Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі

Show simple item record

dc.contributor.author Романова, Ольга
dc.contributor.author Romanova, Olga
dc.date.accessioned 2015-11-19T20:16:26Z
dc.date.available 2015-11-19T20:16:26Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Романова О. Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі / Ольга Романова ; пер. з рос. А.-М. Волосацька // Наукові записки УКУ. - 2015. - Ч. 6 : Журналістика. Медіакомунікації, вип. 1. - C. 101-111. uk
dc.identifier.uri http://er.ucu.edu.ua/handle/1/341
dc.description.abstract Модель соціалістичної національної ідентичності формувалася в радянській культурі 1930-х років у контексті репресій за справами про «буржуазний націоналізм». В її рамках суть національних мистецтв описували формулою: «Національні мистецтва повинні бути національні за формою, соціалістичні за змістом». Білоруські фільми цього періоду демонструють, як за концептом «національне» закріплюється ідея локально-етнографічного, тоді як за концептом «соціалістичне» – ідеї модернізації та централізованої влади. Імпліцитні згадки про культурну травму, яку пережили білоруси, щоб стати «радянськими», стають можливими тільки в кінематографі пізньорадянського періоду та періоду «перебудови», експліцитні – в білоруському кінематографі 1990-х років. uk
dc.language.iso uk uk
dc.subject радянська культура uk
dc.subject сталінський період uk
dc.subject соціалістична модель національної ідентичності uk
dc.subject білоруський кінематограф uk
dc.subject культурна травма uk
dc.subject Soviet culture uk
dc.subject Stalinist period uk
dc.subject socialist model of national identity uk
dc.subject Belarusian cinema uk
dc.subject cultural trauma uk
dc.title Модель соціалістичної національної ідентичності та пошук її альтернатив у білоруському кінематографі uk
dc.title.alternative The Model of Socialist National Identity and the Search for Its Alternatives in Belarusian Cinematography uk
dc.type Article uk
dc.status Опублікований і розповсюджений раніше uk
dc.description.abstracten The socialist model of national identity was formed in the Soviet culture of the 1930s, within the context of repressions that accompanied lawsuits against “bourgeois nationalism”. The essence of national arts in the framework of this model was described by the formula: “national in form, and socialist in content”. Belarusian films of this period demonstrate how the concept of “national” became fixed to the idea of local ethnography, whereas the concept of “socialist” was attached to the idea of modernization and centralized power. Implicit reference to the cultural trauma suffered by Belarusians in order to become “Soviet” became possible only in late Soviet and Perestroika cinematography. Explicitly, these traumas appeared only in the Belarusian cinema of the 1990s. uk
dc.relation.source Наукові записки УКУ. - 2015. - Ч. 6 : Журналістика. Медіакомунікації, вип. 1. uk


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search


Browse

My Account