Faculty of Philosophy and Theology | Філософсько-богословський факультет
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/31
Browse
Item Il Concilio di Lviv - 1891(Димид Михайло, 1984) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоПредставлена тема на семінар з питань східних церковних джерел в Римі у Папському Східному Інституті (1984 р.). Дана праця складається з наступних пунктів: історичний погляд, скликання самого Собору і загальний огляд його рішень. Детально описуються підняті на Соборі теми: католицька віра, Таїнства, богослужіння. Зазначається, що у прийнятих канонах Собору помітна тенденція до латинізації.Item Il Concilio primo-secondo(1984-01-19) Dymyd, MychajloПредставлена тема на семінар з питань східних церковних джерел у Папському Східному Інституті (1984 р.) від студента Михайла Димида (1-й рік). Дана праця ілюструє дисциплінарні канони для монахів і монастирів. Зокрема автор говорить про те, що монастир має бути побудований за згодою єпископа, ченці монастиря нічого не повинні мати власного, щоб єпископ не будував монастир на шкоду своєї єпархії. В кінці представляє короткий зміст ще деяких інших канонів Собору.Item Сім книг і 1,752 канони(1984-02) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloАвтор говорить про новий Кодекс канонічного права, який діє від 27 листопада 1983 р. Пише, що Кодекс призначений для латинської Церкви, але готується Кодекс для східних Церков. Далі детально пояснює загальне значення кожної з книг. Каже, що Церква, яка входить у своє третє тисячоліття, знаходить в новому Кодексі багатство вартостей, не тільки юридичних, але й доктринальних, в дусі II Ватиканського Собору.Item Однакова гідність всіх хрещених(1984-02) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloСтаття про ІІ Ватиканський Собор, роль мирян у Церкві і новий Кодекс канонічного права. Автор пише, що Другий Ватиканський Собор був виявом і поштовхом для глибокої переміни поняття Церкви і самого її життя. Говорить, що його послання найбільше заторкнули і збудили мирян. На підставі Святого Письма, яке говорить про спільне священство вірних, отці собору в новий спосіб описали ідентичність і місію всіх християн — це однакова гідність всіх хрещених. Миряни переконані, що вони зможуть сповнити свою відповідальну місію в Церкві. Пише, що новий Кодекс канонічного права говорить тим самим «тоном», що документи II Ватиканського Собору.Item Новий православний єпископ на Перемишльській землі(1984-03) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ першій частині статті говориться, що в місті Сянік відбувся торжественний вхід Владики Адама на єпископський престіл відновленої православної Перемишльської єпархії. Відновлення відбулося після 300 років по приєднанню владики Перемишля до унії. Народ, який поручений єпископу Адаму, - це головно лемки. В другій частині статті автор говорить, що на торжество уведення нового єпископа прибули всі єпископи Автокефальної Православної Церкви в Польщі та державні представники Польської Народньої Республіки. Натомість українці-католики зараз не мають ані одного свого єпископа. ані своєї окремої церковної структури, не тільки на згаданих землях, але й у цілій Польщі. Греко-католики вже віддавна очікують від уряду ПНР та польської Римо-Католицької Церкви оформлення їх правового статусу.Item Щоб провідники Церков сміливо здійснювали єдність!(1984-05) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ основу статті поставлено інтерв’ю митрополита Мелітона, декана постійного єпископського Синоду екуменічного Константинопольського Патріархату, яке появилося 15 січня 1984 року у французькому католицькому щоденнику «Ла Круа». Йдеться про причини, які розділюють Церкви і унеможливлюють їхню єдність. Це зокрема догмат про універсальний примат і непомильність Папи, «питання уніятства», інша ментальність. Другу частину статті автор будує на консолідуючому вченні католицького богослова Карла Ранера. У розумінні цього богослова, ніяка помісна Церква не мала б засуджувати те, що інша уважає частиною свого віровизнання. Говорить, що провідники Церков мали б вже тепер «сміливо самі здійснювати єдність Церков».Item Українські католицькі єпископи – вибрані чи призначені?(1984-06) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloАвтор аналізує публікацію в «Інформаційній Службі для Східних Церков», що є періодичною публікацією Священної Конгрегації для Східних Церков. Там є чотири документи, з яких в перших двох говориться про призначення українських єпископів у Пармі і Саскатуні. Автор пише, що Папа Римський призначає, а не Український Синод. І що Український Синод не має своєї власної виборчої волі. Далі аналізує третю і четверту публікації, які говорять про окремий спосіб виборів у інших Патріарших Синодах в Католицькій Церкві. А зокрема вибори Патріяршого Халдейського Синоду і вибори в Сирійській Церкві, де ми знаходимо в них прикметник «патріярший», що не появляється у відношенні до Української Церкви. В кінці автор говорить, що вибори є одним з прав, які найбільше спричинилися до збереження особистості Східних Церков. Коли Синод приступає до виборів, він тим виявляє і зберігає власну гідність і власну волю! А в Українській Церкві це так не відбувається.Item Паліюм – знак підданства чи єдности?(1985) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоДана стаття представляє історичний екскурс паліюму. Автор ґрунтовно і детально описує його походження. Зазнається, що впродовж століть ця відзнака перейшла глибоку еволюцію свого первісного значення. Надаються історичні довідки присвоєння паліюму як державним мужам, так і церковним ієрархам. Наводяться дані про присвоєння паліюму митрополитам Київської Церкви.Item Дурайзамі-Симон Лурдузамі – новий префект Конгрегації для Східних Церков(1985) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloВ даній замітці представлено повідомлення про нового префекта в Конгрегації для Східних Церков. Ним обрано кардинала з Індії Дурайзамі-Симона Лурдузамі. Автор представляє детальну біографію номіната на префекта Конггрегації і сподівання українського народу на католицький, тобто універсальний підхід до Української Церкви.Item Роля молодих у Церкві(1985) Димид, МихайлоСтаття містить думки із Зібрання Молоді у Римі про роль молоді у Церкві. Висвітлено думки молоді з обох боків Атлантики. За приклад ставиться Роман Шептицький і Йосиф Сліпий. Наголошується, що молоді потрібно мати «творче фантазування» і «свідомість щось робити». Також мова йшла про обряди, церковнослов’янську мову, слабе зацікавлення Церкви до молоді.Item Edizioni e versioni dei Concili di Kobryn, Zamosc’ e L’viv.(1985) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоЛіцензіатська наукова праця захищена у Римі 1985 року в Папському Східному Інституті. Головною темою праці є видання та редакції Соборів Кобрина (1624 р.), Замосця (1720 р.) та Львова (1891 р.). Зокрема йдеться про історичний погляд на дані три Собори, а також їхні видання.Item «Ля Чівільта Каттоліка» про покійного патріярха Йосифа(1985) Димид, Михайло; Dymyd, MychajloПредставлено аналіз статті під заголовком «Кардинал Йосиф Сліпий - Пастир і Науковець. У першу річницю смерти». Ця стаття була надрукована в єзуїтському двотижневику «Ля Чівільта Каттоліка», який є поважним церковно-політичним виданням, і його читають теж італійські політичні круги. Автор статті єзуїт Джованні Капрілє.Item Не до миру прямує єп. А. Горняк у екзархаті УКЦеркви у Вел. Британії(1985) Димид, МихайлоПроводиться аналіз двох статей, опублікованих у в «Церковних вістях» у Лондоні. Мова йде про конфлікт у Великій Британії між єпископом Української Католицької Церкви Андрієм Горняком і рішенням Конгрегації для Східних Церков. Автор представляє позицію Церкви у світлі декрету «Про пастирський Уряд Єпископів у Церкві» Другого Ватиканського Собору і негативно висвітлює конфлікт, що стався.Item Східні католики в латинському Кодексі Канонічного Права(1985-12) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоДана стаття написана про Кодекс Канонічного Права з 1917 року. Кодекс відноситься в основному до Латинської Церкви, хоча є деякі норми які стосуються східних християн. В статті автор обмежується аналізом окремих норм, а зокрема таких як «обрядова Церква». Він детально описує, що означає ця норма, хто належить до Латинської Церкви, приналежність до обряду за хрещенням, а також описує різні нюанси, які можуть виникнути на практиці. Приводить науку ІІ Ватиканського Собору і заторкує вчення нового кодексу, який зокрема змінює термін «поганин» на «той, хто має отримати хрещення».Item The Ukrainian Catholic Church in the U.S.S.R.(1986) Димид, МихайлоВ статті йдеться про важке становище Української Католицької Церкви (УКЦ ) в Радянському Союзі. Автор пише про намагання Ініціативної групи з захисту прав вірних в Україні юридичного визнання УКЦ, що було немислиме в Радянському Союзі. Гельсінські угоди були лише словами на папері. Другу частину статті автор присвячує «Хронікам Католицької Церкви в Україні», які давали відомості до ЗМІ на Захід про стан справ УКЦ. «Хроніки» також писали про майже зліквідовану Білоруську Католицьку Церкву східного обряду, а також про православних, протестантів і інших. Через «Хроніки» українські християни також зверталися до інших народів і Церков по співпрацю та солідарність в їх боротьбі.Item Una Chiesa martire e missionaria(1986) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоЗгідно постанови радянського режиму Українська Католицька Церква східного обряду не мала б вже абсолютно існувати з 1946 року. Натомість вона не тільки виживає, але її життєздатність зростає. Це нещодавно було підтверджено виходом із катакомб «Ініціативної групи захисту прав віруючих і Церкви в Україні» і підпільними виданнями «Хроніка Католицької Церкви на Україні» та «Українські Католицькі Новини». В статті подається зміст та аналіз перших десять номерів «Хроніки», а також огляд життя церковної громади, яка стає завжди більш відважною після підписання СРСР «Гельсінських угод» і приходом до влади Михайла Горбачова.Item Східні католики в латинському Кодексі Канонічного Права (продовження)(1986-01) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоЦя стаття є продовженням попередньої статті від грудня 1985 року. Автор пише про перехід з латинської Церкви до однієї із східних Церков або навпаки. Цей перехід може відбуватися з дозволу Римського Престолу або якщо жінка хоче перейти до обряду чоловіка, «при заключенні чи під час шлюбу». В кінці дає норми відносно дітей тих, що міняють обряд.Item Східнє християнство в Індії(1986-01) Димид, МихайлоВ статті йдеться про життя Малабарської Церкви. Автор говорить, що цю Церкву заснував св. ап. Тома. Вказує на її географічне розташування, самобутність і спосіб управління. Пише, що європейські колоністи почали втручатися в життя малабарців і в їхній Церкві наступила смута. Пише про відвідання Малабарської Церкви патріархом Йосифом. На сьогоднішній день Церква має великий потенціал, але не має власної автономії.Item А це таки треба взяти до уваги(1986-04) Dymyd, Mychajlo; Димид, МихайлоАвтор аналізує статтю о. М. Соловія «Колегіяльність, соборність, синодальність і помісність у традиції східньої і західньої Церков», що була надрукована у місячнику «Світло» з січня 1986 року. Зокрема вияснює, що таке єдність і повнота Божої Церкви, що таке католицький і помісний, що таке східні собори і латинські конференції. Автор також представляє розуміння помісности Львівським Крилосом і еклезіологічне бачення Патріарха Мирослава-Івана Любачівського.Item Il Culto alla Madre di Dio in Ucraina(1986-04-06) Dymyd, MychajloГоловною ідеєю статті є культ Божої Матері в Україні. Говориться, що любов і шанування Діви Марії – це душа східного благочестя, що Божа Мати знаходиться на вершині цінностей українського народу. Це відбражається у мистецтві, музиці, архітектурі, вишивці. Вшановування Матері Божї починається з часів Володимира, розвинене Ярославом Мудрим. У жовтні 1985 року, українські єпископи на Синоді в Римі відновили акт посвячення всіх людей під опіку Богородиці.