Καλοφωνια: Науковий збірник з історії церковної монодії та гимнографії
Permanent URI for this communityhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1502
Browse
7 results
Search Results
Item Паїсій Величковський(Український Католицький Університет, 2004) Цалай-Якименко, ОлександраItem Музична композиція Давидового псалму 149 Тараса Шевченка(Український Католицький Університет, 2004) Цалай-Якименко, Олександра; Михайлюк, ЯрославItem Музично-теоретична думка в давній Україні(Український Католицький Університет, 2020) Цалай-Якименко, ОлександраВ контексті “Граматики музикальної” Миколи Ділецького передруковуємо три розділи про українські музично-теоретичні посібники з книги Олександри Ца- лай-Якименко “Київська школа музики XVII cтоліття” — Ділецького, його по- передників і послідовників. Мета нашої публікації — продемонструвати тісний взяємозв’язок цих трактатів і їх тяглість. Дослідницька праця Олександри Сергі- ївни над українською музично-теоретичною думкою барокової доби розкриває її ви- няткове значення у потужному розвитку музичного мистецтва. Водночас її праці можуть служити зразками для молодих науковців і музикантів-виконавців, а та- кож студентської молоді. Тексти публікуємо з окремими скороченнями та уточненнями. Зокрема, від- новлюємо літеру ґ, яка в рукописах передавалась латинським g. Уточнено також переклади з латини. Комп’ютерний набір і коректуру здійснила пані Лідія Чир, якій висловлюємо глибоку вдячність і пошанування.Item Давній Львів і оновлення української музики(Український Католицький Університет, 2002) Цалай-Якименко, ОлександраItem Стилістичні наверствування в українському ірмолої(Український Католицький Університет, 2002) Цалай-Якименко, ОлександраItem Про себе, мою родину та вчителів(Український Католицький Університет, 2002) Цалай-Якименко, ОлександраItem Нотна абетка і передмова архим. Харківсько-Курязького монастиря Онуфрія з нотолінійного Ірмолоя(2016) Цалай-Якименко, Олександра; Ясіновський, ЮрійВ українських нотолінійних ірмологіонах іноді зустрічаються різні доповнення – передмови, післямови, нотні абетки. Передмови й післямови укладалися самим писарями-співцями, нотні ж абетки здебільшого вписувалися пізнішими користувачами – церковними співцями і дячками, вчителями церковного співу, а то й учнями. Вже опубліковано передмови двох Манявських ірмологіонів1 і першодруків2. У яких йдеться про сутність церковного співу, його витоки у старозавітніх часах, богословсько-естетичне розуміння. Подібними є також передмова і нотна абетка архимандрита Харківсько-Курязького Преображенського монастиря Онуфрія (1693–1696, 1705–1709), додані до Ірмологіона кінця XVII – початку XVIII ст. з майстерними прикрасами та мініятюрами сумського диякона Манасія.