Faculty of Philosophy and Theology | Філософсько-богословський факультет
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/31
Browse
118 results
Search Results
Item Помісність і патріярхат: кілька споминів про патріярха Йосифа(2017-02-16) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ статті автор ділиться своїми спогадами про студентські роки у Римі, стан справ початку 80-их, поляризацію поглядів ієрархії й мирян щодо питання патріархату. Далі розкриває позицію патріарха Йосифа Сліпого щодо майбутнього Української Католицької Церкви: її патріархальний устрій, власне законодавство, самобутність і помісність. Також бажану перспективу православно-католицького екуменічного поєднання і спільного свідчення християнської віри. Підсумовуючи говорить, що дороговказ патріарха Йосифа є матрицею для доброї орієнтації його наступників, Синодам і кожній мислячій людині.Item «Анатема» і людська спільнота. Культурно-політичний контекст(2019) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloСучасній людині відоме поняття гібридної війни, і вона розуміє, що такого роду дія напрямлена проти спільноти. Через спаплюження обличчя, владні центри знищують вірогідність окремого авторитету, що приводить до нестабільності визначеній спільноті, а згодом можливо і до захоплення влади. Автор пропонує розглянути феномен анатеми, як іншого роду культурно-суспільної зброї, для внесення дестабілізації в не до кінця стійкій спільноті. Як казус, він розглядає прокляття українському гетьману Іванові Мазепі, замовлене царем Петром І та виконане Російською Православною Церквою.Item The political face of faith(2018-07-04) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloУ статті представлене дослідження впливу релігії на політику. На думку автора, Церква Христова здатна позитивно впливати на суспільно-політичні процеси та забезпечувати здорові взаємостосунки всередині суспільства. Дослідження більше зосереджене на українському контексті та окреслює завдання, які стоять перед Церквою після Революції Гідності. Автор стверджує, що для сучасної людини важливо наслідувати Ісуса Христа, що на початку передбачає любов до Бога, потім – до себе, з чого з’явиться результат – любов до ближнього. Згідно з цим принципом Церква не ставить за основу політичну боротьбу, однак вона не залишатиметься осторонь там, де панує несправедливість.Item Роль християнського розуміння довіри, гідності та милосердя в час Революції Гідності 2013-2014(2017) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ статті автор спочатку робить глибокий екскурс в історію поширення християнства як явища загалом і як релігії на древніх землях Київської Русі зокрема. Описує феномен перемоги віри у Христа над сформованою і багатою античною культурою. Далі переходить до опису подій на Майдані і християнського розуміння довіри, гідності і милосердя. Пише, що події цих років в Україні мають глобальний вимір та значення. Однією з важливих змін у суспільстві стало переосмислення ролей Церкви та кожного християнина. Закінчує автор статтю потужним меседжем про те, що Майдан триває, тільки полем битви тепер є людські серця та щоденний побут.Item Богословське підґрунтя Київської революції гідності(2016) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloАвтор в доповіді представляє намагання людей жити в епоху революції, не маючи теології революції. Говорить, що створення такої теології повинно стати першочерговим завданням. Розкриває способи як сприймати християнинові свою історію в період стрімких соціальних змін? Намагається вималювати кілька основних положень і способів дії в екстремальних соціальних ситуаціях на основі Святого Письма і Традиції християнства.Item Полнота Православя подразумевает полноту евхаристического гостеприимства(2015) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ статті автор розкриває бачення повноти християнської спільноти. Говорить, що у Христовій Церкві існують різні групи християн, які відрізняються «ступенем церковності». Пише, що важливо зрозуміти, що закон любові до Бога і ближнього, а не окремі канонічні приписи мають насправді керувати спільнотою. Також наголошує що, немає повноти Православ’я в Церкві, в якій обмежена можливість приношення універсальної жертви і відповідно відсутня євхаристійна гостинність, а повнота Православ’я є присутньою лише там, де Подяка приноситься всією спільнотою.Item Fullness of Orthodoxy Implies Completeness of Eucharistic Hospitality(2014) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ статті автор розкриває бачення повноти християнської спільноти. Говорить, що у Христовій Церкві існують різні групи християн, які відрізняються «ступенем церковності». Пише, що важливо зрозуміти, що закон любові до Бога і ближнього, а не окремі канонічні приписи мають насправді керувати спільнотою. Також наголошує що, немає повноти Православ’я в Церкві, в якій обмежена можливість приношення універсальної жертви і відповідно відсутня євхаристійна гостинність, а повнота Православ’я є присутньою лише там, де Подяка приноситься всією спільнотою.Item Антимінс(2004) Димид, Михайло; Dymyd, Mychajlo; Стесенко, СергійЦя стаття з галузі канонічного права. В ній описано історію виникнення антимінсу, його походження, значення і роль у східній літургіці. Також автор детально описує історичний розвиток значення антимінсу на християнському Сході і зокрема на Русі. В кінці автор відсилає до рішень Синоду єпископів УГКЦ і Кодексу канонів для Східних Церков, які законодавчо підтверджують важливість антимінсу.Item Повнота Православ’я передбачає повноту євхаристійної гостинності(2014-09-24) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ статті автор розкриває бачення повноти християнської спільноти. Говорить, що у Христовій Церкві існують різні групи християн, які відрізняються «ступенем церковності». Пише, що важливо зрозуміти, що закон любові до Бога і ближнього, а не окремі канонічні приписи мають насправді керувати спільнотою. Також наголошує що, немає повноти Православ’я в Церкві, в якій обмежена можливість приношення універсальної жертви і відповідно відсутня євхаристійна гостинність, а повнота Православ’я є присутньою лише там, де Подяка приноситься всією спільнотою.Item Майбутні виклики, які стоять перед богослов’ям в Україні(2004-09-13) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ даній праці представлено погляд на окремі майбутні виклики богослов’я в Україні і перспективну динаміку розвитку цієї наукової дисципліни в Київській Церкві. Автор говорить, що цей розвиток відбуватиметься у всезростаючому екуменічному діалозі, і тому принесе Вселенській Церкві нові погляди на Боже діяння і на Церкву в цілому. Піднімає питання про просвітницьке завдання богослов’я: чи заговорять богослови зрозумілою для криптосовєтського суспільства мовою, чи богослов’я і надалі залишатиметься наукою для невеликого кола спеціалістів? Також автор висловлює сподівання, що майбутнє богослов’я в Україні – екуменічне і суспільне.