2020 (вип. 3)
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/2497
Browse
Search Results
Item Чинники диференційованого підходу до дітей із гіперактивністю та дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі(2020) Fert, Olga; Ферт, ОльгаЗ’ясовано, що основними чинниками диференційованого підходу до дитини з гіпер активністю і дефіцитом уваги в інклюзивному освітньому процесі є своєчасне діагностування, ретельне вивчення індивідуальних особливостей дитини, забезпечення мультидисциплінарної взаємодії фахівців навчального закладу, тісна співпраця з родиною, акцент на корекції поведінки та соціалізації дитини, організація навчального середовища зa потребами дитини, врахування усіх супутніх розладів при складанні індивідуальної програми розвитку, гнучкість у зміні вимог до дитини, відповідна адаптація та модифікація навчальної програми, диференційований підхід до планування кожного уроку для максимального включення дитини з порушеннями розвитку в освітній процес.Item Авторитарні політичні переконання у структурі особистісної зрілості особистості(2020) Turetska, Khrystyna; Турецька, Христина; Bzhezinska, Solomiia; Бжезінська, СоломіяСтаттю присвячено дослідженню психологічної детермінації авторитарних політичних настанов особистості. Наведено результати емпіричного дослідження особливостей зв’язку між авторитарними політичними настановами й особистісною зрілістю. Встановлено обернений зв’язок авторитаризму правого спрямування із показниками особистісної зрілості. Виявлено, що політичною орієнтацією, пов’язаною з більшістю нормативних соціальних вимог до особистісної зрілості, є демократична орієнтація.Item Проблема булінгу: результати емпіричного дослідження(2020) Stelmakh, Svitlana; Стельмах, СвітланаПроблема булінгу була і залишається однією з найактуальніших тем для дослідників із різних галузей й однією з тем-табу для освітян. Та попри таку полярність поглядів, вона потребує об’єднаних зусиль науковців і практиків для виявлення масштабів проблеми, розуміння суті причин та ставлення до неї учасників освітнього процесу і розбудови системи превентивної роботи. Висвітлюються результати дослідження проблеми через анкетування учнів загальноосвітніх навчальних закладів Києва та Львова. Виявлено, що булінг є невід’ємною та звичною частиною сучасного шкільного життя. Незважаючи на негативне ставлення до кривдників, учні переважно замовчують випадки насильства. Система попередження, виявлення та реагування на випадки булінгу відсутня, що є причиною аналогічної реакції педагогічного колективу на прояви насильства серед дітей. При цьому школярі відчувають потребу підтримки дорослих, проведення просвітницьких заходів із протидії булінгу, опанування навичками протистояння й реагування на прояви насильства.Item Книга як артефакт культури(2020) Ryzhak, Liudmyla; Рижак, ЛюдмилаУ статті розглянуто книгу як культурний феномен і символ модерної доби. Розкрито соціалізуючу та ідентифікуючу роль книги, зокрема народних казок, у формуванні особистості дитини. Констатовано, що комп’ютеризація витісняє книгу, заміщаючи її комп’ютерними гіпертекстами та комп’ютерними іграми. Віртуальний простір комп’ютерних ігор експансує духовно-культурний світ дитини. Виявлено проблеми соціалізації та особистої ідентифікації дітей у зв’язку з розвитком комп’ютерної раціональності та Інтернет-мережевої віртуальності.Item Застосування позитивної психотерапії у роботі з клієнтами із психотичними розладами(2020) Nizdran-Fedorovych, Oleksandra; Ніздрань-Федорович, ОлександраВисвітлено особливості підходу позитивної психотерапії у роботі з клієнтами із психотичними розладами. Розглянуто рівні терапевтичного втручання у позитивній психотерапії. Водночас наголошено на важливості цілісного розуміння психотерапевтом глибини конфлікту. Розглянуто три основні техніки позитивної психотерапії: позитивну реінтерпретацію, транскультурний підхід та метафору. Описано особливості застосування STEB-аналізу як когнітивно-поведінкової техніки у підході позитивної психотерапії.Item Психологічні особливості переживання образи та прощення у осіб з різними ранніми дезадаптивними схемами(2020) Mykolaychuk, Maryana; Миколайчук, Мар'яна; Chepiolkina, Oleksandra; Чепьолкіна, ОлександраПодано визначення поняття образи та прощення як емоційних переживань зі сфери порушення соціального зв’язку. Прощення розглядається як моральний акт, який покращує емоційний і фізичний стан, допомагає духовно зростати та налагоджувати соціальні контакти У результаті емпіричного дослідження виявлено зв’язок між вираженістю ранніх дезадаптивних схем і типом реакції на образу. Виділено шість типів реакції на образу та проведено кореляційний аналіз із вираженістю дезадаптивних схем. Вказано, що схильність до переживання образи корелює з агресивністю особистості. Виявлено, що вищий показник схильності до прощення пов’язаний із нижчими показниками депресивності, шизоїдності, параноїдності, істероїдності, гіпоманії, психастенії.Item Самооцінка учнів музичних шкіл(2020) Лукасевич-Велеба, Йоанна; Lukasevich-Veleba, Joanna; Сальвінська, Агата; Salvinska, AgathaПроаналізовано самооцінку учнів музичної школи через батьків, учителів, а також самих учнів. Проведені серед учнів загальноосвітньої музичної школи ім. Станіслава Монюшки в м. Лодзь, а також учителів та їхніх батьків дослідження показали, що безліч чинників ефективно впливають на розвиток музичних здібностей дітей і сприяють подальшим заняттям музикою. Не останню роль у цьому питанні відіграє і самооцінка. Як свідчили результати досліджень і відповіді респондентів загалом, рівень самооцінки учнів визначається як високий, але в окремих випадках може бути нестабільним і залежати від обставин. Самі учні добре знають власні сильні та слабкі сторони. Оскільки питання самооцінки є істотним елементом у побудові музичної кар’єри, то отримані результати проведеного дослідження матимуть важливе значення для виховної діяльності батьків і вчителів музично обдарованих учнів.