2015 (вип. 6)

Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/322

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 26
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні передумови пропаганди
    (2015) Архангельський, Андрій; Arkhangelsky, Andrey
    Розглянуто особливості функціонування пропаганди в умовах технологічно розвиненого, «відкритого» суспільства; доведено, що пострадянська російська пропаганда завдячує свій успіх пострадянській аксіологічній порожнечі. Негативна етика, наслідком якої є агресія і естетизація війни, компенсує нерозв’язаність питання про свободу, істину та смисл життя. Наголошено на універсальному значенні цінностей та позитивної етики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Риторика ненависті в друкованих засобах масової інформації Туреччини пропаганди
    (2015) Арслан, Зейнеп; Arslan, Zeynep
    Розглянуто способи викорінення у медійному досвіді Туреччини мови ненависті, спрямованої проти деяких етнічних і релігійних громад. Зосереджено увагу на засобах захисту прав меншин та окреслено основні принципи тендеційного мовлення, які стали інструментарієм для підживлення стійких стереотипів, що продукують і поширюють ворожі настрої до носіїв певних ідентичностей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль нових медіа у соціально-політичному ландшафті Вірменії
    (2015) Деґерян, Сурен; Deheryan, Suren
    Звернено увагу на сучасні тенденції розвитку медіаландшафту Вірменії. Показано вплив нових медіа на порядок денний традиційних ЗМІ, який зростає із збільшенням кількості новинних сайтів й актуалізацією соціальних мереж, що дає змогу створити зручну платформу для обговорення питань місцевого значення громадами столиці й далеко за її межами. Проаналізовано альтернативні джерела інформації та запропоновано шляхи уникнення безвідповідальної журналістики.
  • Thumbnail Image
    Item
    «Кінець пропаганди» та інші помилкові історії
    (2015) Потятиник, Борис; Potyatynyk, Borys
    Уявлення про ґрунтовані на WWW постмодерні медіа як анігілятор пропаганди виявилися утопічними. Здобутки соціального інжинірингу, соціотехніки, зокрема у сфері комерційної реклами, дає змогу вести мову про суттєве підсилення маніпуляційних технік та ймовірний розквіт пропаганди в ХХІ столітті.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ідентичність в епоху нових медіа
    (2015) Рачинський, Сергій; Rachynskyi, Serhiy
    Звернено увагу на нову філософію спілкування через інтернет-канал, у якому обсяги інформаційних потоків постійно розширюються, що впливає на формування нової публічної сфери. Окреслено шляхи створення і трансформації ідентичності за допомогою медіа.
  • Thumbnail Image
    Item
    «Не-ідентичне-з-собою»: децентрація суб’єкта у фільмі «Тіні забутих предків»
    (2015) Брюховецька, Ольга; Briukhovetska, Olha
    У статті аналізується робота принципу «не-ідентичного-з-собою» у фільмі «Тіні забутих предків» (режисер Сергій Параджанов, Кіностудія ім. О. Довженка, 1965), що є найбільшим досягненням повоєнного українського кіно. Цей фільм розглядається не тільки як створення альтернативної радянській ідентичності, але також як альтернатива ідентичності як такій, як децентрація суб’єкта на різних рівнях: історії сприйняття фільму, включеної у загальні ідеологічні формації, що домінували в нормативних приписах радянського кіно того періоду; історії, розказаної у фільмі, яка передбачає множинну інтерпретацію зі зміщуваним центром; а також візуальної та акустичної організації кінематографічного суб’єкта, що вводить «не-ідентичне-з-собою» на рівні роботи кінематографічного апарату.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тема історичної пам’яті та ностальгії у турецькому кінематографі
    (2015) Ґюрата, Ахмет; Gürata, Ahmet
    Сфокусовано увагу на кінематографічних засобах відображення минулого в турецьких картинах. Зроблено ретроспективний огляд турецької кінопродукції – починаючи від перших спроб історичного кіно до сучасних ностальгійних фільмів, – яка розповідає світові турецьку історію. Виокремлено основні періоди популярності різних жанрів у національному кіно.
  • Thumbnail Image
    Item
    Україна: національне кіно, національний наратив, спроби «виправлення» історії
    (2015) Расевич, Василь; Rasevych, Vasyl
    У статті визначаються модуси національного історичного наративу за допомогою художнього кіно, яке залучає широку аудиторію до осмислення історичних подій. Подано критичний аналіз екранізації минулого.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі
    (2015) Романова, Ольга; Romanova, Olga
    Модель соціалістичної національної ідентичності формувалася в радянській культурі 1930-х років у контексті репресій за справами про «буржуазний націоналізм». В її рамках суть національних мистецтв описували формулою: «Національні мистецтва повинні бути національні за формою, соціалістичні за змістом». Білоруські фільми цього періоду демонструють, як за концептом «національне» закріплюється ідея локально-етнографічного, тоді як за концептом «соціалістичне» – ідеї модернізації та централізованої влади. Імпліцитні згадки про культурну травму, яку пережили білоруси, щоб стати «радянськими», стають можливими тільки в кінематографі пізньорадянського періоду та періоду «перебудови», експліцитні – в білоруському кінематографі 1990-х років.
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація національної пам’яті у польському кіно
    (2015) Сариуш-Вольська, Маґдалена; Saryusz-Wolska, Magdalena
    Окреслено загальну картину культурного контексту створення польських історичних фільмів про недавнє минуле країни. Особливу увагу звернено на проблему національної пам’яті як на один із найважливіших історичних та культурних контекстів національного кіно, що формує колективну пам’ять і віддзеркалює пам’ять панівної культури.