Статті
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/16
Browse
4 results
Search Results
Item Осмислення досвіду Української революції у творах Дмитра Донцова(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2016-11) Зайцев, ОлександрItem Соціальна міфологія Дмитра Донцова(2013) Зайцев, ОлександрВажливу роль у «чинному націоналізмі» Дмитра Донцова відігравали ірраціональні, символічно-міфічні аспекти. Особливе значення мала вимога «ілюзіонізму», під яким Донцов у дусі Жоржа Сореля розумів цілеспрямоване творення суспільних міфів, бо лише міфи, «ілюзії», а не логічні побудови й раціонально обґрунтовані утопії здатні змобілізувати маси на революційний чин. Відповідно до цієї настанови Донцов сам виступає як міфотворець. Серед стрижневих міфів, що пронизували його творчість після Першої світової війни, найважливішими були міфи національного відродження, цивілізаційної місії України, «лицарів та плебеїв» і «останнього бою». Міфотворчість Донцова стає зрозумілішою, якщо мати на увазі, що творець чинного націоналізму від самого початку вбачав у ньому нову «релігію» з власними міфами, віруваннями, політичною «теологією» та етикою. Чинний націоналізм був новітньою міфологією не меншою мірою, ніж суспільно-політичною доктриною, тому для його адекватного розуміння не можна обійтися без застосування теорій соціальних міфів і політичних релігій.Item Доктрина Дмитра Донцова та її вплив на націоналістичний рух 1920-1940-х років(2013) Зайцев, ОлександрУ статті розглянуто доктрину «чинного націоналізму» Дмитра Донцова та її вплив на український націоналістичний рух. Всупереч думці про внутрішню суперечливість і непослідовність ідеології Донцова, автор доводить, що в підставових тезах «чинний націоналізм» між 1923 і 1939 рр. (а в багатьох аспектах і до 1944 р.) становив досить цілісну систему, яка еволюціонувала в деталях, але залишалася незмінною в своїй основі. Концепт інтегрального націоналізму добре описує ідеологічний зміст вчення Донцова. Його ідеологія може слугувати парадигматичним зразком інтегрального націоналізму навіть більшою мірою, ніж доктрина французького рояліста Шарля Морраса, який впровадив цей термін.Item Ukrainian Integral Nationalism and the Greek-Catholic Church in the 1920-30s(Georg Olms Verlag, 2015) Zaitsev, OleksandrТеорію політичної релігії Еміліо Джентіле та концепцію "палінгенетичного ультранаціоналізму" Роджера Ґриффіна використано у статті для дослідження українського інтегрального націоналізму та його стосунків із Греко-Католицькою Церквою. Подібно до інших інтегрально-націоналістичних рухів у Європі українські націоналісти вдавалися до сакралізації політики, виявляючи тенденцію до творення політичної релігії. Їхній підхід до Церкви був інструментальним: вони цінували її як одну з важливих підвалин нації та прагнули симбіозу з традиційною релігією з кінцевою метою інкорпорувати її в "нову Віру українства - Український Націоналізм". Проте український інтегральний націоналізм так і не став повноцінною політичною релігією.