2023
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/3781
Browse
Search Results
Item Самопожертва як вид аскетизму в морально-аскетичному вченні Василія Великого(2023) Ситник, ОксанаУ роботі розкриту тему самопожертви, як виду аскетизму в морально-аскетичному вчені Василія Великого, як відповідь на Божу любов і благодать у втіленні основного завдання людини – наближення до Бога. З’ясовано богословське розуміння поняття гріха та його впливу на духовний стан особи за інтерпретацію святителя. Охарактеризовано суть аскези, її роль, місце та значенні в духовній боротьбі християнина. Також проаналізовано самопожертву в боротьбі з гріховними нахилами і пристрастями, що має три основні вияви: офірну братню любов, відречення від своєї волі та служіння ближнім.Item Образ жінки в Книзі Сираха(2023) Свистун, АндрійМета праці – проаналізувати книгу Сираха, дослідити місце жінки у суспільстві та її роль у подружньому та релігійному житті конкретного історичного періоду. За основу взято книгу як першоджерело – уривки про реальне становище жінки в тогочасному суспільстві. Метою даної роботи є також і спроба поглянути на становище жінки сьогодні, адже «питання жінок» актуальне і воно досліджується у світовому науковому середовищі та обговорюється у суспільстві. Заслуговує увагу той факт, що книга Сираха є створена в елліністичний період. З другого боку в цій книзі автор пов’язує Тору з персоніфікованою Мудрістю. Тому виглядає цікавим паралельно дослідити взаємодію між еллінізмом та юдаїзмом.Item Взаємодія родини та школи у вихованні дитини в педагогічній концепції митрополита Андрея Шептицького(2023) Солдатченко, ЛесяНа основі вивчення декретних і пастирських послань Андрея Шептицького, у яких заторкнуто тему виховання, окреслено бачення митрополита особливостей організації родинного та шкільного виховання середовища, а також способів їх конструктивної взаємодії. Показано, як у концепції Андрея Шептицького реалізуються засади християнської педагогіки. Визначено, пріоритет у виховному процесі повинен належати батькам дитини як її природним вихователям, що саме батьки можуть і повинні визначати основні стратегії шкільного виховання. Узагальнено значення ідей митрополита Андрея для української педагогічної думки.Item Богословсько-катехитична спадщина отця доктора Івана Музички(2023) Процьків, НаталіяМетою роботи є з’ясувати творчий внесок отця Івана Музички у розвиток катехитичного служіння УГКЦ.Item Застосування катехитом когнітивних стратегій в організації навчально-виховного процесу(2023) Плєшанова, МаринаУ роботі здійснено теоретично-методологічний аналіз базису когнітивної психології та висвітлено основні когнітивні стратегії, які може використати катехит для організації навчального процесу. Представлено аналіз результатів емпіричного вивчення застосування когнітивних стратегій у діяльності катехита. Розроблено методичні вказівки для катехитів щодо застосування когнітивних стратегій у процесі катехизації.Item Катехизація дітей середнього шкільного віку: методологія та перспективи розвитку(2023) Ніколенко, ЛарисаМета дослідження: вивчити і проаналізувати виклики та методи катехизації дітей середнього шкільного віку в складних сучасних умовах (на прикладі школярів м. Богуслава, Київської області) та окреслити способи подолання труднощів при катехизації та перспективи розвитку.Item Вчення Церкви про духовну формацію катехита(2023) Лозинська, Маріяроботі розкрито тему вчення Церкви про духовну формацію катехита та особисті лідерські якості крізь призму вчення Української Греко-Католицької Церкви. Період дослідження 2000-2021 роки. З’ясовано завдання та мету катехизації у житті церкви та її вплив на духовну формацію. Охарактеризовано завдання та обов’язки катехита, а також його особисті лідерські та професійні якості, які є необхідними для катехитичного служіння. Також проаналізовано відповідальних за духовну формацію катехита та основні середовища формації.Item Формування духовно-морального світогляду у творах Софії Русової(2023) Києнко, ОльгаУ роботі висвітлено теоретична та практична значущість духовно-морального виховання. На основі вивчення творчої спадщини Софії Русової розкрито погляди діячки на проблеми формування духовно-морального світогляду особистості. Охарактеризовано основні події, що вплинули на спрямованість діяльності вченої. Визначено здобутки Русової в громадській та педагогічній діяльності. Підкреслено значення реалізації принципу єдності усіх інституцій у вихованні духовності і моралі.Item Роль церков, влади та громадських організацій у подоланні алкозалежності молодого покоління(2023) Хомик, ОреславаУ цій магістерській роботі проаналізовано алкозалежність молодого покоління як соціально-біологічну проблему у сучасному світі. Розкрито причини залежності та її вплив на молодих людей, наведено статистичні дані в Україні. Описано діяльність релігійних, громадських організацій та владних структур у подоланні алкозалежності молодого покоління. Розроблено методику ряду заходів з профілактики та подолання алкозалежності молодих людей.Item Драми Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику та перспективи їхнього використання в процесі нової Євангелізації(2023) Головченко, МаринаМетою дипломної роботи є вивчити драми Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику та виявити перспективи їхнього використання в новій євангелізації. Дослідження виконано на основі драматичних творів «Одержима», «Руфін і Прісцілла», «На полі крові», «Йоганна, жінка Хусова». Питання ролі релігії у світогляді й творчості Лесі Українки досі лишається дискусійним, особливо зважаючи на викривлення істин радянським літературознавством, яке приписало письменниці атеїстичні погляди. Чотири розмови з «Апокрифу» письменниці Оксани Забужко з предстоятелем УГКЦ Святославом Шевчуком переконливо спростовують попереднє твердження. У першому розділі здійснено аналіз драм Лесі Українки на біблійну і ранньохристиянську тематику «Одержима», «Руфін і Прісцілла», «На полі крові», «Йоганна, жінка Хусова». У другому розділі проаналізовано творчість видатної поетеси у чотирьох розмовах-діалогах, на матеріалі яких була написана дуже цікава оригінальна книга. У третьому розділі висвітлено роль драматичних творів та «Апокрифу, що дасть нам силу» у розумінні й поширенні нового вчення Церкви. У магістерській роботі представлені висновки щодо тісного зв’язку світогляду Лесі Українки, втіленого в її драматургічній спадщині, з розмовами Блаженнішого та Забужко і Новою Євангелізацією.