Статті
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/957
Browse
5 results
Search Results
Item Символ як "текстова стратегія": поезія Якова Савченка в контексті естетичних пошуків "Музаґету"(2008) Рибчинська, ЗорянаУ статті проаналізовано вплив символістської естетики на українську поезію 10-х років XX ст., а також формування та особливості поетичного середовища часопису «Музаґет». Семантико-структурні та контекстуальні особливості поетичного символу авторка розглядає на прикладі творчості Якова Савченка.Item Література і / як пам’ять: погляд на місця пам’яті в сучасному українському історичному романі(2019) Рутар, ХристинаРозглянуто концептуальне наповнення поняття «місце пам‘яті» й простежено його еволюцію та взаємозв‘язок з мистецтвом пам‘яті та політикою пам‘яті. На цій теоретичній базі проаналізовано романи Оксани Забужко «Музей покинутих секретів» та Юрія Винничука «Танґо смерті». Виокремлено основні згадки про матеріальні та функціональні місця пам‘яті у творах, вказано на важливість їх включення в сучасний український текст та важливість відповідного їх осмислення. Проаналізовано можливості літератури у студіях про пам‘ять та підсумовано, що вона може бути як засобом для пам‘яті, так і об‘єктом студій про неї.Item Травмована чи міфологізована пам'ять? (на матеріалі роману "Танґо смерті" Юрія Винничука)(2018) Рутар, ХристинаУ статті розглянуто концептуальне наповнення поняття студій пам‘яті та травми й простежено їх еволюцію та взаємозв‘язок. На теоретичній базі цих студій проаналізовано роман Юрія Винничука «Танґо смерті». Виокремлено основні згадки про травматичні події Голокосту у творі й зазначено важливість включення осмислення травми Голокосту в сучасний український текст. Проаналізовано травмовану пам‘ять та способи говорити про культурні травми XX століття в романі ХХІ століття, травми, які більш, ніж півстоліття були оточені заслонами страху, цензури і неможливості говорити. Розглянуто важливість фактору вербалізації травми. Авторка доходить висновку, що роман, який мав можливість по-новому поглянути на травматичні сторінки минулого, залишається у тіні стереотипів та замовчування.Item Фотографія в історичному романі: пам’ять та доказ (на матеріалі творів О. Забужко “Музей покинутих секретів” та Ю. Винничука “Танґо смерті”)(Видавничий будинок ММД, 2018) Рутар, ХристинаУ статті розглянуто концепцію фотографії відображення реальності та як доказу. Простежено еволюцію включення фотографії у художній твір. Опираючись на теоретичну базу дослідження фотографії зроблено спробу проаналізувати два історичні романи сучасних українських письменників та використання авторами фотографії як доказу та свідчення у цих творах. Виокремлено дві фотографії та дотичні до них описи у текстах. Проаналізовано можливості фотографії у художньому тексті та зазначено, що у тексті світлина набуває рис протезу пам’яті та стає знаряддям доступу до пам’яті. Зазначено, фотографія викликає найбільшу довіру як факт, що точно відбувся. Зроблено висновок, що фотографія в історичному творі додає більшої впевненості в правдивості зображеного та описаного у художньому історичному творі, проте також додає і застереження та бажання верифікації.Item Places of memory in the novel Museum of Abandoned Secrets by Oksana Zabuzhko(Spheres of Culture. Journal of Philology, History, Social and Media Communication, Political Science, and Cultural Studies, 2017) Рутар, Христина