Статті

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/196

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 65
  • Thumbnail Image
    Item
    Конструювання соціальних проблем через методи драми та гри
    (2017) Криницька, Ірина
    Стаття присвячена соціологічному вивченню соціальних проблем. Автором подано термін «соціальна проблема»; окреслено її стадії. В основі теоретичного підґрунтя статті – конструктивістські теорії інтерпретації соціальних проблем. Для дослідження особливостей їхнього конструювання запропоновано застосовувати методи гри і драматизації, які дозволяють здійснити діагностику соціальної оцінки проблеми через досвід особистості та визначити її інтерпретацію.
  • Thumbnail Image
    Item
    Планування і організація соціальної роботи з марґіналізованими групами
    (2019) Криницька, Ірина
    Розкрито потенційні можливості освіти дорослих як ресурсу соціальної роботи. На основі короткої історичної ретроспективи висвітлено досвід використання освіти дорослих як превентивного засобу вирішення соціальних проблем. Розкрито зміст соціальних функцій освіти дорослих (адаптаційна, інформаційна, розвивальна, компенсаторна). На їх основі охарактеризовано види й форми освіти дорослих (додаткова або розвиваюча, компенсаторна, адаптуюча, випереджаюча; постбазова, модернізуюча, оновлююча, відновлююча). Конкретизовано й охарактеризовано сфери реалізації соціальних функцій освіти дорослих, представлений дайджест окремих діючих в Україні на даний момент освітніх пропозицій для дорослого населення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Суспільно орієнтоване навчання під час підготовки фахівців соціальної роботи (на прикладі створення asset-карти)
    (2021) Кокоячук, Юлія; Криницька, Ірина
    У статті висвітлено особливості застосування підходу service-learning під час підготовки студентів спеціальності “Соціальна робота”, а саме створення asset-карти для учасників бойових дій. Здійснено аналіз поняття та визначено інтерпретацію терміну “service-learning” як суспільно орієнтованого навчання. У статті вказано зміст підходу суспільно орієнтованого навчання, що полягає в застосуванні таких складових, які поєднують академічні результати навчання та допомогу громаді. Описано модель суспільно орієнтованого навчання, що демонструє взаємозалежність складових академічної підготовки та різних видів залученості студентів (волонтерства, практики, служіння). Охарактеризовано користь суспільно орієнтованого навчання та визначено його переваги, а також окреслено основні принципи застосування підходу, серед яких: застосування професійних і наукових знань, створення умов для залучення усіх студентів до цієї діяльності, залучення громади, дослідження потреб групи/громади/спільноти, здійснення корисної діяльності для конкретної групи/громади, спільноти, тощо. Авторами проаналізовано метод картування ресурсів та визначено поняття asset-карти як ефективного способу візуалізації даних щодо наявних в громаді ресурсів. Новизною статті є опис реалізації проєкту суспільно орієнтованого навчання в рамках курсу “Основи соціально-правового захисту” та навчальної практики студентів спеціальності “Соціальна робота”. Проект спрямований на таку категорію населення як учасники бойових дій. Автори описали етапи, хід реалізації, особливості та проблематику, а також основні результати проєкту. Було визначено цінність проєкту з позиції суспільно орієнтованого навчання, а саме у контексті соціального впливу, освітнього впливу, участі громади.
  • Thumbnail Image
    Item
    A model of service-learning implementation: case of Ukrainian Catholic University
    (2021) Kleban, Yuliya; Kokoyachuk, Yuliya; Krynytska, Iryna; Kleban, Yuliya
  • Thumbnail Image
    Item
    Підвищення кваліфікації фахівців з соціальної роботи та соціальних менеджерів: досвід реалізації сертифікатної програми у ЗВО «Український католицький університет»
    (2022) Слозанська, Ганна; Стельмах, Світлана; Криницька, Ірина
    Анотація. У статті визначено потребу й актуальність програм підвищення кваліфікації фахівців із соціальної роботи, соціальних працівників, соціальних менеджерів з огляду на розвиток нової системи соціальної роботи та швидких соціальних трансформацій. У роботі представлено Сертифікатну програму «Соціальна робота: шлях до професійності», розроблену ЗВО «Український католицький університет». Висвітлено її структуру, схарактеризовано її зміст. Представлено алгоритм її реалізації у процесі підвищення кваліфікації соціальних працівників та керівників провайдерів соціальних послуг у територіальних громадах Рівненської, Волинської, Хмельницької та Чернівецької областей. Схаракетризовано процедуру відбору слухачів та організацію навчального процесу за програмою за тематичними напрямками модулів. Представлено результати оцінювання її ефективності. Доведено, що компетентнісний підхід, врахування професійних потреб потенційних слухачів з опорою на гібридний, гнучкий формат і персоналізацію навчання, застосування різноманітних форм і методів при поданні навчального матеріалу, нерозривний зв'язок теоретичних концептів із практикою, ще й підкріплення власним професійним досвідом спікерів дає хороший результат при підвищенні кваліфікації тих, хто вже в професії і бажає в ній вдосконалюватися
  • Thumbnail Image
    Item
    Vulnerable families in Ukraine as the main social service users: comparison of the pre-pandemic and pandemic period
    (2022) Slozanska, Anna; Stelmakh, Svitlana; Krynytska, Iryna; Slozanska, Anna
  • Thumbnail Image
    Item
    Профілактика складних життєвих обставин: концептуалізація поняття
    (Social Work and Education, 2022-04) Стельмах, Світлана
    Профілактика складних життєвих обставин є одним з важливих напрямів роботи фахівця із соціальної роботи. Підтвердження цьому знаходимо у новому Законі України «Про соціальні послуги», прийнятому у 2019 році. Документ визначає організаційні та правові засади надання соціальних послуг, які спрямовано не лише на подолання складних життєвих обставин, а й передусім на їх профілактику. Проте ані у нормативному документі, ані у науковій літературі не розкрито суті профілактики складних життєвих обставин. У статті здійснено аналіз ключових понять «складні життєві обставини» та «соціальна профілактика», що дозволило витлумачити дефініцію «профілактика складних життєвих обставин». Виявлено, що ефективність профілактики залежить не лише від зменшення факторів ризику, а від зміцнення захисних факторів, які найбільш тісно пов’язані з проблемою. Описано види профілактики складних життєвих обставин та визначено можливі заходи, що сприятимуть реалізації мети і завдань кожного виду. Вагому роль при первинній та вторинній профілактиці відіграє раннє виявлення, що дозволяє ідентифікувати проблеми на ранніх етапах та запобігти їх поширенню та поглибленню.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ukrainian and Polish Postgraduate Physiotherapy Educational Programs – A Comparative Analysis Based on the Examples of Poznan University of Medical Sciences and Lviv’s Ukrainian Catholic University
    (Issues of Rehabilitation, Orthopaedics, Neurophysiology and Sport Promotion, 2019-06-17) Svitlana, Stelmakh; Oleh, Bilyanskiy; Marcin, Cybulski; Bogusław, Stelcer; Przemysław, Lisiński
    During the last few years, Ukraine has started to create modern physiotherapy and rehabilitation system actively. The western part of Ukraine plays an essential role in this process. In August 2016, a reformed system of classification of professions was officially introduced in Ukraine. It defines the scope of competence of an ‘occupational therapist’, ‘physiotherapist’ and ‘physician of rehabilitation or physical medicine’ professions. The theoretical basis for the divergence of responsibilities and particular qualifications was authorized by the Minister of Health Care of Ukraine in The International Classification of Functioning, Disability and Health. The main aim of the study was to compare Ukrainian and Polish Postgraduate Physiotherapy Educational Programs at Poznan University of Medical Sciences (PUMS) and Ukrainian Catholic University (UCU) in the context of the opportunity to acquire the knowledge, skills and social competencies required by the modern concept of physiotherapy and rehabilitation. Additionally, some facts from the recent past of Ukrainian physiotherapy have been described. They are noticeable differences in the development of the discipline and organization of studies. Studies at PUMS are dominated by specialist subjects comparing with a higher number of introductory and general topics realized at UCU. The proportion of the number of hours devoted to the implementation of the program during the first and the second year of postgraduate studies is expressed by ratio 1980/2030 hours (PUMS) vs 1510/1810 (UCU). Significant disproportion also exists between the number of self-study hours for the first and second year (PUMS 480/615 hours vs UCU 1230/1520).
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціально-педагогічне консультування підлітків, постраждалих від сімейного насилля
    (2020) Криницька, Ірина; Krynytska, Iryna; Фуртак, Софія; Furtak, Sofiia
    Стаття присвячена розглядові особливостей соціально-педагогічного консультування підлітків, постраждалих від сімейного насилля. Визначено особливості явища, наслідки насилля над дитиною. Проаналізовано законодавство, яке регулює здійснення процесу консультування, зокрема Закон України «Про соціальні послуги», Державний стандарт надання соціальної послуги. Визначено види, складові та рівні соціально-педагогічного консультування: індивідуальний, сімейний, масовий. Окреслено найефективніші методи консультативної діяльності з підлітками.
  • Thumbnail Image
    Item
    Навчальна дисципліна «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» при підготовці фахівців соціальної сфери: актуальність та пропозиції до викладання
    (2017) Бойко, Ольга
    Аргументується актуальність вивчення навчальної дисципліни «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» при підготовці фахівців соціальної сфери, а також пропонується новий підхід до її викладання, розглядаються тематики лекційних, семінарських та практичних занять.