Короткий опис (реферат):
Українське партесне багатоголосся є однією з форм давнього церковного співу. Воно виникло на межі ХVІ–ХVІІ століть на західноукраїнських землях, а згодом через мережу православних братств швидко поширилося по інших територіях, діставшись Києва. Пізніше, як репрезентант європейських культурно-мистецьких ініціатив, потрапило до Московської держави в контексті церковних реформ середини XVII століття. Цей спів успішно розвивася до середини ХVІІІ століття, і в другій половині цього століття плавно перейшов у стиль раннього класицизму. У музикознавстві
склався погляд на розвиток партесного співу як на суцільний загально-історичний процес, що має певну динаміку еволюційних перетворень та усталений комплекс стильових ознак. Посеред широкого кола джерелознавчих, музично-історичних і теоретичних питань, пов’язаних з дослідженням української партесної спадщини, практично не висвітленим лишається питання партесної музики регіонального поширення в окремих осередках, місцевостях і ширших регіональних територіях.