dc.contributor.author |
Саківська, Ірина
|
|
dc.contributor.author |
Sakivska, Iryna
|
|
dc.date.accessioned |
2016-03-09T14:27:29Z |
|
dc.date.available |
2016-03-09T14:27:29Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier.citation |
Nabytovych Iryna. Narrative Shaping Power of Social Media: a New Turn of Ukrainian Public Sphere with #Euromaidan Hashtag Appearance // Spheres of Culture. – Lublin: UMCS, -Vol. 8. – 2014. – P. 538-548. |
uk |
dc.identifier.issn |
PL 2300-1062 |
|
dc.identifier.uri |
http://er.ucu.edu.ua/handle/1/745 |
|
dc.description.abstract |
У статті авторка дослідила як завдяки лідерам формувалася громадська думка під час Євромайдану. У ній проілюстровано як уся організація і координація Євромайдану проводилася ексклюзивно через соціальні мережі та нові медіа. Також показано як новий потужний наратив сформував думку більшості та підвів революцію гідності до розуміння спільної мети. Для цього дослідження використано метод якісного контент-аналізу оновлень на Фейсбуці. |
uk |
dc.language.iso |
en |
uk |
dc.publisher |
Spheres of Culture. – Lublin: UMCS |
uk |
dc.subject |
social media |
uk |
dc.subject |
соціальні медіа |
uk |
dc.subject |
cyber protest |
en |
dc.subject |
digital activism |
en |
dc.subject |
public sphere |
en |
dc.subject |
Euromaidan |
en |
dc.subject |
opinion leaders |
en |
dc.subject |
political participation online |
en |
dc.subject |
civil society |
en |
dc.subject |
онлайн протест |
uk |
dc.subject |
онлайн-активізм |
uk |
dc.subject |
публічна сфера |
uk |
dc.subject |
Євромайдан |
uk |
dc.subject |
лідери громадської думки |
uk |
dc.subject |
політична участь онлайн |
uk |
dc.subject |
громадянське суспільство |
uk |
dc.title |
Narrative Shaping Power of Social Media: a New Turn of Ukrainian Public Sphere With #Euromaidan Hashtag Appearance |
uk |
dc.type |
Article |
uk |
dc.status |
Опублікований і розповсюджений раніше |
uk |
dc.description.abstracten |
In this article the author researched how a public opinion was formed by opinion leaders during Euromaidan. It’s illustrated how the whole organization and coordination of Euromaidan was exclusively conveyed through social networks and new media. It’s shown how a new powerful narrative was formed, which shaped the majority opinion and brought the Revolution of Dignity to a common goal. For this study a method of qualitative content analysis of posts in Facebook was used. |
uk |
dc.relation.source |
Spheres of Culture |
uk |