Καλοφωνια: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1502
Browse
9 results
Search Results
Item Три томи наукового збірника Καλοφωνια: Бібліографічний огляд(2008) Качмар, МаріяItem Українські коляди звучать фінською мовою(2010) Качмар, МаріяItem Фіта у піснеспівах часів Царських Великої п’ятниці(Український Католицький Університет, 2020) Качмар, Марія; Kachmar, MariaItem [Рецензія](2012) Качмар, МаріяItem Церковна музика у нотній колекції(2012) Качмар, МаріяItem Матеріяли п’ятої міжнародної конференції з історії церковної музики у Фінляндії : [рецензія](2016) Качмар, МаріяВлітку 2013 року в фінському університеті в місті Йоенсуу вже вп’яте відбулася конференція з історії сакральної музики «Церковна музика та ікони: погляд у небеса» за участі Школи теології та філософського факультету цього університету. Про матеріяли конференції 2009 року вже йшлося в нашому збірнику1. Конференції відбуваються під патронатом Міжнародного товариства православної церковної музики (ISOCM), яке існує понад 10 років за підтримки університету Йоенсуу й об’єднує як дослідників і виконавців, так молодих композиторів.Item Стихира на Різдво Христове Днесь Христос во Вифлеємі (музично-аналітичні спостереження)(2016) Качмар, МаріяПразник Різдва Христового – одне з найвеличніших свят у календарному році. Слова з Євангелія Слава во вишніх Богу і на землі в людях благовоління (Лука 2, 14) є лейтмотивом гимнографічних текстів. Як відображається «небесне» і «земне» у музичному тексті? Як слова утворюють семантичний контекст і відображаються в музичній структурі піснеспіву, що розгортається за принципами поетичного, ораторського мистецтва? Поетика вербального тексту в гимнографії може проявлятися через семантику окремих слів, наприклад, рух мелодичної лінії вгору на словах «небеса», «восходити». Поетика може відображатися й у структуруванні музичного тексту та його взаємодії з богословським змістом.Item Особливості знаку-поспівки «паук» у кулизмяному та лінійному ірмологіонах кінця XVI cт. (на прикладі ірмосів)(2018) Качмар, МаріяСучасне прочитання давньої музичної нотації відбувається через її семіографічну систему, що передає мелодичні особливості тією мовою, яка була актуальна для певної епохи. Важливим феноменом є передавання звуку на письмі, який відтворювався усно: чи окремі кроки вгору-вниз, чи цілі поспівки, які були добре знані як мелодичні формули. Перед дослідником сакральної монодії продовжують виникати нові завдання у прочитанні її текстів, пошуку інтерпретацій, у цілісному осягненні як музичного явища. Тож важливим завданням є прочитання цієї спадщини на основі джерельних, палеографічних і текстологічних студій. Сьогодні, коли роз- роблені різні методи прочитання давніх нотацій, є можливість поглиблювати дослідницькі пошуки, залучаючи значно ширше коло джерел.