Narrative Shaping Power of Social Media: a New Turn of Ukrainian Public Sphere With #Euromaidan Hashtag Appearance

Show simple item record

dc.contributor.author Саківська, Ірина
dc.contributor.author Sakivska, Iryna
dc.date.accessioned 2016-03-09T14:27:29Z
dc.date.available 2016-03-09T14:27:29Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation Nabytovych Iryna. Narrative Shaping Power of Social Media: a New Turn of Ukrainian Public Sphere with #Euromaidan Hashtag Appearance // Spheres of Culture. – Lublin: UMCS, -Vol. 8. – 2014. – P. 538-548. uk
dc.identifier.issn PL 2300-1062
dc.identifier.uri http://er.ucu.edu.ua/handle/1/745
dc.description.abstract У статті авторка дослідила як завдяки лідерам формувалася громадська думка під час Євромайдану. У ній проілюстровано як уся організація і координація Євромайдану проводилася ексклюзивно через соціальні мережі та нові медіа. Також показано як новий потужний наратив сформував думку більшості та підвів революцію гідності до розуміння спільної мети. Для цього дослідження використано метод якісного контент-аналізу оновлень на Фейсбуці. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Spheres of Culture. – Lublin: UMCS uk
dc.subject social media uk
dc.subject соціальні медіа uk
dc.subject cyber protest en
dc.subject digital activism en
dc.subject public sphere en
dc.subject Euromaidan en
dc.subject opinion leaders en
dc.subject political participation online en
dc.subject civil society en
dc.subject онлайн протест uk
dc.subject онлайн-активізм uk
dc.subject публічна сфера uk
dc.subject Євромайдан uk
dc.subject лідери громадської думки uk
dc.subject політична участь онлайн uk
dc.subject громадянське суспільство uk
dc.title Narrative Shaping Power of Social Media: a New Turn of Ukrainian Public Sphere With #Euromaidan Hashtag Appearance uk
dc.type Article uk
dc.status Опублікований і розповсюджений раніше uk
dc.description.abstracten In this article the author researched how a public opinion was formed by opinion leaders during Euromaidan. It’s illustrated how the whole organization and coordination of Euromaidan was exclusively conveyed through social networks and new media. It’s shown how a new powerful narrative was formed, which shaped the majority opinion and brought the Revolution of Dignity to a common goal. For this study a method of qualitative content analysis of posts in Facebook was used. uk
dc.relation.source Spheres of Culture uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account

Statistics