Матеріали конференцій, семінарів і т. п.

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/193

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 15
  • Thumbnail Image
    Item
    Sprzyjanie zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami jako przejaw odpowiedzialności społecznej
    (2018) Kokoiachuk, Yuliia
    За часів Радянського Союзу в Україні активно діяли підприємства організацій людей з інвалідністю. Так, наприклад лише організацій людей з порушенням слуху було близько 40. Всі ці організації мали величезні замовлення від держави і фактично були монополістами. Згодом, з розвитком ринкових відносин та технологій такі організації перестали бути конкурентними і зараз багато з них не працюють. Згідно з даними Міністерства Соціальної політики, на підприємствах організацій людей з інвалідністю працює лише близько 6600 осіб, що є десятою частиною від загальної кількості працюючих осіб з інвалідністю. Водночас через військові дії у східній частині України, наша країна стикнулася з новими викликами. Більше 8 тисяч осіб були поранені в результаті бойових дій, значна частина з них має інвалідність. Сьогодні 7% усіх осіб, які перебувають на обліку в центрах зайнятості - це люди з інвалідністю. Водночас, лише 23% з них працевлаштовуються за направленням з центру зайнятості. Для покращення ситуації з працевлаштування осіб з інвалідністю та підвищення рівня соціальної захищеності на законодавчому рівні в Україні встановлені норми - квота у розмірі не менше 4% від загальної кількості працівників для робочих місць для людей з інвалідністю Таким чином підприємства різної форми власності спонукають, а подекуди примушують працевлаштовувати людей з інвалідністю. В іншому випадку їм потрібно сплачувати штрафи, які скеровують на реалізацію наступних двох пунктів: - допомога для підприємств громадських організацій людей з інвалідністю - забезпечення дотацій на створення місць праці для людей з інвалідністю. На жаль, часто працевлаштування є лише формальним і де-факто люди з інвалідністю залишаються вдома. Віднедавна деякі інтернет ресурси (комерційні проекти) для пошуку та пропозицій роботи створили можливість для працедавця вказати чи готовий він взяти на цю посаду людину з інвалідністю. Ще рано говорити про ефект, але за нашим аналізом лише 1% вакансій може бути доступною для людей з інвалідністю. Розуміючи цю проблему, представники недержавної сфери взяли на себе відповідальність допомогти працевлаштуватися особам з інвалідністю. Так проект “Кар'єра для нового життя” від Карітас України, які спочатку допомагали людям з числа внутрішньо переміщених осіб, зараз активно сприяють працевлаштуванню людей з інвалідністю. На їхньому сайті можна знайти не лише резюме та вакансії. Але й скористатися онлайн-консультацією від спеціальста HR та юриста, а також взяти участь у вебінарах для працевлаштування і створення власного бізнесу. Подібну сферу послуг пропонує і Центр зайнятості вільних людей, які також проводять ярмарки за участю відомих в Україні та світі організацій, які радо беруть на роботу людей з інвалідністю, адже інклюзивність та соціальна відповідальність вже є частиною їхньої корпоративної культури. Але, як я вже згадувала, чимало підприємців все ще мають багато страхів і стереотипів щодо працевлаштування осіб з інвалідністю. і часто ці страхи не дозволяють їм відкрити для себе таланти цих людей. У відповідь на цю проблему, Центр зайнятості вільних людей разом з партнерськими організаціями створили посібник, який дає відповіді на значну кількість питань працедавців і допомагає їм відважитися прийняти на роботу людину з інвалідністю. Ще одним із проявів соціальної відповідальності є соціальні підприємства. Соціальний бізнес чи соціальне підприємництво – це спроба приватного бізнесу взяти на себе відповідальність за суспільний розвиток*. На сьогодні в Україні немає офіційно закону про соціальне підприємство, тому немає зарегульованості. Одним із критеріїв, за яким підприємство вважаємо соціальним є працевлаштування осіб з вразливих груп, зокрема осіб з інвалідністю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інклюзивність в католицьких університетах
    (2019) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    Дослідження, в якому взяли участь 103 католицькі універси- тети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів світу, ана- лізує рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчан- ня. Проаналізовано доступність фінансової підтримки, наявність академіч- ного, соціокультурного супроводу та допомоги в повсякденному житті на кампусі, а також дотримання вимог архітектурної безбар’єрністі.
  • Item
    Що таке жестова мова і яке значення вона має в житті глухих
    (2019-02-26) Кобель, Ігор
    Інтерв'ю про роль і місце жестової мови в житті української спільноти глухих. Про історію заборон жестової мови в навчально-виховному процесі в Радянському Союзі та першому десятилітті незалежної України. Про спільні дії громадських організацій, освітян та Українського товариства глухих в боротьбі за відміну заборони та легалізацію української жестової мови. Про спільні табори "Українська жестова мова та культура глухих", які проводять УКУ та Українсько-канадський альянс для глухих та слабкочуючих
  • Thumbnail Image
    Item
    Політика інклюзивності в католицьких університетах світу
    (2019-03-30) Кобель, Ігор; Kobel, Ihor
    В статті висвітлено результати дослідження стосовно навчання студентів із інвалідністю в католицьких університетах. Це дослідження світового масштабу, в якому взяли участь 103 католицькі університети-члени Міжнародної Федерації католицьких університетів на різних континентах, проведене способом опитування різних груп в навчальних закладах-адміністраторів, працівників, викладачів та студентів з інвалідністю. Дослідження дало змогу оцінити рівень зусиль навчальних закладів щодо забезпечення можливостей для вступу студентів із інвалідністю та різних видів підтримки під час навчання. Аналізувалися фінансова підтримка (наскільки створено умови для максимально незалежного проживання у фінансовому відношенні), академічна (наскільки пристосування в навчальному процесі полегшують навчання та забезпечують доступ до необхідних джерел у доступному форматі, а також допомога викладачів та особистих тьюторів), соціокультурна (наскільки студентам із інвалідністю легко налагоджувати дружні стосунки та брати участь в житті на кампусі в позалекційний час), допомога в повсякденному житті (допомога волонтерів та/або спеціально нанятого допоміжного персоналу), архітектурна безбар’єрність. За результатми дослідження всі університети були згруповані за рівнем досягнутих успіхів у сфері забезпечення прав осіб із інвалідністю на навчання у вищій школі і втіленні концепції універсального дизайну. Вироблено рекомендації для університетів щодо інтенсифікації зусиль щодо забезпечення прав осіб із інвалідністю на здобуття вищої освіти
  • Thumbnail Image
    Item
    Передумови успішних реформ у соціальній сфері: італійський досвід деінституалізації
    (Український католицьий університет, 2019-04) Бойко, Ольга
    В тезах доповіді аналізується процес здійснення реформи деінституалізації в Італії та пропонуються рекомендації для українського контекту. Дане дослідження підтвердило важливість суспільно-культурних передумов для ефективного здійснення соціальних реформ, і зокрема реформи деінституалізації, а також виявило необхідність більш комплексної просвітницькій діяльності для забезпечення участі українського суспільства у реалізації стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Місце біологічних батьків у проекті опіки дитини прийомною сім’єю: досвід Італії
    (2017) Бойко, Ольга
    У статті, на основі аналізу функціонування прийомних сімей в Італії, представлено деякі інновативні концепції та методики соціально-педагогічного супроводу прийомних сімей. Зокрема, аналізується концепція возз’єднання дитини, позбавленої батьківського піклування, з її рідною сім’єю та методика «педагогіки зустрічей» як один із способів для досягнення цієї цілі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Як духовність та релігійність можуть впливати на психічне здоров'я нечуючих людей: огляд зарубіжної літератури
    (2017-04-26) Kobel, Ihor
    Останнім часом зростає використання поняття «духовність» як в оцінюванні, так і в стратегіях втручання та підтримки в консультативній роботі психологів та фахівців, які працюють з людбми, що мають особливі потреби. В даній статті аналізуються публікації в міжнародних наукових фахових журналах та опубліковані дисертації, що стосуються проблеми духовності та релігійності серед глухих та слабочуючих людей. Виокремлено кілька найважливіших тем включаючи такі категорії як: інвалідність/неповносправність, метод спілкування, динаміка родини, макро доступність та репрезентативність, тобто, ті фактори, які повинні постійно братися до уваги фахівцями, що безпосередньо займаються проблемами психічного здоров’я даної категорії населення, а також враховуватися у методиці досліджень стосовно духовності глухих та слабочуючих.
  • Thumbnail Image
    Item
    Disabled Students in Secondary and Higher Education
    (2016-12) Kobel, Ihor
    Автор досліджує нові можливості для навчання студентів із особливими потребами та інвалідністю розвинуті українським урядом та деякими університетами за останні роки. Розвиток громадянського суспільства, зростаюча орієнтація на європейські цінності та зростаючий міжнародний обмін спричинили ратифікацію Конвенції з прав людей із інвалідністю українським урядом в 2009 році. Хоча вдосконалення доступу до вищої школи для осіб із інвалідністю було проголошено пріоритетом, офіційні дані про кількість студентів у вищій школі показують, що категорія людей із особливими проблемами та/або інвалідністю дуже слабо представлена у цій сфері. Лише декілька державних університетів отримують фінансову підтримку для супроводу студентів із інвалідністю. Автор робить висновок, що лише Міжнародний відкритий університет Україна забезпечує повний не обхід супровід для студентів із особливими потребами у своїх філіалах по всій країні
  • Thumbnail Image
    Item
    Access to Higher Education in Ukraine for Students with Special Needs
    (2016-12) Kobel, Ihor
    В даній презентації стверджується, що діти із особливими потребами не можуть вповні скористатися новими можливостями в освіті, що їх може надати інклюзивна форма навчання, і продовжити свою післяшкільну освіту через брак єдиного розуміння інклюзивної форми навчання, узгодженої термінології та фінансового забезпечення галузі. Україна намагається дотримуватись європейських норм у створенні занодавчої бази стосовно рівних можливостей в освіті, проте механізм імплементації законів є малоефективним. Автор також пов’язує полегшення доступу до вищої освіти для осіб із інвалідністю із успіхами у запровадженні широкої інклюзії у середній школі.