2015 (вип. 6)
Permanent URI for this collectionhttps://hdl.handle.net/20.500.14570/322
Browse
Search Results
Item Психологічні передумови пропаганди(2015) Архангельський, Андрій; Arkhangelsky, AndreyРозглянуто особливості функціонування пропаганди в умовах технологічно розвиненого, «відкритого» суспільства; доведено, що пострадянська російська пропаганда завдячує свій успіх пострадянській аксіологічній порожнечі. Негативна етика, наслідком якої є агресія і естетизація війни, компенсує нерозв’язаність питання про свободу, істину та смисл життя. Наголошено на універсальному значенні цінностей та позитивної етики.Item Риторика ненависті в друкованих засобах масової інформації Туреччини пропаганди(2015) Арслан, Зейнеп; Arslan, ZeynepРозглянуто способи викорінення у медійному досвіді Туреччини мови ненависті, спрямованої проти деяких етнічних і релігійних громад. Зосереджено увагу на засобах захисту прав меншин та окреслено основні принципи тендеційного мовлення, які стали інструментарієм для підживлення стійких стереотипів, що продукують і поширюють ворожі настрої до носіїв певних ідентичностей.Item Роль нових медіа у соціально-політичному ландшафті Вірменії(2015) Деґерян, Сурен; Deheryan, SurenЗвернено увагу на сучасні тенденції розвитку медіаландшафту Вірменії. Показано вплив нових медіа на порядок денний традиційних ЗМІ, який зростає із збільшенням кількості новинних сайтів й актуалізацією соціальних мереж, що дає змогу створити зручну платформу для обговорення питань місцевого значення громадами столиці й далеко за її межами. Проаналізовано альтернативні джерела інформації та запропоновано шляхи уникнення безвідповідальної журналістики.Item «Кінець пропаганди» та інші помилкові історії(2015) Потятиник, Борис; Potyatynyk, BorysУявлення про ґрунтовані на WWW постмодерні медіа як анігілятор пропаганди виявилися утопічними. Здобутки соціального інжинірингу, соціотехніки, зокрема у сфері комерційної реклами, дає змогу вести мову про суттєве підсилення маніпуляційних технік та ймовірний розквіт пропаганди в ХХІ столітті.Item Ідентичність в епоху нових медіа(2015) Рачинський, Сергій; Rachynskyi, SerhiyЗвернено увагу на нову філософію спілкування через інтернет-канал, у якому обсяги інформаційних потоків постійно розширюються, що впливає на формування нової публічної сфери. Окреслено шляхи створення і трансформації ідентичності за допомогою медіа.Item «Не-ідентичне-з-собою»: децентрація суб’єкта у фільмі «Тіні забутих предків»(2015) Брюховецька, Ольга; Briukhovetska, OlhaУ статті аналізується робота принципу «не-ідентичного-з-собою» у фільмі «Тіні забутих предків» (режисер Сергій Параджанов, Кіностудія ім. О. Довженка, 1965), що є найбільшим досягненням повоєнного українського кіно. Цей фільм розглядається не тільки як створення альтернативної радянській ідентичності, але також як альтернатива ідентичності як такій, як децентрація суб’єкта на різних рівнях: історії сприйняття фільму, включеної у загальні ідеологічні формації, що домінували в нормативних приписах радянського кіно того періоду; історії, розказаної у фільмі, яка передбачає множинну інтерпретацію зі зміщуваним центром; а також візуальної та акустичної організації кінематографічного суб’єкта, що вводить «не-ідентичне-з-собою» на рівні роботи кінематографічного апарату.Item Тема історичної пам’яті та ностальгії у турецькому кінематографі(2015) Ґюрата, Ахмет; Gürata, AhmetСфокусовано увагу на кінематографічних засобах відображення минулого в турецьких картинах. Зроблено ретроспективний огляд турецької кінопродукції – починаючи від перших спроб історичного кіно до сучасних ностальгійних фільмів, – яка розповідає світові турецьку історію. Виокремлено основні періоди популярності різних жанрів у національному кіно.Item Україна: національне кіно, національний наратив, спроби «виправлення» історії(2015) Расевич, Василь; Rasevych, VasylУ статті визначаються модуси національного історичного наративу за допомогою художнього кіно, яке залучає широку аудиторію до осмислення історичних подій. Подано критичний аналіз екранізації минулого.Item Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі(2015) Романова, Ольга; Romanova, OlgaМодель соціалістичної національної ідентичності формувалася в радянській культурі 1930-х років у контексті репресій за справами про «буржуазний націоналізм». В її рамках суть національних мистецтв описували формулою: «Національні мистецтва повинні бути національні за формою, соціалістичні за змістом». Білоруські фільми цього періоду демонструють, як за концептом «національне» закріплюється ідея локально-етнографічного, тоді як за концептом «соціалістичне» – ідеї модернізації та централізованої влади. Імпліцитні згадки про культурну травму, яку пережили білоруси, щоб стати «радянськими», стають можливими тільки в кінематографі пізньорадянського періоду та періоду «перебудови», експліцитні – в білоруському кінематографі 1990-х років.Item Трансформація національної пам’яті у польському кіно(2015) Сариуш-Вольська, Маґдалена; Saryusz-Wolska, MagdalenaОкреслено загальну картину культурного контексту створення польських історичних фільмів про недавнє минуле країни. Особливу увагу звернено на проблему національної пам’яті як на один із найважливіших історичних та культурних контекстів національного кіно, що формує колективну пам’ять і віддзеркалює пам’ять панівної культури.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »