2010 (вип. 1)
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/119
Browse
Search Results
Item Світ політичних поглядів Антонія Ангеловича: Документи до вивчення феномену імперської ідентичности серед духовенства Галичини наприкінці XVIII – на початку ХІХ ст.(2010) Adadurov, Vadym; Ададуров, ВадимМікросвіт політичних поглядів відомого єрарха Греко-Католицької Церкви Антонія Ангеловича досліджується через призму соціяльного процесу середнього масштабу, яким було залучення духовенства Галичини в політичну систему імперії Габсбургів, на тлі боротьби Австрійської корони з революцією у Франції та поширенням її ідей в Европі. У науковий обіг впроваджується низка документальних свідчень, які надають можливість типологізувати суспільно-політичні погляди Ангеловича як такі, що поєднали в собі два дискурсивних пласти - становий та імперський. У площині ідей ці погляди заперечували модерне розуміння нації та громадянського суспільства, а в площині політики складали шану традиційним цінностям монархічного легітимізму.Item Націоналізм як релігія: Приклад Дмитра Донцова та ОУН (1920–1930-ті роки)(2010) Zaitsev, Oleksandr; Зайцев, ОлександрІдеологія Дмитра Донцова та пропаганда Організації українських націоналістів розглядаються крізь призму теорії політичних релігій Еміліо Джентіле. Автор доводить, що українські націоналісти 1920-1930-х років свідомо вдавалися до сакралізації політики, виявляючи тенденцію до творення власної політичної релігії. Проте з ряду причин український інтегральний націоналізм не перетворився на політичну релігію такою мірою, як сучасні йому тоталітарні ідейно-політичні течії в Европі.Item Богословське трактування доктрини Manifest Destiny Сполучених Штатів Америки наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. (на прикладі Джосаї Стронґа)(2010) Pytlovana, Liliya; Питльована, ЛіліяВисвітлюються головні риси та особливості богословського трактування ідеї «самоочевидного призначення» Сполучених Штатів Америки відомим американським протестантським проповідником Джосаєю Стронґом на зламі ХІХ і ХХ ст. При аналізі творів Дж. Стронґа особливу увагу приділено питанням зміни соціяльної доктрини американського протестантизму, «винятковості американської нації», призначенню США поширювати істинне християнство, морально-етичним засадам американської зовнішньої політики. Простежено тісний взаємовплив релігії і політики, руху «За соціяльне Євангеліє» і реформ періоду прогресизму, ідеї месіянського призначення та активної світової експансії США.Item Академік Ярослав Ісаєвич (7.03.1936 – 24.06.2010): Сторінка спогадів(2010) Ясіновський, ЮрійItem Скочиляс І. Пам’яті Ярослава Дашкевича (13.12.1926 – 25.02.2010)(2010) Skochylias, Ihor; Скочиляс, ІгорItem Ігор Іванович Шевченко (10.02.1922 – 26.12.2009) [In memoriam](2010) Gudziak, Borys; Ґудзяк, Борис; Yasinovskyi, Andrii; Ясіновський, АндрійItem [Рецензія](2010) Mykhaleyko, Andriy; Михалейко, АндрійItem [Рецензія](2010) Melnyk, Zoryana; Мельник, ЗорянаItem «Віддайте кесарю кесареве, а Богові Боже»: проблема політичної лояльности підпільних греко-католиків до радянського режиму (1946-1989 рр.)(2010) Будз, КатеринаНа основі документів радянських органів влади та усних оповідей очевидців про аналізовано ставлення підпільних українських греко-католиків до радянської влади. Розглянуто стратегії опору та пристосування греко-католиків у радянському суспільстві. З огляду на атеїстичний і російський характер радянської влади та її політику щодо УГКЦ, підпільні греко-католики сприймали радянську і християнську ідентичності як взаємо виключні, що зумовлювало їхнє самоусунення від активної суспільної позиції.Item Критика терору як методу вирішення національних і політичних конфліктів у пастирській науці митрополита Андрея Шептицького(2010) Stępień, Stanisław; Стемпень, СтаніславУпродовж свого пастирського служіння митрополит Андрей Шептицький послідовно виступав проти терору як засобу розв’язання суспільних конфліктів. Він засуджував убивство намісника Галичини Анджея Потоцького в 1908 р., терор ОУН, особливо вбивство директора української гімназії Івана Бабія в 1934 р., під час Другої світової війни застерігав українців від участи в знищенні євреїв і поляків, особисто врятував багатьох євреїв. Далеко не завжди митрополитові вдавалося запобігти насильству, нерідко його позиція наражалася на гостру критику з боку деяких українських політиків, але він ніколи не поступався принципами християнської моралі, залишаючись справжнім сумлінням народу.