Статті
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/16
Browse
5 results
Search Results
Item Між мистецтвом і політикою: початки російської опери в Києві(2017-06-05) Sereda, Ostap; Середа, ОстапItem On the Frontiers of the Former Polish-Lithuanian Commonwealth: Polish Theater in Russian-Ruled Kyiv before 1863(Wallstein Verlag, 2017) Sereda, OstapItem Іван Франко про український народовецький рух у Галичині 60-х років ХІХ століття(2016) Sereda, Ostap; Середа, ОстапІван Франко був і опонентом, і дослідником народовецького рухзу в Галичині.Item "As a Father among Little Children”: The Emerging Cult of Taras Shevchenko as a Factor of the Ukrainian Nation building in Austrian Eastern Galicia in the 1860s(2014) Sereda, Ostap; Середа, Остап ВолодимировичУ статті розглядаються динаміка й головні інституційні форми появи культу Тараса Шевченка у підавстрійській Східній Галичині та його впливу на формування української національної ідентичності в краї. Якщо перед 60-и рр. ХІХ ст. окремі твори Т.Шевченка поширювалися у періодичних виданнях та рукописних копіях серед вузького кола галицько-руських діячів, десятиліття після 1861 р. було позначене ростом громадського зацікавлення до поезії й особи Т.Шевченка. Ознайомлення з його текстами (як через читання, так і через прослуховування публічних і напівпублічних декламацій) формувало публіку українських національних діячів. Наприкінці 1860-х років культ Т.Шевченка інституціоналізовано через усталені коммеморативні практики та шкільну освіту.Item Перші публічні декламації поезій Тараса Шевченка та шевченківські “вечерниці” у Галичині(2013) Sereda, Ostap; Середа, Остап ВолодимировичРозглянуто розповсюдження і публікації творів Т. Шевченка як основний чинник формування й утвердження української національної ідентичності в Галичині у 1860-х роках. Зазначено, що починаючи з 1862 р., публічні декламації Шевченкових поезій сприяли не тільки їх поширенню, а й формуванню української публіки в міському просторі Галичини. Вказано, що у другій половині 1860-х років щорічні світські музично-літературні шевченківські вечори (“вечерниці”) стали головним способом вшанування пам’яті поета.