської пропаганди, яка сприяє створенню нових міфів та нової реальності; виокремлено ідеологічні відмінності між українськими та російськими ЗМІ.Item «Медіяетика»: мислити етично : [рецензія](2015) Полетко, Віктор; Poletko, ViktorItem «Медіяетика»: про унікальність та універсальність професійного досвіду : [рецензія](2015) Павлів, Володимир; Pavliv, VolodymyrItem Мистецтво звуків і слів Ігоря Померанцева : [рецензія](2015) Перехрест, Ольга; Perekhrest, OlhaItem Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі(2015) Романова, Ольга; Romanova, OlgaМодель соціалістичної національної ідентичності формувалася в радянській культурі 1930-х років у контексті репресій за справами про «буржуазний націоналізм». В її рамках суть національних мистецтв описували формулою: «Національні мистецтва повинні бути національні за формою, соціалістичні за змістом». Білоруські фільми цього періоду демонструють, як за концептом «національне» закріплюється ідея локально-етнографічного, тоді як за концептом «соціалістичне» – ідеї модернізації та централізованої влади. Імпліцитні згадки про культурну травму, яку пережили білоруси, щоб стати «радянськими», стають можливими тільки в кінематографі пізньорадянського періоду та періоду «перебудови», експліцитні – в білоруському кінематографі 1990-х років.Item Моральні міркування на теми медіа етики : [рецензія](2015) Голоднікова, Юлія; Holodnikova, YuliaItem «Не-ідентичне-з-собою»: децентрація суб’єкта у фільмі «Тіні забутих предків»(2015) Брюховецька, Ольга; Briukhovetska, OlhaУ статті аналізується робота принципу «не-ідентичного-з-собою» у фільмі «Тіні забутих предків» (режисер Сергій Параджанов, Кіностудія ім. О. Довженка, 1965), що є найбільшим досягненням повоєнного українського кіно. Цей фільм розглядається не тільки як створення альтернативної радянській ідентичності, але також як альтернатива ідентичності як такій, як децентрація суб’єкта на різних рівнях: історії сприйняття фільму, включеної у загальні ідеологічні формації, що домінували в нормативних приписах радянського кіно того періоду; історії, розказаної у фільмі, яка передбачає множинну інтерпретацію зі зміщуваним центром; а також візуальної та акустичної організації кінематографічного суб’єкта, що вводить «не-ідентичне-з-собою» на рівні роботи кінематографічного апарату.Item Повітряне безсмертя : [рецензія](2015) Славінська, Ірина; Slavinska, IrynaItem Продавець повітря та його радіо : [рецензія](2015) Шутяк, Лілія; Shutiak, LiliaItem Пропаганда війни в українських та російських друкованих ЗМІ(2015) Чуранова, Олена; Churanova, ОlenaРозглянуто проблему висвітлення війни в друкованих українських та російських суспільно-політичних тижневиках. Проаналізовано механізми пропаганди війни через категорії, які запропонував британський дослідник Артур Понсонбі для вичислення соціальних фактів і тенденцій, що криються у медійному контенті.Item Психологічні передумови пропаганди(2015) Архангельський, Андрій; Arkhangelsky, AndreyРозглянуто особливості функціонування пропаганди в умовах технологічно розвиненого, «відкритого» суспільства; доведено, що пострадянська російська пропаганда завдячує свій успіх пострадянській аксіологічній порожнечі. Негативна етика, наслідком якої є агресія і естетизація війни, компенсує нерозв’язаність питання про свободу, істину та смисл життя. Наголошено на універсальному значенні цінностей та позитивної етики.Item Риторика ненависті в друкованих засобах масової інформації Туреччини пропаганди(2015) Арслан, Зейнеп; Arslan, ZeynepРозглянуто способи викорінення у медійному досвіді Туреччини мови ненависті, спрямованої проти деяких етнічних і релігійних громад. Зосереджено увагу на засобах захисту прав меншин та окреслено основні принципи тендеційного мовлення, які стали інструментарієм для підживлення стійких стереотипів, що продукують і поширюють ворожі настрої до носіїв певних ідентичностей.Item Роль нових медіа у соціально-політичному ландшафті Вірменії(2015) Деґерян, Сурен; Deheryan, SurenЗвернено увагу на сучасні тенденції розвитку медіаландшафту Вірменії. Показано вплив нових медіа на порядок денний традиційних ЗМІ, який зростає із збільшенням кількості новинних сайтів й актуалізацією соціальних мереж, що дає змогу створити зручну платформу для обговорення питань місцевого значення громадами столиці й далеко за її межами. Проаналізовано альтернативні джерела інформації та запропоновано шляхи уникнення безвідповідальної журналістики.Item Соціальна реклама: від (ре)трансляції цінностей до аксіологічної інтеракції(2015) Стащук, Інна; Stashchuk, InnaЦіннісний вплив – важлива функціональна характеристика соціальної реклами. Саме соціальна реклама здатна ефективно протистояти поширенню антицінностей і негативних поведінкових моделей у суспільстві. На відміну від комерційних повідомлень, що давно використовують технології залучення споживача до взаємодії з брендом, традиційна соціальна реклама лише посилює бездіяльність адресата. Така реклама може тільки (ре)транслювати соціальні цінності, залишаючи людину на позиціях самотнього спостерігача. Натомість соціальні діджитал-проекти здатні досягати ціннісної взаємодії з аудиторією. Мета статті – виявити аксіологічний потенціал інтерактивної соціальної реклами як такої, що забезпечує ціннісну інтеракцію між повідомленням і його адресатом.