Faculty of Philosophy and Theology | Філософсько-богословський факультет
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/31
Browse
30 results
Search Results
Item Про природу релігійного досвіду і пізнання: феноменологічне дослідження(2012) Dobko, Taras; Добко, ТарасУ статті здійснено феноменологічний аналіз релігійного досвіду у його огнітивному вимірі. Висвітлено способи даності релігійної предметності людській свідомості. Розглянуто особливості об’явлення, як характерного способу Богопізнання і даності релігійних об’єктів. Проведено розрізнення між природним і позитивним релігійним об’явленням. Розкрито основні відмінності між релігійним і метафізичним способами пізнавального відношення до сфери релігійних об’єктів.Item Щастя і відношення людської особи до добра(2014) Dobko, Taras; Добко, ТарасЗапропоновано феноменологічне дослідження участі людської особи в добрі, зокрема показано, як її «перебування в добрі» проявляється через досвідчення нею щастя. Стверджується, що переживання щастя пов’язане з особливим феноменологічним змістом даності добра людині та характерними ознаками «вдосконаленої» ціннісної відповіді особи на добро. Досвід щастя ґрунтується на повноті самовіддання благу, неподільності ставлення людини до добра, особистісному характері її самовіддання, а також на досвіді «спорідненості» між благом і людською особою. Досвід щастя засвідчує перемогу добра та його унікальну роль у житті людини.Item Університет, академічна культура і забезпечення якості(2014) Dobko, Taras; Добко, ТарасItem Університет і богословська освіта в Україні: автономія знання та інтелектуальна потреба теології(2013) Dobko, Taras; Добко, ТарасЗдійснено аналіз актуального стану і перспективи перебування богослов’я в середовищі сучасного університету в Україні. Стверджено, що, попри об’єктивні і суб’єктивні труднощі для повноцінної присутності богослов’я і богословів у вищій школі, викликані пострадянською, постколоніальною і постмодерною спадщиною українського університету, існує запит розуму на богослов’я і розширення ідеї раціональності. Наведено аргументи на користь продуктивної взаємодії Церкви і богослов’я в університетських стінах, яка не скасовує питомої автономії академічної спільноти і не позбавляє Церкву впливу на ідентичність мислення богословів. В Католицькій Церкві ця взаємодія виражається формулою «nihil obstat» і по аналогії нагадує конструктивний дуалізм між сакральним і політичним авторитетом.Item Універсальність та ідентичність: горизонти людського існування(2005) Dobko, Taras; Добко, ТарасItem Cв. Тома Аквінський про остаточну мету людського життя в «Сумі теології», І-ІІ(2011) Dobko, Taras; Добко, ТарасВ статті розглянуто погляди середньовічного філософа і богослова Томи Аквінського на остаточну мету людського існування та її значення щодо участі людини в суспільно-політичному житті. Автор висвітлює розуміння евдаймонії як інклюзивної мети людського існування, яка охоплює всі види благ, до яких людські природні прагнення скеровані заради них самих. Поряд з розрізненням недосконалого і досконалого щастя, подається критичний розгляд поглядів Томи на локалізацію правдивого щастя у діяльності теоретичного розуму та пізнавального споглядання Божественної Сутності.Item Secular Education and a Civic Challenge(2014) Dobko, Taras; Добко, ТарасItem Проблеми і перспективи рецепції богослов’я і богослова в академічному середовищі сучасного українського університету(2006) Dobko, Taras; Добко, ТарасItem Людина постмодерну перед питанням Бога : передмова(2004) Dobko, Taras; Добко, ТарасItem Феноменологія смирення(2013) Dobko, Taras; Добко, ТарасЗапропоновано феноменологічне дослідження природи і цінності смирення. На тлі його порівняння з гординею як його протилежністю, виокремлення різних видів гордині, представлено оригінальний етос смирення, який увиразнює його дух слу- жіння і сприйняття дійсності як дару людської і божественної любові. Обґрунто- вано християнські витоки смирення, яке закорінене у відтворенні людиною божес- твенної кенотичної динаміки, коли Бог умалює себе у Христі і "сходить" до людей для того, щоб їм послужити.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »