Faculty of Philosophy and Theology | Філософсько-богословський факультет

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/31

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Thumbnail Image
    Item
    Нормативні документи сучасної літургійної традиції УГКЦ відповідно до ККСЦ та партикулярного права УГКЦ?
    (2012-04-19) Димид, Михайло; Dymyd, Mychajlo
    В цій статті автор описує нормативні документи сучасної літургійної традиції УГКЦ відповідно до ККСЦ та Партикулярного права УГКЦ, зупинившись зокрема над двома питаннями. Перше – це невирішена проблема літургійної еклезіології, яка повинна остаточно вказати, в який напрям має одностайно рухатися УГКЦ, для того, щоб її літургійна молитва була мирною і вселенською. Друге – це передбачені зміни до Партикулярного права УГКЦ, які повинні допомогти самій УГКЦ остаточно схилятися до того, щоб в майбутньому літургійне законодавство УГКЦ відповідало її походженню, покликанню і майбутньому. Автор вважає також, що вирішення цих питань є тільки першим етапом розуміння того, що літургійні книги є основними законодавчими нормативними документами літургійної традиції і вони повинні стати інтегральною частиною майбутньої Кормчої книги чи Канонічного Збірника УГКЦ, де поруч із установчими, дисциплінарними, карними та іншими книгами законів, будуть і літургійні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Еклезіологічне бачення Української Греко-Католицької Церкви, погляд на майбутнє
    (2004-11-27) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    Стаття починається історичним екскурсом зародження УГКЦ і описом статусу її єпископів. Автор зупиняється над прагненням цієї християнської спільноти мати свій патріархат і бути у сопричасті з Римською Церквою. Він наголошує, що інститут патріярхату, зокрема задля синодальності, розвиває почуття більшої відповідальності за власні дії, служить для добра вірних і є завершенням помісності. В приклад приводить Мелхітську Католицьку Церкву. Така думка підсилюється нинішнім баченням, що всі Східні Церкви мають таку саму гідність як і Римська. На заключення автор твердить, що нові богословські еклезіологічні думки, які народжуються на київській землі, є прямим наслідком херсонеського духу відкритості до християнського Сходу і Заходу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Історія виникнення та формування молебня в честь Христа Чоловіколюбця (чи пресвятого Серця Христового) в УГКЦ.
    (2019-11) Caбат, Петро
    У цій публікації вказано час зародження звичаю присвячувати місяць червень почитанню Ісуса Христа та пояснено, звідки він був запозичений в УГКЦ . Представлена історія виникнення червневого молебня до Ісуса Христа Чоловіколюбця. Подані структури із чотирьох редакцій цього молебня, що вживалися в УГКЦ, та коротко окреслено, чим вони різняться між собою. Висвітлено вчення про Ісуса Христа (Христологія), яке представляє одна із редакцій (та структур) даного молебня, що його містить молитовник «Прийдіте поклонімося», котрий був виданий за благословенням Блаженнішого Патріярха Мирослава Івана Любачівського. Звернено увагу на те, що цей молебень є приватним церковним богослужіння і до його служіння протягом червня чи в інші дні церковного року священнослужителів не зобов’язує сьогоднішній церковний устав УГКЦ, Катехизм УГКЦ та Партикулярне право УГКЦ.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мирянська греко-католицька стратегія ХХІ ст. у світлі Гаванської декларації
    (2016) Димид, Михайло; Dymyd, Mychajlo
    У цій статті розглянуто ряд питань, які постали після Гаванської зустрічі між Папою Франциском та Патріархом Кірілом. Ця зустріч не одному спостерігачеві пригадала останній Вселенський Ферраро-Флорентійський Собор. Особливу увагу в статті приділено ролі УГКЦ в житті Вселенської Церкви. Так як греко-католики є одночасно православними і католиками, то вони повині ділитися цим скарбом зі всією Церквою. Нова ситуація в Україні та світі вимагає від кожного мирянина УГКЦ бути готовим приймати виклики сучасності й при цьому старатися якнайшвидше перейти зі сфери теоретичної на практичну любов до ближнього.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деякі джерела права Української Греко-Католицької Церкви про священнослужителя
    (Михайло Димид, 2017) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    У цій публікації представлено вибірку з Джерел права Української Греко-Католицької Церкви, яка є частиною більшої збірки. Матеріали стосуються теми священнослужителя та представлені мовою оригіналу. Зі слів знавця церковного права отця Андріїшина, цю збірку готував єпископ Єронім Химій (1919-1992). В наступних числах «Метрону» плануємо публікацію інших джерел.
  • Thumbnail Image
    Item
    Situation confessionnelle en Ukraine à la veille de la visite du Pape Jean-Paul II
    (2001) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    Стаття про конфесійну карту України напередодні приїзду Папи Римського. Автор пише, що з часу проголошення т. зв. перебудови в СРСР відновили свою діяльність багато релігійних організацій. В зв`язку з цим появилися «міжконфесійні» конфлікти. Далі описує відродження і стан РКЦ і УГКЦ. Пише про «Концепцію екуменічної позиції УГКЦ», поділ у православ'ї і хто ж такі ці «розкольники» (УАПЦ і УПЦ КП). В статті також йдеться про важкий діалог між УПЦ (МП) і УГКЦ. В кінці пише про ставлення до папського візиту очільників різних релігійних деномінацій і про наслідки візиту Папи в Україну.
  • Thumbnail Image
    Item
    Шлях до завершення структури Української Греко-Католицької Церкви
    (1992) Димид, Михайло
    В цій статті автор розглядає суть помісної Церкви і влади Патріярха з різних сторін. Зокрема питання обряду, території, розподілу території, назви Церкви. Також описує значення Патріярхії, Синоду Єпископів, Патріяршої Курії, Патріяршого Собору, Епархії і звертає увагу на відносини Синоду Єпископів Української Греко-католицької Церкви з Римською Курією.
  • Thumbnail Image
    Item
    Релігійна ситуація в Україні. Конфесійна картина вже не відповідає виробленим «штампам»
    (2001-05-26) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    Короткий огляд конфесійної ситуації в Україні на 2001 рік. Автор пише, що з часу проголошення т. зв. перебудови відновили свою діяльність багато релігійних організацій. В зв`язку з цим появилися «міжконфесійні» конфлікти. Далі описує відродження і стан Римо-Католицької Церкви і Української Греко-Католицької Церкви (УГКЦ). Також іде мова про «Концепцію екуменічної позиції УГКЦ», поділ у Православ'ї і про тих, яких називають «розкольниками». В статті також йдеться про важкий діалог між Українською Православною Церквою (Московського Патріархату) і УГКЦ. В кінці подається ставлення очільників різних релігійних деномінацій про візит Папи в Україну.
  • Thumbnail Image
    Item
    Документи єпархіальних соборів Української Греко-Католицької Церкви (2001-2002), Т. 2.
    (2004) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    Перед Третьою Сесією Патріаршого Собору УГКЦ (2002) проводилися собори по єпархіях як в Україні так і на поселеннях. В другому томі документів упорядник представляє звіт єпархіальних соборів УГКЦ з Тернопільсько-Зборівської, Самбірсько-Дрогобицької, Стрийської та Сокальської єпархій в Україні а також єпархій Торонта і Нью-Вестмінстера (Канада), Філадельфійської архиєпархії і єпархій Чикаго, Парми (США), Перемисько-Варшавської архиєпархії і Вроцлавсько-Гданської єпархій (Польща) і апостольського екзархату у Франції, Швейцарії і Бенілюксі. Окрім цього є Слово до учасників Собору Стрийської єпархії упорядника даної праці.
  • Thumbnail Image
    Item
    Документи єпархіальних соборів Української Греко-Католицької Церкви (2001-2002)
    (2003) Dymyd, Mychajlo; Димид, Михайло
    Перед Третьою Сесією Патріаршого Собору УГКЦ (2002) проводилися собори по єпархіях як в Україні так і на поселеннях. В даній праці упорядник представляє звіт єпархіальних соборів УГКЦ в Австралії, Аргентині, Бразилії, єпархій Едмонтона і Вінніпега (Канада) а також Бучацької, Івано-Франківської, Коломийсько-Чернівецької єпархій та Львівської архиєпархії в Україні. Окрім цього на початку праці є вступне слово патріарха Любомира і звернення Синоду Єпископів УГКЦ. В праці також є матеріали самого упорядника: звіт про попередні сесії Патріаршого Собору та внесок Єпархіальних Соборів і Вступне слово (Богословський вступ) патріяршого відпоручника на соборі єпархії святих Петра і Павла (Австралія, Нова Зеландія та Океанія).