Καλοφωνια: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1502
Browse
8 results
Search Results
Item Берестейська унія та її роль у реформуванні церковного співу в Україні(2010) Шуміліна, ОльгаItem Дві рецензії на збірник «Музичне письмо християнського світу»(Український Католицький Університет, 2020) Сиротинська, Наталія; Шуміліна, ОльгаItem Вечірня Шеверовського у варшавському виданні(Український Католицький Університет, 2020) Шуміліна, ОльгаItem Воскресенський канон Миколи Дилецького: автентична версія музичного тексту(Український Католицький Університет, 2020) Шуміліна, Ольга; Shumilina, OlhaItem Постать Максима Березовського: відоме і невідоме(Український Католицький Університет, 2020) Шуміліна, ОльгаItem Іриней Фальковський(2012) Шуміліна, ОльгаItem Партесна творчість Івана Домарацького(2012) Шуміліна, ОльгаItem Перемиські партеси(2016) Шуміліна, ОльгаУкраїнське партесне багатоголосся є однією з форм давнього церковного співу. Воно виникло на межі ХVІ–ХVІІ століть на західноукраїнських землях, а згодом через мережу православних братств швидко поширилося по інших територіях, діставшись Києва. Пізніше, як репрезентант європейських культурно-мистецьких ініціатив, потрапило до Московської держави в контексті церковних реформ середини XVII століття. Цей спів успішно розвивася до середини ХVІІІ століття, і в другій половині цього століття плавно перейшов у стиль раннього класицизму. У музикознавстві склався погляд на розвиток партесного співу як на суцільний загально-історичний процес, що має певну динаміку еволюційних перетворень та усталений комплекс стильових ознак. Посеред широкого кола джерелознавчих, музично-історичних і теоретичних питань, пов’язаних з дослідженням української партесної спадщини, практично не висвітленим лишається питання партесної музики регіонального поширення в окремих осередках, місцевостях і ширших регіональних територіях.