2023

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/3781

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Thumbnail Image
    Item
    Самопожертва як вид аскетизму в морально-аскетичному вченні Василія Великого
    (2023) Ситник, Оксана
    У роботі розкриту тему самопожертви, як виду аскетизму в морально-аскетичному вчені Василія Великого, як відповідь на Божу любов і благодать у втіленні основного завдання людини – наближення до Бога. З’ясовано богословське розуміння поняття гріха та його впливу на духовний стан особи за інтерпретацію святителя. Охарактеризовано суть аскези, її роль, місце та значенні в духовній боротьбі християнина. Також проаналізовано самопожертву в боротьбі з гріховними нахилами і пристрастями, що має три основні вияви: офірну братню любов, відречення від своєї волі та служіння ближнім.
  • Thumbnail Image
    Item
    Образ жінки в Книзі Сираха
    (2023) Свистун, Андрій
    Мета праці – проаналізувати книгу Сираха, дослідити місце жінки у суспільстві та її роль у подружньому та релігійному житті конкретного історичного періоду. За основу взято книгу як першоджерело – уривки про реальне становище жінки в тогочасному суспільстві. Метою даної роботи є також і спроба поглянути на становище жінки сьогодні, адже «питання жінок» актуальне і воно досліджується у світовому науковому середовищі та обговорюється у суспільстві. Заслуговує увагу той факт, що книга Сираха є створена в елліністичний період. З другого боку в цій книзі автор пов’язує Тору з персоніфікованою Мудрістю. Тому виглядає цікавим паралельно дослідити взаємодію між еллінізмом та юдаїзмом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Взаємодія родини та школи у вихованні дитини в педагогічній концепції митрополита Андрея Шептицького
    (2023) Солдатченко, Леся
    На основі вивчення декретних і пастирських послань Андрея Шептицького, у яких заторкнуто тему виховання, окреслено бачення митрополита особливостей організації родинного та шкільного виховання середовища, а також способів їх конструктивної взаємодії. Показано, як у концепції Андрея Шептицького реалізуються засади християнської педагогіки. Визначено, пріоритет у виховному процесі повинен належати батькам дитини як її природним вихователям, що саме батьки можуть і повинні визначати основні стратегії шкільного виховання. Узагальнено значення ідей митрополита Андрея для української педагогічної думки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Богословсько-катехитична спадщина отця доктора Івана Музички
    (2023) Процьків, Наталія
    Метою роботи є з’ясувати творчий внесок отця Івана Музички у розвиток катехитичного служіння УГКЦ.
  • Thumbnail Image
    Item
    Застосування катехитом когнітивних стратегій в організації навчально-виховного процесу
    (2023) Плєшанова, Марина
    У роботі здійснено теоретично-методологічний аналіз базису когнітивної психології та висвітлено основні когнітивні стратегії, які може використати катехит для організації навчального процесу. Представлено аналіз результатів емпіричного вивчення застосування когнітивних стратегій у діяльності катехита. Розроблено методичні вказівки для катехитів щодо застосування когнітивних стратегій у процесі катехизації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Катехизація дітей середнього шкільного віку: методологія та перспективи розвитку
    (2023) Ніколенко, Лариса
    Мета дослідження: вивчити і проаналізувати виклики та методи катехизації дітей середнього шкільного віку в складних сучасних умовах (на прикладі школярів м. Богуслава, Київської області) та окреслити способи подолання труднощів при катехизації та перспективи розвитку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вчення Церкви про духовну формацію катехита
    (2023) Лозинська, Марія
    роботі розкрито тему вчення Церкви про духовну формацію катехита та особисті лідерські якості крізь призму вчення Української Греко-Католицької Церкви. Період дослідження 2000-2021 роки. З’ясовано завдання та мету катехизації у житті церкви та її вплив на духовну формацію. Охарактеризовано завдання та обов’язки катехита, а також його особисті лідерські та професійні якості, які є необхідними для катехитичного служіння. Також проаналізовано відповідальних за духовну формацію катехита та основні середовища формації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування духовно-морального світогляду у творах Софії Русової
    (2023) Києнко, Ольга
    У роботі висвітлено теоретична та практична значущість духовно-морального виховання. На основі вивчення творчої спадщини Софії Русової розкрито погляди діячки на проблеми формування духовно-морального світогляду особистості. Охарактеризовано основні події, що вплинули на спрямованість діяльності вченої. Визначено здобутки Русової в громадській та педагогічній діяльності. Підкреслено значення реалізації принципу єдності усіх інституцій у вихованні духовності і моралі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль церков, влади та громадських організацій у подоланні алкозалежності молодого покоління
    (2023) Хомик, Ореслава
    У цій магістерській роботі проаналізовано алкозалежність молодого покоління як соціально-біологічну проблему у сучасному світі. Розкрито причини залежності та її вплив на молодих людей, наведено статистичні дані в Україні. Описано діяльність релігійних, громадських організацій та владних структур у подоланні алкозалежності молодого покоління. Розроблено методику ряду заходів з профілактики та подолання алкозалежності молодих людей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Драми Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику та перспективи їхнього використання в процесі нової Євангелізації
    (2023) Головченко, Марина
    Метою дипломної роботи є вивчити драми Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику та виявити перспективи їхнього використання в новій євангелізації. Дослідження виконано на основі драматичних творів «Одержима», «Руфін і Прісцілла», «На полі крові», «Йоганна, жінка Хусова». Питання ролі релігії у світогляді й творчості Лесі Українки досі лишається дискусійним, особливо зважаючи на викривлення істин радянським літературознавством, яке приписало письменниці атеїстичні погляди. Чотири розмови з «Апокрифу» письменниці Оксани Забужко з предстоятелем УГКЦ Святославом Шевчуком переконливо спростовують попереднє твердження. У першому розділі здійснено аналіз драм Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику «Одержима», «Руфін і Прісцілла», «На полі крові», «Йоганна, жінка Хусова». У другому розділі проаналізовано творчість видатної поетеси у чотирьох розмовах-діалогах, на матеріалі яких була написана дуже цікава оригінальна книга. У третьому розділі висвітлено роль драматичних творів та «Апокрифу, що дасть нам силу» у розумінні й поширенні нового вчення Церкви. У магістерській роботі представлені висновки щодо тісного зв’язку світогляду Лесі Українки, втіленого в її драматургічній спадщині, з розмовами Блаженнішого та Забужко і Новою Євангелізацією.