2017 (вип. 2)
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/1843
Browse
Search Results
Item Підготовка педагогічних працівників(2017) Ферт, ОльгаПідготовка педагогічних працівників для праці з дітьми з поведінковими розладами, серед яких найпоширенішим є гіперактивний розлад з дефіцитом уваги (ГРДУ), стає дедалі актуальнішою проблемою. У статті висвітлюється сутність розладу, статистика його поширення та симптоматика, а також особливості організації навчального процесу при наявності дітей з ГРДУ у молодшому та старшому шкільному віці. Наголошується на важливості підготовки та перепідготовки педагогічних працівників у вищій школі та в системі післядипломної освіти для забезпечення комплексної підтримки дітей з поведінковими розладами у контексті сучасних тенденцій інклюзивного навчання, а також міжвідомчої співпраці та підтримки родини дитини з особливими потребам.Item Просвітницька робота(2017) Розвадовська, ТетянаРозкриваються поняття просвітницької роботи соціального педагога. Автор аналізує такі основні поняття, як «соціально-педагогічна робота», «соціально-педагогічна діяльність», «просвітництво», «просвітницька робота» в суміжних із соціальною педагогікою науках. На основі даного аналізу визначено таке поняття, як «просвітницька робота соціального педагога»; окреслено її мету, основні напрями, форми та методи.Item Активізація сеньйорів(2017) Рокіцький, АнджейУ статті зроблено спробу замислитися над проблемою, яку породжує факт старіння суспільства: чи осінь життя означає пасивність, чи цей етап можна прожити активно? Публікація окреслює способи активізації сеньйорів, показуючи широкий спектр благодатного впливу цього процесу. Автор представляє інноваційні пропозиції для сеньйорів та модерні форми діяльності університетів третього віку в Польщі.Item Соціально-педагогічні аспекти(2017) Ґіза, Тереса; Палька, КатажинаАвторки виходять із того, що наукова сфера соціальної педагогіки охоплює сукупність середовищних чинників, від яких залежить задоволення потреби людей у розвитку на різних етапах їхнього життя та в різних життєвих ситуаціях. А практичне завдання соціальної педагогіки – допомагати людям давати собі раду в середовищі, долати культурні бар’єри, щоб уможливити повну реалізацію свого потенціалу. Припускається ідея, згідно з якою чим меншими є соціальні засоби, тим більшу роль відіграють мотивація і прагнення людини. У період дозрівання особливо важливими є освітні прагнення, оскільки вони визначають шанси на успіх у наступних фазах життя. Приділено увагу дослідженням зв’язку між суспільними умовами і рівнем освітніх прагнень, а також теоріям, що пояснюють ці закономірності. Сформульовано пропозиції щодо праці в соціально дефаворизованих середовищах.Item Підготовка вчителя до роботи з дітьми(2017) Бочарова, ОленаВказано проблеми, пов’язані з упровадженням інклюзивного навчання в загальноосвітній школі, наголошено на важливості вивчення позитивного європейського досвіду для вирішення цієї проблеми в українській школі. Розкрито дефініцію таких термінів, як: «інклюзія», «інклюзивне навчання», «спеціальні освітні потреби». Висвітлено особливості підготовки майбутніх вчителів до роботи з учнями з освітніми потребами на прикладі європейських країн, методи та форми цієї підготовки. Акцентується увага на важливості відповідно організованої педагогічної практики.Item Навчальна дисципліна «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» при підготовці фахівців соціальної сфери: актуальність та пропозиції до викладання(2017) Бойко, ОльгаАргументується актуальність вивчення навчальної дисципліни «Інноваційні моделі надання соціальних послуг» при підготовці фахівців соціальної сфери, а також пропонується новий підхід до її викладання, розглядаються тематики лекційних, семінарських та практичних занять.Item Особливості підготовки фахівців(2017) Цюпа, ЛуїзаУ статті запропоновано доповнити перелік професійних рис соціального педагога / працівника якостями духовно-морального спектру. Покликаючись на праці К. Ушинського, Г. Ващенка, С. Русової, митр. А. Шептицького, авторка приходить до висновку, що навчальні програми для працівників соціальної сфери повинні прищеплювати і християнські цінності.Item Формування базових моральних цінностей(2017) Єрьоміна, ЛіліяУ статті розглядаються соціально-педагогічні аспекти формування базових моральних цінностей у вихованців інтернатного закладу. Подано стислу характеристику базових цінностей особистості та основні соціально-педагогічні умови для їх формування в інтернатному закладі.Item Родиноцентричний підхід(2017) Трубавіна, ІринаРозкрито суть родиноцентиричного підходу в соціальних службах для сім’ї, дітей та молоді. Показано можливості підходу в розвитку сімей. Висвітлено поширення і розвиток ідей родиноцентричного підходу в інших установах, проектах та програмах в Україні. Проведено порівняльний аналіз принципу фамілієцентризму та родиноцентричного підходу, показано їх спільні та відмінні риси.Item Соціально-психологічна адаптація підлітків(2017) Татьянчиков, АндрійРозглядається процес соціально-психологічної адаптації підлітків до навчання в основній школі. Аналізуються теоретичні підходи щодо соціально-психологічної адаптації особистості. Визначаються найбільш інформативні показники соціально-психологічної адаптації підлітків. Подані узагальнені результати емпіричного дослідження динаміки показників соціально-психологічної адаптації школярів при переході від початкової до основної школи.