Гуманітарний факультет

Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1300

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Філософські і теологічні пошуки призначення в житті (на прикладі фільму «Призначення», 2014 року)»
    (2024) Мороз, Тетяна
    Робота присвячена дослідженню концепту призначення. Перший розділ сконцентрований на аналізі концепту призначення з призми філософії. Опрацьовані праці Карла Густава Юнга, Ганса Ульріха Гумбрехта та інших теоретиків. Другий розділ розкриває концепт призначення з теологічної оптики, представленій у працях Антоніо Джирланди та Річарда Суінберна. Ісус Христос розглянутий як метафора втіленого покликання, а також наведені аргументи на користь раціональності позиції існування Божого задуму щодо світу й конкретної людини. У третьому розділі була здійснена спроба інтерпретації фільму «Призначення», 2014 року з порівняльним аналізом виведених із попередніх розділів метафор, пов’язаних із концептом призначення, з їхньою репрезентацією в кіно. Також зосереджувалась увага на рефлексії конфлікту Божого задуму й міри свободи волі людини. Це дослідження може бути використане як відправна точка глибших пошуків інтерпретації концепту покликання; довідка з основними метафорами, пов’язаними з ним, що стане помічною для аналізу творів мистецтва як текстів культури; і як джерело супутніх запитань, пов’язаних із концептом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Девід Лінч та Дені Вільньов: особливості кінематографічної репрезентації тексту (на прикладі фільму «Дюна»
    (2023) Данилюк, Наталія;
    У бакалаврській роботі розглядається те, як текстуальна основа оприявнюється за допомогою кінематографічного інструментарію і які культурологічні проблеми при цьому актуалізуються. Увагу зосереджено на аналізі особливостей режисури Девіда Лінча та Дені Вільньова щодо осмислення та візуалізації роману Френка Герберта «Дюна». У першому розділі описуються теорія кіно, репрезентація та візуалізація тексту. Другий розділ окреслює особливості стилів режисерів, місце «Дюни» у їхніх професійних кар’єрах та критика й аналіз адаптацій, а втім слугує містком між теоретичним та практичним блоками. В останньому розділі за допомогою вищезгаданих напрацювань застосовується компаративний аналіз щодо двох версій адаптації «Дюни» у 1984 та 2021 роках.
  • Thumbnail Image
    Item
    Адаптація теми зіткнення цивілізацій в українському кіні: на прикладі фільмів “Захар Беркут” (1971) та “Зринаючий яструб” (2019)
    (2023) Пігель, Вікторія
    У цій роботі досліджується адаптація теми зіткнення цивілізацій в українському кінематографі на прикладі двох фільмів: “Захар Беркут” (1971), “Зринаючий яструб” (2019). Робота включає розгляд теоретичних напрацювань фундаментальних дослідників у цій сфері, зокрема Едварда Саїда та Самуела Гантінгтона, напрацювань по темі соціальної пам’яті, а також огляд на розвиток українського кінематографу. За допомогою різностороннього підходу до дослідження теми, вдалось отримати теоретичну базу для відслідковування її адаптації в обраних кінострічках. На прикладі двох фільмів, які адаптують спільний сюжет однойменної повісті Івана Франка, вдалось простежити зміни в поглядах на зіткнення цивілізацій відповідно до набутого досвіду та культурного капіталу режисерів фільмів. Однією із особливостей даних прикладів є те, що рімейк 2019 року знятий спільно із американським режисером та із залученням американських акторів, що вказує на ще більш унікальний досвід адаптації теми. Це дослідження може бути підґрунтям для продовження відслідковування теми зіткнення цивілізацій в інших творах українського кінематографу, формуванні нових теорій для їх дослідження. Також ця робота може бути використана для початку знайомства із темою та свідченням нового досвіду розуміння кіно.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерпретація модерної української ідентичності у вітчизняних художньо-історичних кінофільмах 2014–2021 років
    (2022) Воловодівська, Марта
    Мета роботи – це дослідження модерної української національної ідентичності в кінематографі 2014–2021 років.